~TERCİH~

13 1 0
                                    

Arkadaşlar merhaba ilk kitabımın ilk bölümü bol bol yorum yaparsanız ve begenirseniz çok sevinirim. Umarım beğenirsiniz 🫣 😊

Başlamadan önce başlama tarihlerinizi bırakır mısınız?

Yaklaşık yarım saattir , bir saatin sonunda girebildiğim tercih sonuçlarımla bakışıyordum.

Kesin İstanbul gelir diye umduğum listemde yerleşme yeri olarak Mardin gözüküyordu. Gözlerimi kırpmadığımdan artık acıyordu.

Bütün tercihlerimi İstanbul ve Ankara olarak vermiştim hepsi Psikolojiydi sadece son tercihe çıkması imkansız olduğu için yazdığım, daha doğrusu okul rehberlik hocasının ısrarları yüzünden yazdığım Mardin çıkmıştı.

Ben İstanbul hayalleri kurarken hemde... Telefonuma gelen 1537. Aramayı yine açmadım hepsi de Senem di. Önce kendime gelmem ve karar vermem lazımdı.

Kapımın tıklanması ile hemen bilgisayar ekranını kapattım.

"Bakabildin mi sonuçlara kızım?"
"Yok anne henüz giremedim yoğunluk var sanırım. " Nasıl kendimden emin böyle yalan sallayıp onu odamdan çıkardım bilmiyorum ama kendime gelmem ve biran önce kararımı aileme bildirmem lazımdı.

Tekrar çalan telefonuma bu kez cevap verdim

"Efendim Senem?" Telefon açılmasıyla bir hıçkırık sesi geldi. Konuşmuyor sadece ağlıyordu.
"Senem?" Hala ses yok .
"Ecrin, yerleşememişim !" Ve ardından sesli bir ağlama.
"Senem canım bi sakin olur musun? Ben yerleşimişim de ne oldu ?"
"Nere geldi sana ?"
"Mardin!"
"Nasıl ? Şaka yapıyorum de lütfen!" Ağlamayı bırakmış bana gülüyordu bu sefer.
"Senem kahkaha atmayı bırakır mısın?" İkimizinde sinirleri ciddi anlamda bozulmuştu.

Aynı bölümü aynı şehri hatta aynı üniversiteyi istiyorduk. Puanlarımız da yakın olduğu için aynı sıralamayı yapmıştık fakat ben Mardin'e yerleşirken Senem açıkta kalmıştı.

Nihayet odamdan çıkmayı başararak ailemin yanına oturma odasına doğru ilerledim.

"Maalesef yerleşimişim!"
"Hayırlı olsun kızım, maalesef derken Senemle aynı okula denk mi gelemediniz?" Babamın sorusu üzerine tebessüm ettim . Keşke öyle olsaydı be baba .
"O yerleşemedi . Bende Mardine çıkmışım. Tekrar hazırlanmayı düşünüyorum. "
Herkes sessizliğe büründü kimseden çıt çıkmıyordu.
"Artık bir yorum yapacak mısınız?"
"Hakkında hayırlısı olsun kızım ama bence tekrar hazırlanma, ne kadar stresli geçtiğini biz seninle yaşadık belki sen yeniden hazırlamaya kendini hazır hissediyorsun ama biz değiliz hem kardeşin Afil de hazırlanacak bu sene ."
"Annen haklı kızım sen okuluna git olmadı yatay geçiş yaparsın istediğin yere girmeye çalışırsın. "

Berbat bir hazırlık süreci geçirmiştim haklılardı zaten bir kere mezuna bırakmıştım bu seferde bıraksam benim bünyem bile kaldırmaya bilirdi. Ama yinede Mardinde okumak istemiyordum. Gezmek için gerçekten merak ettiğim bir şehirdi ama orda yaşamak. Hemde ailemden bu kadar uzakta. Belki babamın dediği gibi yatay geçiş yapabilirdim.

Ailemden düşünmek için biraz zaman tanımalarını isteyerek yanlarından ayrıldım.

                                ***

"Dediğim gibi ek tercihle kesin yerleşirmişim öyle söyledi Aysel hoca .
Ecrin?
Ecrin sen beni dinliyor musun?" Bana seslendiğini yeni anladığım Senem e döndüm.
"Dalmışım kusura bakma, ne anlatıyordun ?"
"Canım sen iyi misin yoksa şu Mardin olayına mı takıldın?"
"Hayır ya ona bir çözüm yolu bulmaya çalışacağım . Konu o değil. Konu Bartu!"
"Ne oldu hayırdır aranız mı bozuk?"
"Senem bilmiyorum üniversiteye gittiğinden beri çok değişti ilk başlarda bişey yoktu sanki ama 4-5 ay sonra onu tanıyamaz hale geldim. Aradığımda açmıyor hep bir bahane buluyor, buraya  geldiğinde bahaneler uyduryor buluşmuyor ve bunun gibi daha birçok şey."
"Allahallah bu çocuk değil miydi aylarca peşinden koşan hatta ilk sene sen bunun yüzünden kazanamamıştın okulu şimdi ne oldu da böyle değişti?"
"Senem bence beni aldatıyor!"
"Saçmalama istersen bi sıkıntısı bir derdi vardır." İnşallah öyledir Senem, inşallah.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 30 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Kalp Karası Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin