Genç oğlan maaşını eline almış oyuncak dükkanına doğru ilerliyordu. Dün kız kardeşi ağladığın da içi sızlamıştı oğlancağızın. Şimdiyse onu mutlu etmek için güzel bir bebek alacaktı.
Mağaza iki sokak ötedeydi. Varmasına da bir kaç adım kalmıştı. Bir kaç dakika sonra mağazanın önünde durduğunda kapıyı açarak içeri girdi. Çalışanlar güler yüzle Bal'ı karşılayarak, "Hoşgeldiniz" dediler. Bal da aynı şekilde, "Hoşbulduk" dedi.
"Nasıl yardımcı ola biliriz?" dedi çalışanlardan biri. Orta boylarda kumral bir kadındı. "Ben kız kardeşim için oyuncak bebek alacaktım da.." dedi Bal.
"Buyrun oyuncak bebek reyonu bu tarafda" dedi çalışan kadın. Bal kadını takip ederek oyuncak bebeklerin olduğu tarafa ilerledi. Pembe tonlarının hakim olduğu bir reyondu bu. Bal gözlerini bebeklerde gezdirdi. Hepsi bir birinden güzeldi. Bir de fiyatlarına bakınca.. fiyat için o şeyler söylenemezdi. Hepsi çok bahalıydı. En düşük fiyat 295 türk lirasında olan bebekti. Elini kutunun üzerinde gezdirdi.
"Bunu beğendiniz galiba?" dedi çalışan kadın. "Evet.. sadece, bir şey sorabilir miyim?" dedi Bal kadına doğru. Kadın gülümseyerek, "Tabii, buyrun sorun" dediğinde, "Elimde sadece yarısı var. Bunu versem, sonra gelip geri kalanını da ödesem olur mu?" diye sordu Bal.
Çalışan kadın Bal'ı alttan yukarı süzdü. Bu durum Bal'ın hoşuna gitmemişti. Kadın kafasını sallayarak, "Merak etmeyin hanımefendi öyle de vere bilirsiniz." dediğinde Bal düz dişlerini göstererek kocaman gülümsedi. "Çok, çok teşekkür ederim!"
Oyuncak bebeği eline alarak kasaya doğru ilerledi. Bal paranın yarısını verdiğinde erkek çalışan tam ağzını açıp bir şey diyecekti ki az önce ki çalışan kadın ona bir şey işare ettiğinde demekten vazgeçti.
Bal mağazadan çıkarak eve
doğru ilerledi...***
Genç oğlan evin kapısını açarak içeri geçti. Avizedeki yanan tek lamba evi zar zor aydınlatıyordu. Bal burukça gülümsedi. Kız kardeşi Feride Bal'ın kucağına koştu bir anda. Sevinçle abisinin ona aldığı hediyyeyi görmek istiyordu. Sabahtan beri bu anı beklemişti. O kadar sevinçle beklemişti ki bu gün okuldan çabuk çıkmak için hasta numarası bile yapmıştı.
"Aldın mı abi?" dedi Feride.
"Abicim.. maalesef alamadım.." dedi Bal şaka yaparak. Feridenin yüzü anında düşerken, "Şaka yaptım!" dedi Bal kahkaha atarak. Arkasında sakladığı kutuyu Ferideye doğru uzattı. Küçük kız kutuyu alarak açtı. Çıkan bebeği görürken, "Abi bu televizyonda ki o bebeklerden!" dedi Feride bağırarak. Reklamlarda gösterilen Barbi bebeklerinden bahsediyordu.
"Evet abicim, o bebeklerden. Beğendin mi?" dediğinde, "Çook beğendim abi" dedi Feride abisinin boynuna sarılarak. Bu sırada odaya giren Kıymet, "Nedir bu bağırışma ya?!" dedi.
İkisininde yüzü anında düşerken, Bal Ferideyi kucağına aldı korkmaması için. "Hiç anne.. dün Feridenin bebeğini yaktığın için çok üzülmüştü, bende yenisini aldım." Bal'ın yaptığı bu açıklamaya karşılık Kıymet sinirlenmişti. "Maaşını o bebeğe mi verdin yoksa?" Bal'dan ses çıkmayınca, "Vay başıma gelenler!" diye kendini ortaya attı kadın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÜÇÜK SIRRIM | bxb
عاطفيةBal Akkaya, Nevşehir'in en müflis mahallesinde babası, annesi ve iki kız kardeşiyle birlikte yaşamakta, İç Anadolu'nun en kudretli ailelerinden Karaaslan fabrikasında çalışmaktadır... Bal'ın annesi ve babası oğullarının doğduğundan beri kız güzelli...