İnsanlar Tanrıçalar tarafından yaratılan özü büyüsüz varlıklardır.
9 Tanrıçanın her biri insanlığa kendi adından parçalar verdiler. Temel olarak dokuz bileşenden yapıldılar.İlk olarak ata kıtada ortaya çıkan insanlar beş ırktan oluşuyordu. Bunlar;
Valin
Ovén
Alcor
Quan
Ve Auri dir.İnsanlık olarak elflerle doğal düşmandılar. Ata kıtanın neredeyse tamamında hüküm süren elfler insanları açgözlü ve kendilerinden daha aşağıda gördüler. Onlara yaşayacak yer bırakmadan oradan oraya sürdüler. İlk insanlar Armina' da yaşayan elfler tarafından uzun süre zalimlik gördü. Fakat işler hızla değişti. Kıtanın iç kesimlerindeki çöllere yerleşen insanlar orada elflerden uzak bir krallık kurdu. İsmi Honrras tı. Krallığı kuranlar Quan ırkındandı ama yönetenler beş ırktı.
Birlikte Honrras krallığını yükseltip yıllarca saldırmayı beklediler. Sonunda elflerin en beklemediği anda saldırarak onları gafil avlamayı başardılar. Böylece yıllarca sürecek olan savaşlar başlamış oldu.
Büyü gücü ile doğan insanlardan bazıları tüm dünyada dengeleri değiştirecek, güçsüzün ezilmesini önleyecek, elflerin kökünü kurutacak bir keşfe imza attılar. Kara büyüyü buldular.
Valin ırkından Adranir oğlu Yegal büyünün sömürülüp tersine çevirilebileceğini keşfetti. Kara büyünün babası oldu. Böylece normalde yapamayacakları pek çok şeyi yapabilir hale geldiler. Bu da yetmiyormuş gibi elf özünü değiştirip onları Orklara çevirdiler.
Savaşın sonunda İnsanlık kazandı ve İlk diyar Armina yakılıp yıkıldı. Elfler başka yerlere göçtü böylece arkalarında değerli yerler bıraktılar. İnsanlar uzun süre barışla yaşamaya muvaffak olmuştu ama bu barış çıkan tartışmalar yüzünden uzun sürmedi.
Kazandıklarını aralarında paylaşamayan insanlar içten içe birbirlerini yemeye başladılar. Honrras krallığının dengesi bozulurken Elfler doğuda müttefik topluyordu. En doğru anı bekleyen elf orduları son mağlubiyetleeinin intikamı için saldırdılar.
Çıkan savaşta insanlık tek bir taraf değildi. Valin ırkından gelenler tüm güçleriyle topraklarını korurken, Alcorlar elflere teslim olma fikrindeydi. Auriler de onlara katılıyordu.
Savaş herkes için zorlu geçerken taraflar bir anlaşmaya vardı. Elflerin Armina topraklarının büyük kısmını geri alması ve insan ırklarının farklı krallıklar kurmak amacıyla Honrras tan ayrılması kabul gördü. Böylece Honrras yıkıldı. Anlaşmayı yapan Valin soyuydu bu sebeple anlaşmanın maddelerini onlar belirlemişti.
Valinler savaş sırasında elflere teslim olmayı savununları vatan haini ilan ederek onları ata kıtadan sürmek istediler. Anlaşmanın maddelerine Aurilerin ve Alcorların Ata kıtada yaşayamayacaklarını eklediler.Böylece Ovén ırkı Ata kıtanın kuzeyine, buzlu topraklara Ovénia adını verdikleri bir krallık kurdular.
Valin ırkı kıtanın batısında kaldı. Yaşam ağacını da topraklarının içerisinde sayarak Validar adında bir krallık ilan etti.
En başta Honrras krallığının kurucuları olan Quanlar yıkılmış krallığı da kapsayan, kıtanın iç kısmındaki geniş topraklara sahip oldular. İlk kurdukları krallığın yerinde yenisini kurup adına da Quatania dediler.
Sürülen ırklardan Auriler Arixlin' e gittiler. Ata kıtanın kuzey doğusunda kalan Arixlin' de cücelere komşu oldular. Orada Auris krallığı kuruldu.
Son olarak sürülen bir diğer ırk olan Alcorlar kıtanın güneyindeki ayak değmemiş balta görmemiş devasa bir adaya sürüldüler. Fakat konumundan dolayı oranın çok önemli olacağını biliyorlardı. Bu yüzden krallıklarını orada kurdular. Adı da Alcoria oldu.
Bu olaylardan yüzyıllar sonra bile insan krallıklarının çoğunun iletişimi zayıftır. Özellikle sürülen ırklar Valinlere karşı oldukça mesafelidir. Bu da çeşitli siyasal sorunlara sebep olur. Ticaret ve güvenlik gibi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Axellion - Lokaina' nın el yazmaları.
FantasyLokainadaki herşeyi açıklayan el yazmalarının bilgeler tarafından bir araya toplanmasıyla oluşturulmuş bir seri. Her olayın ve herşeyin açıklaması burada.