BAB 8

17 1 0
                                    

Kini sudah 4 bulan berlalu ..

Usia kandungan Adelia juga sudah mencecah 7 bulan. lg 2 bulan lebih dia akan bertemu dengan bayinya. Hari ini, Adelia menjalani temujanji kandungan. Dia duduk di Klinik Kesihatan Ibu Anak tersebut. Menunggu giliran untuk dipanggil.

Matanya melihat ada sepasang suami isteri yang sedang menunggu jg. Kelihatan suaminya sangat menyayangi isterinya. Di usap-usap perut isterinya. mereka senyum bercerita bersama.

Adelia menunduk. Dia melihat perutnya yang besar. Dia mengusap perutnya.. dalam hati dia berasa sedikit sedih ..

"baby .. mommy syg baby tau .. its okey walau hanya kt berdua .. mommy okey syg ." kata adelia dalam hati sambil mengusap perutnya. Kegiatannya terhenti semasa dia mndgr namanya di panggil untuk melaksanakan pemeriksaan.

========================
Hari ini merupakan hari perkahwinan Adriana dan Kamal.

Majlis mereka dibuat secara besar besaran di Hotel Mewah. Kelihatan Adriana dan Kamal menuju masuk ke kawasan majlis. Ramai tetamu yang hadir.

Sesampai sahaja Adriana dan Kamal di pelamin, Adriana melilau mata mencari kelibat keluarga suaminya. Tetapi 1 pun tiada

Adriana memeluk lengan suaminya. Dia kemudian berbisik

"syg .. your family x dtg majlis kt ka? " tnya adriana

Kamal hanya menggeleng. Adriana sudah berasa lain. Tp dia hanya diam dan tersenyum kerana banyak camera yang akan mengambil gambar mereka.

Selesai sahaja majlis mereka., Adriana dan Kamal masuk ke bilik hotel. Mereka masing masing melapaskan pakaian dan mandi.

Kamal yang baru siap mandi duduk d birai katil. Bersebalahn Adriana. Kamal mengucup tgn adriana.

'Syg, bby minta maaf sbb family bby x dtg majlis kt😔' kata kamal perlahan

'hermm .. kenapa diorang melampau sgt bby? ini kan majlis kt .. x kan la x mau dtg langsung .. ya syg tahu family bby tidak berkenan dgn syg sangat .. tp ermmm x kan la sampai hari majlis kt diorang langsung x mau dtg" kata adriana sedih

"bby minta maaf syg .." kata kamal dan memeluk isterinya.  Adriana menangis dlm pelukan Kamal. Sungguh dia berasa sedih.

=======================
Di Rumah Parents Adrian

"melampau betul la family si Kamal ni, tak kan la 1 orang pun tiada yang mahu dtg langsung ke majlis diorang ..ergggggh melampau la " kata Adrian sambil menghenyekkan punggung di sofa.

"Yah betul .. mommy pun geram sgt diorang buat Adriana mcm tu .. langsung x dtg majlis .. memang melampau la .." kata mommy lagi ..daddy pula hanya diam kerana cukup berasa marah.

"lahh yg kamu org mau sibuk sgt kenapa .. dulu masa abg kawin dgn kakak tiada pula kamu orang rasa mcm ni? mommy daddy lagi rahsiakan .. skrg bila anak sendiri d buat mcm tu kenapa mau melenting? ' sinis Firhad berkata

"Firhad !! kamu ni kenapa?? adriana tu adik kamu .. kamu suka la dia d perlalukan mcm tu oleh family husband dia? ' pekik daddy

"entah kau ni ..bodoh betul .. yg kau balik2 bela Adelia tu kenapa? ka engkau ni simpanan dia? sampai kau syg betul BEKAS kakak ipar kau tu" kata hinaan keluar dari mulut Adrian

buk buk

Firhad dgn cepat menumbuk muka adrian.

"kau jaga sikit mulut kau .. jgn ckp benda yg kau sendiri tidak nampk, kalau suatu hari kau menyesal .. penyesalan kau tu tiada makna" kata firhad dan berlalu pergi. Adrian hanya terdiam. mommy daddy jg turut sma terdiam melihat tindakan Firhad.

Firhad berlalu pergi dari ruang tamu . dia segera naik ke bilik nya di atas.

"Adrian okey? hermm sabar ya syg, kamu pun tahu kan Firhad tu perangai mcm mna, " kata mommy

Adrian sekadar mengangguk

"Adrian ..kamu tiada terfikir mahu berkahwin lagi ka buat masa ni?" tnya daddy kepada adrian

"yeahh betul tu Ad, kalau mahu mommy carikan pun boleh, mommy ada ramai kawan .. anak2 diorang pun lawa2 .. yg penting kt tahu asal usul keturunan diorang" kata mommy.

"erm nanti la daddy .. malas mau fikir lagi . Adrian naik dulu mau rehat"  balas Adrian dan berlalu naik ke  bilik nya .

Di dalam bilik nya, Adrian duduk d katil. Dia termenung mengingati kejadian dia mana dia merogol isterinya. Tiba2 teringat .. Dia terbayang bagai mana wajah isterinya merayu minta di lepaskan

"hubby please jgn ..jgn buat syg mcm n"

perkataan itu berlegar legar di mindanya. Dia membuka album gambar telefonnya. Dia mencari gambar gambar kenangan mereka. Malam itu Adrian tertidur sambil menatap gambar perkahwinan mereka dulu.

=============================
Di rumah Adelia,

Adelia mengalami kesukaran untuk tidur, hal ini kerana perutnya yang sudah bersaiz besar .. di tambah lagi dia selalu mengalami kejang kaki. Adelia mengurut perlahan kakinya. Dia agak kepayahan untik mengurut kerana keadaan perutnya yang sudah kedepan.  Dia mengurut perlahan .. sudah lega dirasakan . dia menyandarkan badannya ke kepala katil. Adelia mengusap perutnya

"baby .. suatu hari nanti .. kalau baby lahir .. mommy akan bagitahu baby siapa daddy baby .. mommy minta maaf syg .. sebab mommy ..baby tak dapat rasa kasih syg daddy ..selama mommy dgn daddy berpisah .. sekali pun daddy tak pernh tanya keadaan mommy .. padahal number phone mommy masih lagi sama .. mommy x pernah tukar syg .. mommy sakitt bila mommy ingat perlakuan perlakuan aunty dgn nenek .. tambah lg perlakuan daddy d mana daddy hina mommy .. maki mommy .. sakit sgt syg .. mommy langsung tuada kesempatan untuk menerangkan. Dalam keluarga daddy .. semua benci mommy .. termasuk atok baby .. mereka memang tidak terima mommy .. hanya uncle Firhad saja uang ambil berat pasal mommy syg .. mommy doakan .. nanti uncle firhad dapat isteri yg baik ..amin" kata adelia kepada anak dalam perutnya.

"syg .. mommy minta maaf kalau mommy tidak dapat bagi baby kemewahan .. mommy kerja syg .. tp mommy kena bayar bill . minyak kereta mommy .. ccm kereta .. semua pun hanya cukup-cukup syg .. mommy minta maaf kalau kdg2 baby teringin makan sesuatu tp mommy x mampu untuk belikan baby .. baju baju syg pun mommy belum sediakan .. maafkan mommy ya syg .. nanti mommy gaji mommy beli baju syg ya .. mommy love u anak mommy " adelia membetulkan duduknya dan cuba untuk tidur .

=======================



Maafkan saya andai cerita saya ini tidak berapa menarik. Saya harap kamu semua suka dgn karya saya. terima kasih

TAKKAN PERNAH BERUBAHWhere stories live. Discover now