'3'

3 1 0
                                    

Emniyetin içi mahşer yeri gibiydi.İfadeleri alınacak bütün çalışanlar ve kafenin sahibi 2 ay önce çağırıldığı gibi yine emniyete çağırılmış ve bekleme alanlarını işgal etmişlerdi.2 ay önce annemin kaybolması nedeniyle çağrılan çalışanlar bu sefer niye çağırıldıklarını merak ediyorlardı ama Asil savcının emriyle hiç birine neden çağırıldıkları söylenmemişti.Kefenin sahibi Metin Şimşek, avukatını çağırmıştı bile.

"Sıla biz neden bekliyoruz kuzum?"diye soran Doğa'nın sesiyle kendime geldim. Evet Doğa'da buradaydı.Savcımızla yaptığım küçük bir görüşmenin ardından ifadeleri alınan insanların tepkilerini analiz etmesi için Doğa'yı getirmeme izin vermişti.İlk başta kesinlikle reddetmesine rağmen daha sonra mantıklı gelmiş olacak ki kabul etmişti.

"Bilmiyorum Doğa ama birazdan ifade başlar."dedim."Senin işin zaten ifadeden sonra"

"Biliyorum aşkım ama benimde kendi danışanlarım var ne kadar hızlı biterse o kadar iyi" diyerek sızlanmaya devam etti.O sırada savcı görüş alanımıza girdi.Hızlı adımlarla yanımıza ulaştı.Can abiye dönüp "İfadeye geçiyorum aşağısı hazır mı?"diye sordu.Can abi "Hazır savcım" diye cevap verip yanımızdan ayrıldı.Asil Savcı Doğa'ya dönüp "İfadeden çıktıkları gibi onlarla konuşabilirsin."dedi ve Can abinin peşinden o da gitti.

20 dakika gibi bir sürenin ardından Metin Şimşek ve avukatı Önder Saffet Çatık'ın çıktığını gördük.Ne için ifade verdiklerini öğrenmemeleri için Metin Beyi diğerlerinden ayrı bir odaya aldılar.Doğa'da Metin Bey ile konuşmaya gitti.Can abi gelip çalışanlardan bir kişi daha götürürken görüş açıma binadan çıkan Avukat Önder Saffet Çatık girdi.Önder Bey İstanbul hatta Türkiye çapında çok ünlü ve başarılı bir avukattı.Kaybettiği davaların iki elin parmağını geçmediğini biliyordum.Çoğunlukla ünlü ve zengin iş adamlarıyla çalışan Çatık, ne olmuştu da basit bir kafe sahibiyle çalışıyordu.

"Sence de Çatık'ın Şimşek'le çalışması çok saçma değil mi?"diye sordum Umut'a.Gözlerim hala dışarı çıkan Çatık'ı takip ederken Umut soruyu ona sorduğumu biraz geç anladı.

"Bana da bir garip geldi aslında.Bildiğim kadarıyla bu adam sadece ünlü adamlarla çalışıyor."diyerek beni doğruladı.Ayağa fırlayıp Umut'un dizine hafifçe vurdum.Ben ona "Hadi" derken oda ayaklanmıştı.Ofise geçtiğimizde Umut bilgisayarının önündeki yerini aldı. Bende yanına oturdum.Flaşı taktıktan sonra çıkan ekrana Önder Saffet Çatık yazdı.Bu flaş dedemin bana verdiği bir flaştı.Dedem de benim gibi gazeteciydi ama eskilerden.İşine yarasın diye bir arkadaşıyla platform kurmuş zamanında.Bu platform da google gibi ama sadece insanları aratabiliyorsun.Nasıl yaptıklarını bilmiyorum ama dedemin arkadaşı hackermiş.O zamanda nasıl bir hacker olabilir demeyin adam gerçekten işinde profesör.İnsanların adını yazdığınız zaman özgeçmişleri önünüze dökülüyor ama burada gizli saklı üstü kapatılmış şeyler de var.İşte bizim süper gazeteci Bekir Özel-dedem(Annemin babası)-emekli olduktan sonra flaşını bana verdi.Canım dedem sağ olsun bir sürü insanı araştırabiliyoruz.

Umut adamın geçmişlerinde dolanırken bir yerde takıldık.

Önder Saffet Çatık:

kardeşler- Öykü Çatık/Metin şimşek(üvey)

"İşte şimdi neden yardım ettiğini bulduk."dedi Umut."Demek ki üvey kardeşlerin arası iyiymiş."

"Demek ki" diye onu onayladım.

Hakkındaki bilgilere bakarken aklıma bir soru takıldı.

"Madem bunların arası yardım edecek kadar iyi o zaman neden bu bilgi gizli tutuluyor?"

Umut'ta düşünüyormuş gibi elini çenesine attı.

"Bilemiyorum."dedi elini çenesinden çekip.Ayağa kalktı."Hadi gel.Bakalım Doğa ne yaptı?."

SENİ GÖRDÜM RÜYAMDAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin