CHAP 3

78 10 6
                                    

"Bosan nak mati" Dhia mendengus perlahan."Haaa aku nak call Aqilah la"  Laju Dhia mengambil iphone miliknya lalu mendail nombor kawannya Aqilah.

"Hello Adam Naufal" saja Dhia memanggil nama crush si Aqilah ni. Biar member bersemangat sikit harini.

"Bende kau ni setan!" Marah Aqilah. Orang tengah tido pergi call. lepastu sebut nama crush orang. Hmphhh kuajaq betoi hang ni.

"Datang la sini jumpa aku" Kata Dhia dengan nada sayu."Kau kat mana?" tanya Aqilah. "Saya dekat hospital ni.." Dhia buat nada sedih.

"Weh siyes aa!!" Terus saja Aqilah bangun dari baringnya. "Tak bagi tahu awal-awal! ish kau ni!!" Aqilah terus bersiap. "Hospital mana?!" tinggi nada Aqilah bertanya

"Jangan lah marah" Dhia merasa ingin menangis.Semua nak marah aku. Belum lagi kak sya ni. "Sorry ii, aku ni risaukan kau" haih manja betul kawan aku sorang ni.

"Kejap. aku on the way" Aqilah terus bergegas menuju ke keretanya

*

*

*

*

"DHIA!!" Aqilah terus merempuh pintu wad tersebut tanpa salam.Melihat kearah Dhia yang sedang terbaring atas katil membuatkan dia tertanya-tanya.

"Macam mana kau boleh ada dekat sini?"."Kau accident ke?"."Ada cedera parah ke?" Tanya Aqilah bertubi-tubi.

"Aku accident" jawab Dhia tenang.jawab panjang panjang pun takde gunanya.Aqilah hanya mengangguk."Weh semalamkan.. kakak dengan abang ipar Hazriq datang melawat aku" kata Dhia. Terkejut jugak semalam. ingat pejabat agama betul datang. Baru nak nikah free. ehh astaghfirullah

"Hazriq? makhluk mana tu? pluto ke bumi?" Dhia menggulingkan matanya keatas. Menyesal bagitahu si adam ni dia ada di hospital.Ada aku hempuk satgi minah ni

Tiba-tiba...

Assalamulaikum..

*

*

*

*

Mata Dhia melirik dari seorang ke seorang ahli keluarga Hazriq.Dah kenapa datang satu family? nak buat apa ye kalau datang satu family Erk?

Dhia mula termenung memikirkan segala kemungkinan yang akan berlaku sekarang. Aqilah pula sudah meninggalkannya sejak keluarga Hazriq datang

"Dhia.." Umi mulakan bicara. Ha sudah.. kenapa ni. kiter tachod ni umi.. ketor lutut. "Y-Ye saya?" Dhia bermain dengan jarinya dibawah selimut.Nervous oii

"Umi nak tanya ni..." Dhia terasa jantungnya akan lucut tak lama lagi.Mana taknya.. kene interview dengan bakal mak mertua kut. Siapa je tak keto lutut.

"Dhia.. Dhia cintakan Hazriq?" pertanyaan umi bagaikan belati yang menusuk hatinya. Dia akui dia sudah jatuh cinta dengan jejaka itu. Namun dia sedar dirinya ini tak layak menerima balasan perasaan. Hulamak! i nak nangis la...

"B-Boleh t-tak m-mintak a-abi d-dengan a-abang Hariz keluar dulu. Kak Hasya pun sekali..b-boleh?" Dhia takut. Terlalu takut untuk menceritakan masa lalunya yang begitu gelap.Tak semua lelaki dapat menerima masa silamnya. Tidak. Semua lelaki tak akan dapat terima masa silamnya.

"Boleh sayang.." Hasya Aqilah pergi ke tempat Dhia duduk lalu mencium lembut dahi gadia itu.Gadis yang tak kan lama menjadi adik iparnya. Dia berharap begitu lah.

Setelah mereka semua keluar,Dhia memandang seketika kearah Hazriq yang masih menunggu butir bicaranya. Begitu juga dengan umi.

"D-Dhia a-ada k-kekurangan yang semua lelaki takkan dapat terima pun" Dhia memulakan bicara dengan kepala yang diarah pada Hazriq. Dapat dia melihat pandangan tertanya-tanya dalam mata hitam itu.Hazriq kemudian bergerak gadis itu. "S-Saya..p-pernah k-kena r-rogol"belum sempat Dhia menghabiskan ayatnya,mulutnya ditekup oleh Hazriq.

"Will you marry me?" tanya Hazriq sambil perlahan-lahan menurunkan tangannya dari mulut Dhia

"Saya dah tak suci." bantah Dhia perlahan.

"I don't care! sekali lagi awak cakap macam tu..saya campak awak dalam kolam buaya!" Hazriq mengacah ingin mengangkat Dhia.

Pakk!

"Aduhh..sakit la umi" rengek Hazriq 

"Padan muka! siapa suruh gatal nak angkat anak dara orang!" Bidas Haz Asytar yang baru memasuki wad itu

"ahahahaha adan uka akcu" (padan muka paksu). Ejek amanda haura yang ada didalam dukungan Hasya Aqilah. "Amanda..tak baik cakap macam tu sayang..pergi minta maaf dekat paksu" kata Hasya lalu menurunkan Amanda. Amanda berjalan terkedek-kedek seperti itik ke arah Hazriq.

"Amanda intak maap akcu" (Amanda minta maaf paksu). Kata Amanda lalu memeluk kaki Hazriq. Hazriq lalu mengangkat amanda dan letakkan dalam pangkuannya. "Tu maksu ke?". Tanya anak kecil itu. Amboi..time sebut maksu hilang pulak pelatnya ye. "Amanda ni time sebut paksu bukan main pelatnya,time sebut maksu lancar pulak" Hazriq mencebikkan bibirnya sebagai tanda protes.

"Mak ayah saya dah tahu ke pasal ni?" tanya Dhia.Nanti tak pasal-pasal keluar berita harian,'pasangan suami isteri berkahwin tanpa persetujuan ibu bapa pengantin perempuan'. Haaa naya oo. "Minggu depan umi masuk minang sayang.." kata umi sambil mengusap tangan Dhia. Amanda pula melompat duduk diatas riba Dhia.

"ehh Manda" tegur Hasya apabila melihat tingkah anak daranya. "Takpelah akak..biar je.." kata lalu memeluk Amanda. "Wanginya maksu.. napa maksu bau baby? maksu ni baby ke?" tanya Amanda bertubi-tubi.Dhia tersenyum mendengar pujian dari anak kecil itu.

"Haah maksu baby paksu." Kata Hazriq lalu mengambil Amanda dari Dhia. "Amanda..maksu sakit..jadi jangan buat macam tu lagi okey?" pesan Hazriq lembut. Amanda mencebirkan bibirnya lalu meminta maaf pada Dhia. "Im sorry maksu..manda tatau". Kata Amanda lalu memeluk Dhia selepas Hazriq melepaskannya.

"sokey sayang" Kata Dhia lalu mencium pipi tembam itu.Gewram i! tembam sangat.


P/S

comment ler. vote ler. sebab story ni bosan


Dhia Zahra:Hazriq's LoveWhere stories live. Discover now