ᴇɴ ᴜɴ ʀɪɴᴄᴏ́ɴ ᴅᴇʟ ᴄɪᴇʟᴏ, ᴅᴏɴᴅᴇ ʟᴀs ɴᴜʙᴇs ᴇʀᴀɴ ᴅᴇ ᴜɴ ʙʟᴀɴᴄᴏ ᴇᴛᴇ́ʀᴇᴏ ʏ ʟᴀ ʟᴜᴢ sᴇ ʀᴇғʀᴀᴄᴛᴀʙᴀ ᴇɴ ᴄᴏʟᴏʀᴇs ɴᴜɴᴄᴀ ᴠɪsᴛᴏs ᴇɴ ʟᴀ ᴛɪᴇʀʀᴀ, ʜᴀʙɪᴛᴀʙᴀ ᴠᴀɴᴛᴇ, ᴇʟ ᴀ́ɴɢᴇʟ ᴅᴇ ʟᴀ ᴄᴜʀᴀᴄɪᴏ́ɴ ʏ ʟᴀ ᴘʀᴏᴛᴇᴄᴄɪᴏ́ɴ, ǫᴜɪᴇ́ɴ ᴇʀᴀ ᴄᴏɴᴏᴄɪᴅᴏ ᴘᴏʀ sᴜ ʙᴏɴᴅᴀᴅ ɪɴғɪɴɪᴛᴀ ʏ sᴜ ʜᴀʙɪʟɪᴅᴀᴅ ᴘᴀʀᴀ sᴀɴᴀʀ ɪɴᴄʟᴜsᴏ ʟᴀs ʜᴇʀɪᴅᴀs ᴍᴀ́s ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴀs, ᴛᴀɴᴛᴏ ғɪ́sɪᴄᴀs ᴄᴏᴍᴏ ᴅᴇʟ ᴀʟᴍᴀ. sᴜ ᴄᴏʀᴀᴢᴏ́ɴ ᴇʀᴀ ᴘᴜʀᴏ, ʏ sᴜ ᴅᴇᴠᴏᴄɪᴏ́ɴ ᴘᴏʀ sᴜ ᴅᴇʙᴇʀ ʟᴏ ʜᴀᴄɪ́ᴀ ᴜɴᴏ ᴅᴇ ʟᴏs ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs ᴍᴀ́s ǫᴜᴇʀɪᴅᴏs ᴇɴ ᴇʟ ʀᴇɪɴᴏ ᴄᴇʟᴇsᴛɪᴀʟ.
ᴜɴ ᴅɪ́ᴀ, ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ᴠᴀɴᴛᴇ ʀᴇᴄᴏʀʀɪ́ᴀ ʟᴏs ᴠᴀsᴛᴏs ᴊᴀʀᴅɪɴᴇs ᴅᴇʟ ᴄɪᴇʟᴏ, sᴇ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴏ́ ᴄᴏɴ ᴀᴅʀɪᴇɴ, ᴜɴ ᴀ́ɴɢᴇʟ ᴅᴇ ᴜɴᴀ ʙᴇʟʟᴇᴢᴀ ʟᴜᴍɪɴᴏsᴀ, ᴄᴏɴ ᴀʟᴀs ᴅᴏʀᴀᴅᴀs ʏ ᴜɴᴀ ᴍɪʀᴀᴅᴀ ǫᴜᴇ ɪʀʀᴀᴅɪᴀʙᴀ ᴄᴀʟɪᴅᴇᴢ. ᴀᴅʀɪᴇɴ ᴇʀᴀ ᴜɴ ᴀ́ɴɢᴇʟ ᴅᴇʟ ғᴜᴇɢᴏ sᴀɢʀᴀᴅᴏ, ᴇɴᴄᴀʀɢᴀᴅᴏ ᴅᴇ ɢᴜɪᴀʀ ᴀ ʟᴀs ᴀʟᴍᴀs ᴘᴇʀᴅɪᴅᴀs ʜᴀᴄɪᴀ ʟᴀ ʟᴜᴢ. ᴅᴇsᴅᴇ ᴇʟ ᴘʀɪᴍᴇʀ ᴇɴᴄᴜᴇɴᴛʀᴏ, ᴀᴍʙᴏs sɪɴᴛɪᴇʀᴏɴ ᴜɴᴀ ᴄᴏɴᴇxɪᴏ́ɴ ǫᴜᴇ ᴛʀᴀsᴄᴇɴᴅɪ́ᴀ ᴄᴜᴀʟǫᴜɪᴇʀ ᴄᴏᴍᴘʀᴇɴsɪᴏ́ɴ ᴛᴇʀʀᴇɴᴀʟ, ᴇʀᴀ ᴄᴏᴍᴏ sɪ sᴜs ᴀʟᴍᴀs sᴇ ʜᴜʙɪᴇʀᴀɴ ᴄᴏɴᴏᴄɪᴅᴏ ᴅᴇsᴅᴇ ᴇʟ ɪɴɪᴄɪᴏ ᴅᴇ ʟᴏs ᴛɪᴇᴍᴘᴏs.
ᴄᴏɴ ᴇʟ ᴘᴀsᴏ ᴅᴇ ʟᴏs ᴅɪ́ᴀs, ᴠᴀɴᴛᴇ ʏ ᴀᴅʀɪᴇɴ ᴘᴀsᴀʀᴏɴ ᴍᴀ́s ᴛɪᴇᴍᴘᴏ ᴊᴜɴᴛᴏs, sᴜs ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴀᴄɪᴏɴᴇs sᴇ ᴠᴏʟᴠɪᴇʀᴏɴ ᴍᴀ́s ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴀs, ʏ sᴜ ᴄᴀʀɪɴ̃ᴏ ᴍᴜᴛᴜᴏ sᴇ ᴛʀᴀɴsғᴏʀᴍᴏ́ ᴇɴ ᴜɴ ᴀᴍᴏʀ ᴘᴜʀᴏ ʏ ᴠᴇʀᴅᴀᴅᴇʀᴏ. sɪɴ ᴇᴍʙᴀʀɢᴏ, ᴇʟ ᴀᴍᴏʀ ᴇɴᴛʀᴇ ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴘʀᴏʜɪʙɪᴅᴏ ᴘᴏʀ ʟᴀs ʟᴇʏᴇs ᴅᴇʟ ᴄɪᴇʟᴏ, ʏ sᴜ ʀᴇʟᴀᴄɪᴏ́ɴ ᴘʀᴏɴᴛᴏ ʟʟᴇɢᴏ́ ᴀ ᴏɪ́ᴅᴏs ᴅᴇ ʟᴏs ᴀʟᴛᴏs ᴍᴀɴᴅᴏs ᴄᴇʟᴇsᴛɪᴀʟᴇs.
ᴅɪᴏs, ᴇɴ sᴜ ɪɴғɪɴɪᴛᴀ sᴀʙɪᴅᴜʀɪ́ᴀ ʏ ᴊᴜsᴛɪᴄɪᴀ, ᴘᴇʀᴏ ᴛᴀᴍʙɪᴇ́ɴ ᴇɴ sᴜ sᴇᴠᴇʀɪᴅᴀᴅ, ᴅᴇᴄɪᴅɪᴏ́ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴇ ᴀᴍᴏʀ ᴇʀᴀ ᴜɴᴀ ᴅᴇsᴠɪᴀᴄɪᴏ́ɴ ᴅᴇʟ ᴏʀᴅᴇɴ ᴅɪᴠɪɴᴏ. ᴄᴏᴍᴏ ᴄᴀsᴛɪɢᴏ, ᴠᴀɴᴛᴇ ғᴜᴇ ᴅᴇsᴘᴏᴊᴀᴅᴏ ᴅᴇ sᴜs ᴀʟᴀs, ᴀʀʀᴀɴᴄᴀᴅᴀs ᴅᴇ sᴜ ᴇsᴘᴀʟᴅᴀ ᴇɴ ᴜɴ ᴀᴄᴛᴏ ᴅᴏʟᴏʀᴏsᴏ ʏ ʜᴜᴍɪʟʟᴀɴᴛᴇ. ғᴜᴇ ᴅᴇsᴛᴇʀʀᴀᴅᴏ ᴀ ʟᴀ ᴛɪᴇʀʀᴀ, ᴄᴏɴᴅᴇɴᴀᴅᴏ ᴀ ᴠɪᴠɪʀ ᴄᴏᴍᴏ ᴜɴ ᴍᴏʀᴛᴀʟ, sɪɴ ʟᴀ ᴄᴀᴘᴀᴄɪᴅᴀᴅ ᴅᴇ ᴠᴏʟᴀʀ ɴɪ ᴅᴇ ʀᴇɢʀᴇsᴀʀ ᴀʟ ᴄɪᴇʟᴏ. ᴀᴅʀɪᴇɴ, ᴘᴏʀ sᴜ ᴘᴀʀᴛᴇ, ғᴜᴇ ᴇɴᴠɪᴀᴅᴏ ᴀ ʟᴀs ᴘʀᴏғᴜɴᴅɪᴅᴀᴅᴇs ᴅᴇ ʟᴀ ᴏsᴄᴜʀɪᴅᴀᴅ, ᴅᴏɴᴅᴇ ʟᴀ ʟᴜᴢ ᴀᴘᴇɴᴀs ᴀʟᴄᴀɴᴢᴀʙᴀ, ʏ sᴜ ʀᴇsᴘʟᴀɴᴅᴏʀ sᴇ ᴇxᴛɪɴɢᴜɪ́ᴀ ʟᴇɴᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴇɴ ʟᴀ sᴏʟᴇᴅᴀᴅ.
ᴇɴ ʟᴀ ᴛɪᴇʀʀᴀ, ᴠᴀɴᴛᴇ ᴅᴇᴀᴍʙᴜʟᴀʙᴀ ᴘᴏʀ ʟᴏs ᴘᴀʀᴀᴊᴇs ᴍᴏʀᴛᴀʟᴇs, sɪɴᴛɪᴇɴᴅᴏ ᴜɴᴀ ᴘᴇ́ʀᴅɪᴅᴀ ᴄᴏɴsᴛᴀɴᴛᴇ ᴇɴ sᴜ ᴄᴏʀᴀᴢᴏ́ɴ. ɴᴏ ᴇɴᴛᴇɴᴅɪ́ᴀ ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ́ ʜᴀʙɪ́ᴀ sɪᴅᴏ ᴄᴀsᴛɪɢᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴀʟɢᴏ ᴛᴀɴ ᴘᴜʀᴏ ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟ ᴀᴍᴏʀ. ᴄᴀᴅᴀ ᴅɪ́ᴀ, ᴍɪʀᴀʙᴀ ᴀʟ ᴄɪᴇʟᴏ, ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴅᴏ ᴜɴᴀ sᴇɴ̃ᴀʟ, ᴘᴇʀᴏ sᴏʟᴏ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀʙᴀ sɪʟᴇɴᴄɪᴏ ʏ ᴠᴀᴄɪ́ᴏ. ᴄʀᴇɪ́ᴀ ǫᴜᴇ ᴀᴅʀɪᴇɴ ʟᴏ ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴏʟᴠɪᴅᴀᴅᴏ, ǫᴜᴇ ᴇʟ ᴀᴍᴏʀ ǫᴜᴇ ᴄᴏᴍᴘᴀʀᴛɪᴇʀᴏɴ ʜᴀʙɪ́ᴀ sɪᴅᴏ ᴅᴇsᴇᴄʜᴀᴅᴏ.
ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ᴛᴀɴᴛᴏ, ᴇɴ ʟᴀ ᴏsᴄᴜʀɪᴅᴀᴅ, ᴀᴅʀɪᴇɴ sᴜғʀɪ́ᴀ ᴇɴ sɪʟᴇɴᴄɪᴏ, sɪɴ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴇɴᴠɪᴀʀ ᴜɴ ᴍᴇɴsᴀᴊᴇ ᴀ sᴜ ᴀᴍᴀᴅᴏ. sᴜ ʟᴜᴢ ɪɴᴛᴇʀɴᴀ sᴇ ᴅᴇʙɪʟɪᴛᴀʙᴀ, ᴘᴇʀᴏ sᴜ ᴀᴍᴏʀ ᴘᴏʀ ᴠᴀɴᴛᴇ sᴇɢᴜɪ́ᴀ ᴀʀᴅɪᴇɴᴅᴏ, ᴅᴀ́ɴᴅᴏʟᴇ ғᴜᴇʀᴢᴀ ᴘᴀʀᴀ ʀᴇsɪsᴛɪʀ ʟᴀ ᴘᴇɴᴜᴍʙʀᴀ. ᴇʟ ᴛɪᴇᴍᴘᴏ ᴘᴀsᴏ́, ʏ ᴀᴍʙᴏs ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs, ᴀʜᴏʀᴀ sᴇᴘᴀʀᴀᴅᴏs, ʟᴜᴄʜᴀʙᴀɴ ᴄᴏɴ ʟᴀ ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴢᴀ ʏ ʟᴀ ᴅᴇsᴇsᴘᴇʀᴀᴄɪᴏ́ɴ.
ᴘᴇʀᴏ ᴇ́sᴛᴇ ɴᴏ ᴇʀᴀ ᴇʟ ғɪɴᴀʟ ᴅᴇ sᴜ ʜɪsᴛᴏʀɪᴀ, ᴍᴀ́s ʙɪᴇɴ, ᴇʀᴀ sᴏʟᴏ ᴇʟ ᴄᴏᴍɪᴇɴᴢᴏ...
ESTÁS LEYENDO
♧𝗧𝗛𝗘 𝗦𝗘𝗖𝗥𝗘𝗧 𝗢𝗙 𝗘𝗢𝗦♧
Fanfiction𝐂𝐮𝐚𝐭𝐫𝐨 𝐯𝐨𝐜𝐞𝐬 𝐮𝐧𝐢𝐝𝐚𝐬 𝐩𝐚𝐫𝐚 𝐫𝐞𝐟𝐥𝐞𝐣𝐚𝐫 𝐬𝐮𝐬 𝐬𝐞𝐧𝐭𝐢𝐦𝐢𝐞𝐧𝐭𝐨𝐬 𝐲 𝐩𝐫𝐨𝐲𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫 𝐬𝐮 𝐡𝐢𝐬𝐭𝐨𝐫𝐢𝐚, 𝐩𝐞𝐫𝐨 𝐥𝐨𝐬 𝐬𝐞𝐜𝐫𝐞𝐭𝐨𝐬 𝐧𝐨 𝐬𝐞𝐫𝐚́𝐧 𝐫𝐞𝐯𝐞𝐥𝐚𝐝𝐨𝐬 𝐭𝐚𝐧 𝐟𝐚́𝐜𝐢𝐥𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞. ¿𝐓𝐞 𝐚𝐭...