Aisha yang tekun menengok drama kesukaanya itu terhenti apabila suaminya memanggil namanya
"Sayanggg"Zaffrael menuruni tangga itu dengan girangnya
"Eh why sayang abang menangis ni?"
"Abang heroin cerita ni mati!"Ujar Aisha teresak-esak.Zaffrael hanya sekadar menggelengkan kepala.Cerita macam ni pun boleh buat perempuan emosi ke?
"Shuh..dah-dah orang cantik mana boleh nangis"Pujuk Zaffrael
"Tengok la bang isteri dia mati bukan dia kisah pun.Lagi dia menggatal dengan perempuan lain!"
"Eiii harap muka je hensem tapi isteri mati dia tak kisah pun! Laki semua sama kan.Muka dah berupa tapi perangai hampeh! Ingat hensem perangai elok tapi macam syaiton"Zaffrael mengeleng kepala melihat perangai isterinya.Memang semua perempuan suka pandang rupa dulu baru perangai ke?
"Sayang.Nilai seorang lelaki bukan terletak pada mukanya yang menawan.Tapi bagaimana cara dia menghormat wanita"Tegur Zaffrael.Aisha hanya buat tidak endah sahaja dangan teguran Zaffrael pada dirinya.
"Abang...Kalau saat Isya nak lahirkan baby dan ia akan risiko kan diri Isya.Abang akan pilih nak selamatkan baby ke?"Soal Aisha sebak.Entah bagaimana soalan ni terlintas di kepalanya.Macam mana kalau masa dia melahirkan baby nanti umurnya tidak panjang...
"Why sayang tanya soalan macam ni?"Berkerut seribu dahi Zaffrael
"Your my happiness.Of course I will choose to safe you.Perginya sayang ibarat tiada lagi guna untuk abang kuat dia dunia ni..."Aisha setia menunggu ayat yang meniti di bibir itu
"Forever and ever I will choose my wife instead of baby"
"Kenapa abang taknak selamatkan baby kita? Abang tak sudi ke nak zuriat dari Isya?"Dada Aisha terasa berdebar menunggu jawapan dari Zaffrael
"if we can't save our baby... we can do it again. But if Love can't be saved... there's no point in living with our child without love by our side..."Aisha memeluk erat suaminya.Syurganya.
"Abang...do you love me?"Tanya Aisha
"Yes I love you.My pleasure..."Rahang suaminya diusap lembut.
.........
Dipagi hari lagi sofi sudah menganggu hidupnya dengan mengajaknya keluar makan.Katanya rindu.Padahal setiap hari ada sahaja muka sofi di depan pintu rumahnya. Apa yang nak rindu pun taktaula.
"Fi teman aku pergi kedai baju lelaki"Ajak Aisha.Sofi hanya mengangguk setuju.
Aisha membelek baju kerja itu.Matanya tertumpu pada Tali leher yang berada tidak jauh dari tempat baju itu.Aisha mengorak langkah perlahan ke arah Tali leher lelaki itu.
Aisha mengambil tai yang tergantung itu."Hensem"Dia terbayang Zaffrael memakai Tali leher yang dipegangnya
"Fi lawa tak Tali leher ni kalau aku bagi dekat Zaffrael?"Soal Aishah pada sofi yang setia mengikutnya sedari tadi
"Okey je aku tengok"Balas Sofi
"Cik saya ambik tai ni satu"Ucap Aisha pada pekerja kedai.
"Total Rm 78 Puan.Cash or card?"Soal pekerja itu
"Card"
Aisha membelek plastik beg itu.Tak sabarnya dia nak hadiahkan Tali leher ini pada suaminya!
Aisha memandang Tali leher itu dengan puas hati."Kau dah siap beli?"Tanya Sofi
"Dah!"Jawab Aisha
"Okey sekarang ni kau pula teman aku shopping handbag!"Laju langkah sofi menghala ke kedai Kate Spade.
"A-aisha"Langkahnya terhenti apabila dia ternampak seorang lelaki yang dia kenal masuk ke kedai itu bersama wanita disisi.Mereka kelihatan mesra.Wanita itu merangkul tangan lelaki itu dan lelaki itu tidak menepisnya sama sekali.Dan lelaki itu Zaffrael!
........
Nak next ke? saya sebernanya malas nak buat pain" ni tapi macam bosan pula kalau happy je memanjang😌