Dhia mencelikkan matanya apabila terasa badannya bergetar kesejukan. Dia mengerling ke arah jam ditepi bantalnya. 6:06 pagi
Dia mengerling kearah badannya dan tersedar sesuatu
Mana.Baju.Aku
Cepat-cepat Dhia menggapai bajunya yang berada diatas lantai tanpa mengejutkan suaminya. Hazriq punya pasal!
Flash Back
Dhia keluar dari bilik air hanya dengan memakai tuala. Dia terlupa membawa bajunya sekali sewaktu mandi tadi. Cepat-cepat Dhia berlari ke arah wadrobe tanpa menyedari Hazriq sedang memerhatikannya.
"Dah la pendek. Jalan berkemban je. Memang nak goda aku ke apa budak ni?" Gumam Hazriq sambil menggeleng melihat Dhia yang sedang berlari ke wadrobe. Comel! geram je aku nak terkam.
Hazriq perlahan-lahan melangkah ke arah wadrobe dan mengejutkan Dhia.
"BAH!"
"Argh!"
"Apa abang ni!" Dhia memegang tuala yang hampir terlucut akibat perbuatan Hazriq tadi. Nasib tak terlucut semua! hish
"Sayang nak goda abang ke hm?" Kata Hazriq sambil melangkah dekat ke arah isterinya. Dhia menarik pinggang isterinya lalu mencium leher jinjang milik isterinya.
"A..Abang" Dhia cuba menolak tetapi gagal apabila Hazriq mengetatkan pelukannya.
"Can i have you tonight?" Tanya Hazriq sambil mengusap pipi isterinya. Diperhati sejenak wajah putih isterinya.
Dhia berfikir sejenak sebelum mengangguk perlahan. Itu memang hak suaminya. Dia tak boleh pertikaikan. Lagipun depan dia sekarang suaminya Hazriq Adam.
Dhia terus menyembamkan mukanya ke dada Hazriq. Malu!
Dia mendengar Hazriq membaca sepotong doa dan malam itu, cinta mereka bersatu.
End Of Flash Back
Merah muka Dhia mengingat apa yang berlaku semalam Dhia terus masuk kedalam bilik air sebelum Hazriq bangun dan mengusiknya. Lari lu pape roger
Setelah dia mandi. Dhia mengejutkan Hazriq untuk solat subuh bersama. Biarpun dia masih malu dengan apa yang berlaku semalam. Argh! terpaksa
"Abang..abang bangun.." Dhia menggoncang bahu Hazriq. Tetapi tiada tanda yang Hazriq akan bangun. Jadi dia guna idea nakal dia. Bantal peluk diambil lalu talinya diletakkan pada telinga Hazriq. Dhia perlahan-lahan menggeletek telinga suaminya menggunakan tali bantal peluk itu.
Tiba-tiba Hazriq mencelik mata dan terus memusingkan badannya menindih badan isterinya. Laju saja bibirnya mencari milik sang isteri
"Eeee taknak! abang tak mandi lagi!" kata Dhia sambil menahan muka Hazriq.
"Eh abang ni tak mandi pun wangi tau" Kata Hazriq lalu bangun dan menarik Dhia dalam pelukannya. "Sayang dah mandi wajib?" tanya Hazriq.
"Dah. abang je yang belum." Jawab Dhia sambil bermain dengan tanganya. Nasib tak ambik wuduk lagi.
"Jom sambung yang" Kata Hazriq lalu tersenyum nakal
"Jangan nak mengada! cepat pergi mandi! nanti tak subuh. Cepat-cepat" Kata Dhia lalu menolak badan suaminya. Setelah suaminya masuk kedalam bilik air Dhia terus berlalu ke bilik air dibawah untuk mengambil wuduk.
Dhia kembali ke biliknya lalu memakai telekung dan menunggu suaminya selesai. Dia membentangkan sejadah untuk mereka berdua lalu termenung sejenak. Lama dia termenung sampai bayangan Hazriq didepannya pun tak perasaan.
"Sayang...termenung apa jauh sangat tu? macam tembus dinding je". Dhia menjeling Hazriq lalu bangun untuk memulakan solat.
"Cepatlah abang.. nanti tak sempat subuh.." Rengek Dhia.
"Iye yang.."
Allahuakbar...
*
*
*
*
*
*
"Umi...umi nampak Dhia tak? dari Adam bangun sampai ke sekarang tak nampak dia" Adu Hazriq. Risaunya mula menggunung. Kemana isterinya pergi?
Nak tergelak Umi mendengar aduan anaknya. Takkan dia nak bagitahu dimana menantunya menyorok.
Flash Back
"Umi" Panggil Dhia lalu memeluk tubuh ibu mertuanya dari belakang.
"Ye sayang? kenapa masam je muka tu? Adam usik ye?" Kata Umi sambil memotong bawang.
"Nanti kejap lagi Hazriq turun..kalau dia tanya Dhia kat mana umi jawab tak tahu erk? boleh la umi..bolehlaa" kata Dhia sambil menggoyangkan tangan ibu mertuanya. Kalau dengan ibu sendiri dia buat begini..mahunya kena halau rumah
"Okay" Jawab umi lembut. "Pergi menyorok sana". Dia tahu apa yang berlaku antara menantu dan anaknya.
End of Flash Back
"Umiii nampak tak isteri Adam?" Rengek Hazriq sambil menggoncangkan tangan uminya.
"Tak tahu. Umi pun tak nampak Dhia harini"
"Okaylah kalau macam tu"