Minden jó ha a vége jó (18., utolsó)

68 8 25
                                    

"I will stand with you between the heavens and the earth"

~Sarolta királyné, Bridgerton.

Az utolsó nyári napok melegségét élvezték mindannyian. Végül egész nyáron a Balatoni nyaralóban találta magát a kis csapat, és Bokáék visszatérte után volt aztán mit ünnepelni.

Azóta, mióta kibékültek, mármint Ernő és Jani, már másfél hónap telt el, és Jani már az eljegyzést tervezgette - Csónakost és Sárát beavatva, a többiek előtt titok maradt. Ha minden jól haladt, Boka már az ősszel átadhatja a gyűrűt, amit kinézett. És persze, Boka már a ruhatárát visszacserélte a hőn szeretett kötött pulóverekre és ingekre, meg a többi hozzá illő ruhadarabra. Persze az egyik fekete inget megtartotta, már csak azért is, hogy legyen mivel húznia Ernő agyát. Rengeteget beszélgettek azóta. Az érzéseikről, arról, hogy akkor mi történt és hogy mostantól mindketten majd jobban próbálkoznak azért, hogy ez ne történjen meg újra. Ernő nagyon büszke volt Bokára, és talán még magára is, hogy ők ketten képesek voltak egy ekkora dolgot megbeszélni és helyreállítani. Persze, Boka még mindig nem a legérzelmesebb emberi lény volt, de ezen nem is akart Nemecsek változtatni. Jani szerint Ernő is fejlődött - jobban ki tudta fejezni, mit szeretne, mit érez, és fel tudta dolgozni, ha valamit rosszul csinált, és tett is ellene, vagy legalábbis próbált. Csónakos könnyezve és meghatódva koccintott rájuk minden alkalommal, mikor alkohol került a keze ügyébe, azt mondogatva "a papuskáim felnőttek". (Bokát halálra idegesítette ezzel minden alkalommal, de hát mit volt mit tenni, a legjobb barátok már csak ilyenek.)

Ezen túl Csónakos és Csele bejelentették, hogy hivatalosan is együtt vannak. Nemecsek abban a pillanatban Csele nyakába ugrott, amit a Csónakos ezt kimondta, és nem győzte hangoztatni, mennyire örül kettejüknek, és hogy ideje volt már. Jani egy szelíd mosollyal hátbaveregette, a többiek gratuláltak, aztán Kolnay és Barabás veszekedni kezdtek azon, melyikük gratulál jobban. Nem voltak valami feltűnőek ők ketten - látni lehetett, hogy együtt vannak, de csöndben tették, bármilyen nemű kitűnés nélkül. Csónakos például átsegítette Cselét gyerekkori berögzülésein, Csaba pedig Andrist vezette be a nyugodságba, hiszen a fiúnak - mostmár férfinak - néha akadtak gondjai a haraggal. Megértették egymást anélkül hogy beszéltek volna, és senki sem lepődött meg a bejelentésükön. Persze, néha voltak kisebb-nagyobb nézeteltérések, de meglepően jól megoldották ketten ezt az egész kapcsolat dolgot.

A következő a sorban Áts Feri és Sára. Csak egy hónapja járnak randizni, de Sára nem bír nem Feriről beszélni, ha egyszer megkérdezik, Áts meg, nos, a szó szoros értelmében szerelembe esett. Rendkívül igéretesnek tűnik a kettejük között alakuló kapcsolat, bár Boka már ezerszer hangoztatta Átsnál, hogy ha véletlenül is megbántja Sárát, azt százszorosan fizeti meg. Elég lefoglaló a kettejük andalgását figyelni, és a Pál utcaiak már fogadtak is, hogy mikor fognak végre összejönni. (Csónakos az ősz közepére fogadott, Csele szeptember végére. Kolnay és Barabás meglepő egyetértéssel a Halloween-i bulira szavaztak, Weisz pedig karácsony környékére. Csengey szilveszterre rakta le a voksát, Nemecsek pedig november közepére. Boka szavait idézve, ő nem vesz részt ilyen butaságokban, de azért halkan megjegyezte, hogy az ősszel már biztos összejönnek. Richter és Leszik a tél elején egyeztek meg, miután, állításuk szerint, matematikailag kiszámolva az volt a legvalószínűbb és helyes válasz.)

Kolnay és Barabás még mindig csak enyelegtek egymással, az utolsó pillanatban mindig vagy összevesztek valamin, vagy mégsem mondták ki, mit szeretnének. A Pál utcaiak már azon gondolkoztak, hogy rajtuk is úgy kell-e segíteni, mint Nemecseken és Bokán kellett - bár őket nem merték egyedül elküldeni egy idegen országba. Vagy bárhova, ha már erről van szó. Persze egyikük sem tudta, hogy Kolnay már régóta tervezi megkérdezni végre Barabást, hogy akkor most összejönnek-e vagy nem, a Barabás meg úgy szeretné megkérdezni, hogy a Kolnay lesz-e örökre az ő idiótája. Boka már a falra mászik kettejüktől, a többiekről nem is beszélve. (Weisz titokban fogadott Csengey-el, Leszikkel és Richterrel, hogy melyikük fogja hamarabb megkérdezni. Ha meg már pénz, legyen pénz, aki veszít, tizenötezerrel tartozik a nyertesnek.)

Nos, ami pedig őket illeti...

Csengey egyenlőre az új tanári állására akar fókuszálni, ahogy ő mondta. (Richter szerint a tanári karban van egy csinos lány, és őrá pályázik a Csengey, de senkinek sincs rá semmilyen bizonyítéka.

Leszik még marad a Weisszel és Richterrel a külön albérletükben, de szemezget az egyik emelettel feljebbi ikerpárral, mivel nem tudja eldönteni, melyikük mellett döntsön. Elmondása szerint mindketten flörtöltek vele. Egyébként pedig épp most fejezte be első kiadásra szánt könyvének az első verzióját, amin persze még rengeteget kell dolgoznia, de az első lépés már megvan.

Weisznek fogalma sincs, mihez kezdhetne, de jelentkezett Kolnay apjánál, hátha a kórházban azzal a rengeteg géppel van valami munka, karbantartás meg ilyenek. Egyenlőre még nem kapott egyenes választ, de Kolnay szerint minden esélye megvan rá, hogy ott dolgozzon majd, mivel az apja múltkor beszélt az igazgatóval.

Hát, Richter pedig...szerzett egy elég jól hozó munkát, ugyanis csinált magának egy saját weboldalt, jó áron elérhető internetes kurzusokat informatikában, és a személyes munkái is sokat fizettek ha például megjavított egy-két számítógépet.

Hogy ez lenne a történet vége?

Dehogy, hiszen számukra még csak most indul be az élet.

Nemecsek boldogan hajtja a fejét Boka vállára, aki nem mellesleg szintén tanári állást kapott, csak ő egy egyetemen. Nemecsek pedig, véletlen egybeesés következtéből pont erre az egyetemre fog bejárni.

Csónakos megnyitotta saját autószerelői vállalkozását, Csele pedig, amellett, hogy visszatért a jégkorcsolyához, mint sport, egész ügyes menedzser volt.

Kolnay orvosnak állt, bár még csak tanhallgatóként, de ígéretes növendéknek bizonyult, és Barabás nemrég fedezte fel a sütés terén tündöklő tehetségét. Már jelentkezett is egy cukrászdában felszabadult állásra, és reménykedett a legjobbakban.

Összességében mindannyian elindítoták az újdonsült felnőtt életüket, ahogy legjobb tudásukból kitelt.

-Boka! Szólj rá Kolnayra, hogy ne egye meg az összes karamellás sütit mielőtt még mások ehetnének! - kiabált ki a nyaralóból Barabás. Boka nagyot sóhajtva ránézett Kolnayra, aki bosszúsan meredt a nyaraló konyhaablakára, ahol előbb Barabás tűnt el.

-Kolnay, menj inkább és segíts Barabásnak kivenni a sütőből a browniet. Tudod, hogy azt külön neked készítette. - szólt oda Jani, és a fiú már el is tűnt a nyaraló bejárata mögött.

Nemecsek kuncogott a vállán, mire Boka óvatosan oldalba bökte ott, ahol tudta, hogy csiklandós.

Csónakos vigyorogva figyelte a vízből Cselét, ahogy az a mólón ülve alig lógatta be a lábait. Csele morogva figyelte, bár titokban tetszett neki, ahogy Andris ránézett.

Áts szerelmesen figyelte Sárát, aki épp napozni próbált volna, de állandóan nevethetnékje támadt mikor érezte hogy Feri bámulja őt.

Egy ideig még mind élvezték a saját kis buborékjukban a napot, majd végre tálalva lett a vacsora, desszerttel és Csele iszonyat  jó koktéljaival együtt.

Csónakos ránézett a most is csipkelődő Barabásékra, majd odahajolt a többiekhez.

-Kolnay és Barabás ügy indul, papuskáim.

Vége

Felejthetetlen utazás|Puf. Novella|Donde viven las historias. Descúbrelo ahora