'Bize hiçbir şeyi yaşamayı hak görmeyen herkese bir çiçeğin bataklıktan doğabileceğini göstereceğiz.
Bu kitap rengârenk acıları olan herkese...
Çamurda doğan ve tertemiz büyüyen tüm bataklık çiçeklerine...'
'Kurduğum her bir cümle, yazdığım her bir satır, kalbinde hissettiğin her sızı sana uzattığım elimdir.
Tuttun mu?'
'Ve güneş batar, ay doğarken...'
'Hayal et, sanki dünya etrafında dönüyor...'
'"Yasemin..." diye mırıldandım bir anda.
"Yasemin mi?" diye sordu Efe yerine dönerken.
"Evet. Parfümüm yasemin aromalı.""Gül tarçın ve portakal karışımı," dedi bir anda.
"Anlamadım, ne?" diye sordum kaşlarını çatarak.
"Senin parfümün. Gül, tarçın ve portakal karışımı... Bu üçünün bir araya gelip bu kadar güzel kokabileceğini tahmin etmezdim."''Dünya senin etrafında dönmüyor,
Sen uyandın diye sabah,
Sen uyudun diye gece olmuyor.
Ama sen öyle yaşa,
Hayal et,
Sanki dünya etrafında dönüyor...
Senin uyandığın an sabahtır,
Senin uyuduğun an gecedir.
Sen ne istersen o olur;
Çünkü hayat senindir.
Başka kimsenin değil.''Merhaba ruhum, yıllardır oradaymışsın...
Gittin sanıyordum. Hoş geldin, iyi ki geldin.''Ruhun o kadar dolu ki boş olduğunu sanıyorsun...'
'Bu zamana kadar tam 3652 gün batımı kaçırmışsın Mine, telafi etmeye ne dersin?'
"Şarkı sözü yaz... İsmi de Rengârenk Acılar olsun,"
"Sen kayıp şehirsin, herkes ararken ben buldum seni ve artık benimsin."-ED
'Yarabandımı söküp, yaralarımla kaldım.'
'Kimin bana ilaç olacağını düşünsem o benim yaram oldu'
'Yapayalnızdım, kendime sarıldım.'
'O benim yağmurdan güneşe çıkışımdı.'
'"Söylesene, bu dumanlar beni ne zaman bırakıp gider Efe?
-Hiçbir zaman. Belki de dumanlarla yaşamayı öğrenmeliyiz."'
'İçimdeki yangını söndürmek mümkün ama yanmak da bir seçenek.'
'Gökyüzü içindeydi, dışı tüm evrendi.'
'İnsan bazen evinde otururken de yağmura yakalanmış gibi hissedebilir.'
'Hayat önüne konulmuş bir piyanodur. Sen doğduğun andan beri senin onu çalmanı ve kendi müziğini oluşturmanı bekler durur.'
'Müziğe ihtiyacımız yok. Bizim sessizliğimiz var...'
'Görmemek için kalbimin derinliklerine gömüp gizlediğim duygularım orada filiz vermiş, bir saksı dolusu çiçek olmuştu.'
'"Milyonlarca hayranım olması umurumda değil. Ben sadece sana hayranım."'-ED
'Ellerimi tutan elleri dünyanın tanımıydı.'
'Önce yağmur,
Sonra güneş,
Sonra gökkuşağı.''"Meğer en başından beri buradaymışım.
Kendimin beş sokak ötesinde..."''Sen başardın. Efe ve Mine gibi. Benim gibi, bizim gibi... Biz başardık.'
'Artık 'biz' diye bir şey vardı. Dışarıdaki milyarlarca insanın konuştuğu dil başka, bizim konuştuğumuz dil başkaydı. Bize özel kelimeler, bizden türeyen sözler vardı. Artık biz vardık.
-İkimiz.-'
'Efe ve benim bu evrende bir araya gelmemiz yan yana gelmiş alakasız iki notanın birlikte çıkardığı muhteşem bir ses gibiydi.'
'Sen bırak tutunmayı,
Dünya bizi sarmalar..''Bir tren hayal etmiştim; beni acılarımdan alıp, gözyaşlarımdan yol yapıp üzerinden gidecek ve beni mutluluğa götürecek bir tren.'
'Her çiçek kendi suyunu bulur.'
'Keşke ruhumu da bir yarabandının altına yatırıp birkaç gün dinlendirebilseydim.'
'Onun bana sarılması her şeyin hallolmasıydı.'
'Bir zamanlar sadece o ve ben vardık. Ben ve içimdeki ses, ruhumun sesi.'
'Herkesin bir istisnası vardır bu hayatta, benim istisnam sensin.'
'"Sen benim bu hayatta kendi içimdeki öfkeli çocukla verdiğim en büyük mücadelenin sebebisin."'
'"Müzik yapıyorum. Baştan aşağı seni anlatan bir melodi. Senin müziğin."'-ED
'"Balkonumun bir manzarası yoktu...
-Sen gelene kadar.-"'-ED'Kalbinin içindeki sancılar bir gün dinecek, sana sözüm olsun.'
'Kalabalıkların arasından eksile eksile sıyrılacak ve en sonunda iki kişi kalacaktık.'
'Artık o acıların hiçbiri rengârenk değil, bugün hepsi siyaha boyandı.'
'Kendimi yaşamaya değer her şey benim bu hayattaki esaretimdir.'
'Bize hiçbir şeyi yaşamayı hak görmeyen herkese bir çiçeğin bataklıktan da doğabileceğini göstereceğiz.'
★★★