Bab 37

1.3K 37 2
                                    

ZAFFRAEL memandang tenang ke arah bayinya.Wajahnya tidak ubah seperti Aisha.Terbit senyuman di bibir lelaki itu.

Puan Faridah dan Puan Azie baru sahaja keluar dari wad itu untuk bergerak pulang membersihkan diri.Manakala Tengku hisyam dan Encik Hassan hanya memandang sedih pada Zaffrael.

Zaffrael sudah tidak ada selera untuk makan sepanjang Aisha tidak sedarkan diri.Dia juga tidak pulang ke rumah untuk menjaga isterinya di wad.

Zaffrael memandang sepi Aisha yang terbaring di katil wad itu.Wajah isterinya pucat.Dia bersyukur Aisha masih boleh diselamatkan walaupun isterinya sudah seminggu tidak sedarkan diri.

"Sayang marahkan abang ke? Sebab tu ke sayang taknak bangun?"Zaffrael menggengam jemari isterinya.Dia melepaskan tangisannya disitu.

"I hope I can tell you the whole story....Please wake up. I'm begging you Aisha Aireen"

"I'm not strong like you love...I not Strong without you with me"Dia berasa kesal dengan kesilapan yang dia sudah lakukan.

"A...aba..ng"Zaffrael mengangkat kepalanya dan menoleh ke arah Aisha.

"Love!"Isterinya sudah sedar!

"Love please.... don't leave me again... I'm scared of losing you"Zaffrael mengucup perlahan dahi Aisha.Habis berhingus dek dahi Aisha.

"I'm fine"Aisha menayangkan senyuman lemah.

"I miss your smile love"Kata-kata syukur tidak berhenti dari meniti di bibirnya.Walaupun hanya seminggu Aisha tidak menyedarkan dirinya tapi ia mampu membuat dia terseksa.

"Where's our baby"Zaffrael mengambil baby itu di dalam baby court.

Aisha mengambil bayi itu dari pangkuan Zaffrael.

"Thanks love.Terima Kasih kerana sudi lahirkan anak kita.Terima kasih sebab hadir dalam hidup abang"Ujar Zaffrael

"And Thank you for being a good husband"

"No I'm not..."Ujar Zaffrael kesal.

"Yes.you are"Aisha mengusap perlahan rambut Zaffrael

"I'm so proud to have you as my husband.Abang syurga Aisha"Sambung Aisha.

"And in the end, I realized that losing you was the beginning of finding myself"

"Abang.Can you promise? Even anything happen to me please take care our baby"

"Why, Love nak pergi mana.Please sayang jangan tinggalkan abang.Abang tak sanggup"Sebak Zaffrael

Aisha senyum tipis"Tak semua benda akan kekal abang.Aisha berasal dari tanah dan abang juga.Akan suatu saat nanti kita akan kembali semula ke tanah"

"I Love you love please...please I'm not ready to lost you"Air matanya sudah mengalir di pipi.

"Aisha penat abang.Aisha perlu berehat.Aisha dah penat terseksa di dunia...benarkan Aisha berehat dengan tenang di sana..."Dia tidak kuat melihat insan yang paling dia sayang menangis.

"Aisha tahu abang kuat...Percyalah"Pandangan Aisha kian lamur.

"Abang tak mampu hidup tanpa sayang....I love you so much preasure"Lirih lantunan Zaffrael.Menggambarkan hatinya yang terhiris.

"I love you husband. You're my first and last love" Wajah pucat isterinya dipandang lemah.Ya Allah kenapa berat hatiku ini untuk lepaskan insan mu.

"Sayang tunggu abang dekat sana nanti.Abang nak jumpa dengan bidadari syurga abang"Bisik Zaffrael perlahan.

"Maybe in another universe we can be together"Ujar Aisha perlahan.

"Mungkin abang dah tak akan dapat dengar lagi kata-kata cinta sayang..."

"A...aish..a nak dengar...kat..a-kata ci..nta dari a..bang...buat kali ter..akhir"

"Hey love.ikut abang.Asyhadualla Ilaha Illallah..."Bergetar nada Zaffrael membisikkan kalimah itu pada telinga isterinya.

"Asy...hadua...lla Illaha...Illallah.."

"Wa Asyhadu Anna Muhammadan Rasulullah.."Sambung Zaffrael

"Wa....Asyhadu...Anna..Muhammadan..Rasulullah..."

Tiiiiiittttttt....

Kendengaran bunyi mesin yang nyaring menyedarkan Zaffrael bahawa Aisha sudah tiada di dalam dunia ini.Dia kehilangan seorang insan yang paling dia cintai.

Tepat pada pukul Lima petang,dia menyaksikan sendiri pemergian isterinya.

............

Best tak bab kalini😗


𝐌𝐫𝐬 𝐀𝐲𝐝𝐞𝐧 𝐙𝐚𝐟𝐟𝐫𝐚𝐞𝐥 | 𝐂 Where stories live. Discover now