-TANRIÇALAR-

7 2 3
                                    

Tanrıçalar Lokainayı yaratılmasında etkili olmuş güçlerden biridir. İnsanları onlar yaratmışlardır. Evrenin kendisinde ve evrende yaşayan canlıların üzerinde neredeyse sonsuz güce sahiptirler. Dokuz tanedirler. Her biri hayatın farkı yönlerinde, farklı duygularda yoğunlaşmıştır.

Yaşam

Ölüm

Kader

İhtiras

Sevgi

Keder

Rüya

Akıl

İlham

Her biri sonsuz güce sahiptir fakat uzun zaman önce aralarında aldıkları bir kararla Lokainadakileri direkt olarak etkilememeye karar vermişlerdir. Yine kararlar alarak harekete geçebilirler ama birinin hayatına ya da pek çok kişiyi dolaylıca etkileceyek bir şey yapamaz veya öyle bir şeyi engelleyemezler.

Lokainadaki en yaygın inanç olan 9 tanrıça inancı "Tekarizm" adıyla karşımıza çıkar. İnananlara da "Tekâri" denir. Çoğu insan bu dine mensuptur. Validar, Quatania ve Alcoria krallıklarının resmi dini de Tekarizm' dir.

Nadir de olsa elflerden de bu dine inananlar vardır. Onların yanında hatrı sayılır sayıda cüce ve hobbit de Tekâridir.

Tekâriler hem inançları gereği hem de Kültürleri gereği dinlerine oldukça bağlıdırlar.
9 Tanrıça fikri Tekârilerde "Govem" yani aynı anda somut ve soyut olarak var olabilen gücü her şeyi yapmaya yeten anlamında kullanılan bir kelime ile betimlenir.

Tekâriler çok ama çok güçlü bir inançla ibadet ederler. İbadet alanlarına "Gavra" denir. (Aşağıda)

İbadetleri çoğunlukla dua ederek ayinlere katılarak ve oruç tutarak gerçekleştirirler

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

İbadetleri çoğunlukla dua ederek ayinlere katılarak ve oruç tutarak gerçekleştirirler. Her yılın ilk dokuz ayı tanrıçalara adanır ve her tanrıçanın istekleri gerçekleştirilir. Sırasıyla ilk ay Yaşam tanrıçasının ikinci ay Ölüm tanrıçasının üçüncü ay Kader tanrıçasının Dördüncü ay Akıl tanrıçasının beşinci ay İhtiras tanrıçasının altıncı ay Sevgi tanrıçasının yedinci ay Rüya tanrıçasının sekizinci ay İlham tanrıçasının ve son olarak Dokuzuncu ay Keder tanrıçasınının istekleri yapılır.

Geriye kalan üç aya "Yerahom" yani "rıza ayları" denir. Bu zamanda belli tarihlerde oruç tutulur ve ayinler yapılır. Böylece bir sonraki yıla Tanrıçaların rızasıyla geçilir.

Tanrıçalar Yaşam ağacı (Ağaç ata) ile birlikte var oldukları için varlıkları birbirlerine bağlıdır. Ağaç fiziksel bir vücut olduğundan ağaca gelen her türlü zarar aynı şekilde Tanrıçalara da gelir. Asla kopmayacak bu bağ sebebiyle tanrıçalar ağacı yeryüzündeki her türlü kötü niyetli eylemden korumak amacıyla bazı önlemlee almışlardır. Bunların ilki bir kaplandır. Kaplan ağacın yanından asla ayrılmaz ve onu korur. Şimdiye kadar ağaca ciddi bir saldırı olmadığı için kaplanın neler yapabileceği bilinmiyor.

İkinci bir önlem ise Tanrıçaların insanları yaratmalarından yüzyıllar sonra alındı. Bu her tanrıçanın bir kız çocuğu yaratarak yeryüzünde ağacı korumak için göndermesiydi. Anlaşıp karara vardılar, ardından hee birinin bir kızı oldu. Bu kızlara Ainular dendi. Tanrıçaların kızları. Her biri akıl ermez yeteneklere donatılmış kanatlı ve savaşçı kızlardı. Ağacı korumak tek ve yegâne görevleri oldu.

Tekâriler için de Ainular kutsaldır. Gökyüzündeki anneleri için yeryüzündeki kızlarına dualar ederler ve onları gönderdikleri için tanrıçalarına şükrederler.

Tekarizmin bir diğer vazgeçilmezi de büyücü klanlarıdır. Tekarizmde büyü bir lütuf olarak görülür. Bu nedenle büyü yapanlara özel gözüyle bakılır. Bazı kuruluşlar da büyü yapabilenler için kapılarını açan ve onlara sonsuz kardeşliklerini sunan klanlara dönüşmüştür. Şu anda en  yaygın olan büyücü klanı Tekâri bir klan olan Subeyra' dır.

Tanrıçalaron en büyük korkusu yok olmaktır ve bunu yapmanın tek yolu Ağacı yok etmektir. İşte tam da bunu amaçlayan kimseler yeryüzünde uykudadır.

İblisler

Aynı tanrıçalar gibi onlar da dokuz tanedirler ve amaçları ağacı yani dolaylı yoldan tanrıçaları yok etmektir.

Axellion - Lokaina' nın el yazmaları.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin