WATTPADDE KİTAP YAZMA VE KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR

19 6 2
                                    

Herkese merhaba madem kitap yazıyorum ama paylaşmıyorum o halde burada biraz biz bize konuşalım.

Öncelikle Wattpad gibi bir yerde kitap yazdığınızı söylediğinizde :

" Iyy orası çöplük" , "Sen oradakilerin kitap olduğunu mu sanıyorsun?" , "oradaki  her şey belden aşağı. Sen git klasik kitap oku." , "Ya sen mal mısın bunlar seni geliştirir mi sanıyorsun?" ....

Daha benim duymadığım ama sizin duyduğunuz birçok kötü sözler. Hatta bazı insanlar buraya karşı çok büyük bir kin ve nefret yüklemiş.

Öncelikle arkadaşlar şunu söylemek istiyorum.

1) Burda bulunan herkes hangi yazı türü ve alanda olursa olsun bir amaç doğrultusunda ve bunlara emek ediyor. Yani bazıları burada yazdığı kitabı yayınlamıyor ama içeriği buradaki herhangi bir kitapla aynıyken bu onu farklı yapmıyor ya da başını göğe erdirmiyor. Burda kitap yazmak ve yayınlamak kötü bir şey de değil.


2) Edebiyatımızın belli dönemlerine yön veren yazarlarımızla sürekli karşılaştırılmak çok yanlış bir tutum. İnsanlar birinci olarak o dönemi yansıtan çok başarılı eserler vererek zaten belli bir leveli aşmışlar. Şu an burada olan herkes yazdıkları ve anlattıkları ile bakın en kötü eser dahi olsa bir dönemi ve farklı bir leveli yansıtıyor. Mesela atıyorum ki çok eleştirilen bir konu olan,  tekrar eden ve birbirine benzeyen konu tartışmalarına örnek;  günümüzde sadık bir insan, vefalı bir aşık zor bulunurken bununla ilgili yirmi birinci yüzyılın dinamiklerini barındıran eserler kaleme almak ve hep farklı dimağlar ve kalemlerden süzülen o kitapları okumak inanın insana günümüz hakkında çok şey öğretir. Ve hiçkimse bu kitapların sanal ya da basılı olsun fark etmez bir şeyler öğrettiğini ve kanıtladığı gerçeğini reddedemez.




3) Yazdıklarının hiçbiri boş ve saçma değil! Bu duygu hemen hemen her yazarın başına gelebilecek bir durum çünkü onu buna götüren bir sürü sebep vardır. Mesela? Popüler olamadı için kendini böyle kötü hisseden ya da oy oranları düşük diye böyle düşünenler yahut yıllar geçmesine rağmen hala belirli bir kitleye ulaşamayanlar... hemen hepsi ve daha fazlası burada bulun bir insanın motivasyonunu feci şekilde etkiler.

Ama şunu göremez. Bu düşüncesi çok saçma. Birincisi sen başarılı biriysen ve az tanırıp üstüne de oyların azsa buna üzülmen kusura bakılmasın bir insanın ayağını sehpaya çarpıp suçu güneşe atması kadar absürt ve aptalca bir düşünce. Zihninizi bir düşman gibi görün ve onun açıklarını kollayın. Umutsuzluk mu, kıskançlık mı, sevgi mi? Onu en çabuk kandıran yahut kıran ne ise onu araştır bul ve buna göre gardını al. Bunu neden söylüyorum? Çünkü sen eğer yeterli bir seviyeye gelmemişsen yeteri kadar iyi yazamıyorsan ve günümüzde bu işe yıllarını vermiş onca yazara kafa tutarak olduğun yerde sayarsan gelişemez ve büyüyemezsin. Bunu kafandan at! Sen sürecin zorlu olacağına ve ateşte pişeceğini değil bir anda sonuca ulaşmayı arzuluyorsun.

İşin erbabı olmak istiyorsan, efendisi olduğun meziyetlerini kölen yap ve her gün daha fazla çalış. Eğer ki bir sonuç elde edemiyorsan da sen o işin değil başka bir işin efendisisin. Ama asla efendi olmaktan düşmüyorsun!

4) Kötü yorumlara ve linç denen  mekanizmalara kapılıp kendini kaybetme. Linç edilmek de kötü yorumlar da yerinde ve dozunda iyi. Buna tabiki bazı şımarık ve birey olamamışların egolarını tatmin etmek için yaptıkları dahil değil. Onlara biz zaten bir şey demiyoruz direkt onları kale almıyor ve değiştiriyoruz. Sen nasıl akraba ortamında bir eleştiri alınca bir "Dilber" edasıyla "Yanlış olduğunu düşündüğünüz ne varsa söyleyin bir daha yapayım." Modundaysan hah aynısını burda da gösterme gücüne sahip ol. Bazen insanlar zannediyor ki sokakta görse kendisine neden bunu yazdın seni ahlaksız mı der yoksa o lanet maskesini takıp ancak sana yalandan gülüp çekip gider mi ? Arkadaşlar burası birer siyaset dairesi değil ve siz de birer parti başkanı değilsiniz. 

Ama burası insanların ortak hareket ettiği ve mutlu olmaya çalıştığı bir platformsa herkes edep ve ahlak kurallarına göre konuşup hareket etmeli. Yok etmiyorlarsa onları aklımızdan ve sayfamızdan silmenin bir sürü yolu var. ;)


Velhasılkelam! Yazıyorsanız devam edin, yorumlara kafanızı takmayın. Gerekiyorsa hesabı başka birine verin siz yazın o yayınlasın sizin adınıza ve siz yorumlarla karşılaşmayın. Verimli çalışın ve hep yazın. Geleceğin yazarları kendini nerede olursa olsun yetiştirecek ve başarılı olacak.

Kocaman saygılar ve sevgiler. ♡

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 07 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

BİRAZ KONUŞALIM Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin