ᴇɴ ᴇʟ ʀᴇɪɴᴏ ᴅᴇ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ, ᴜɴ ʟᴜɢᴀʀ ʙᴇɴᴅᴇᴄɪᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴜɴᴀ ʟᴜᴢ ᴄᴇʟᴇsᴛɪᴀʟ, ᴄᴜᴀᴛʀᴏ ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs ᴅᴇ ᴅɪsᴛɪɴᴛᴀs ᴍɪᴛᴏʟᴏɢɪ́ᴀs sᴇ ᴜɴɪᴇʀᴏɴ ᴘᴀʀᴀ ᴘʀᴏᴛᴇɢᴇʀ sᴜ ᴇsᴘʟᴇɴᴅᴏʀ. ᴇsᴛᴏs ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs, ᴘʀᴏᴠᴇɴɪᴇɴᴛᴇs ᴅᴇ ᴅɪғᴇʀᴇɴᴛᴇs ᴘᴀʀᴛᴇs ᴅᴇʟ ᴄᴏsᴍᴏs, ʜᴀʙɪ́ᴀɴ sɪᴅᴏ ᴄᴏɴᴠᴏᴄᴀᴅᴏs ᴘᴏʀ ᴜɴᴀ ᴘʀᴏғᴇᴄɪ́ᴀ ᴀɴᴛɪɢᴜᴀ ǫᴜᴇ ʜᴀʙʟᴀʙᴀ ᴅᴇ ᴜɴᴀ ᴀᴍᴇɴᴀᴢᴀ ᴏsᴄᴜʀᴀ ǫᴜᴇ ɪɴᴛᴇɴᴛᴀʀɪ́ᴀ ᴀᴘᴏᴅᴇʀᴀʀsᴇ ᴅᴇ ʟᴀ ʟᴜᴢ ᴅᴇ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ. sᴜs ɴᴏᴍʙʀᴇs ᴇʀᴀɴ ᴀᴅʀɪᴇɴ, ᴀɴᴀsᴛᴀsɪᴇ, ʙᴀ́ʀʙᴀʀᴀ ʏ ᴠᴀɴᴛᴇ.
ᴀᴅʀɪᴇɴ, ᴇʟ ᴀ́ɴɢᴇʟ ᴅᴇʟ ғᴜᴇɢᴏ sᴀɢʀᴀᴅᴏ, ᴘʀᴏᴠᴇɴɪ́ᴀ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍɪᴛᴏʟᴏɢɪ́ᴀ ᴄʀɪsᴛɪᴀɴᴀ. ᴀɴᴛᴇs ᴅᴇ ᴜɴɪʀsᴇ ᴀ ʟᴀ ᴄᴀᴜsᴀ ᴅᴇ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ, ʜᴀʙɪ́ᴀ sɪᴅᴏ ɢᴜᴀʀᴅɪᴀ́ɴ ᴅᴇʟ ᴛʀᴏɴᴏ ᴅɪᴠɪɴᴏ, ᴄᴀɴᴛᴀɴᴅᴏ ᴀʟᴀʙᴀɴᴢᴀs ᴀʟ ᴄʀᴇᴀᴅᴏʀ ʏ ǫᴜᴇᴍᴀɴᴅᴏ ᴄᴏɴ sᴜ ʟʟᴀᴍᴀ ᴘᴜʀɪғɪᴄᴀᴅᴏʀᴀ ᴛᴏᴅᴏ ʀᴀsᴛʀᴏ ᴅᴇ ᴍᴀʟᴅᴀᴅ. ᴇɴ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ, sᴜ ʟᴜᴢ ᴇʀᴀ ᴇʟ ғᴀʀᴏ ǫᴜᴇ ɢᴜɪᴀʙᴀ ᴀ ʟᴏs ᴘᴇʀᴅɪᴅᴏs ʏ ᴇɴᴄᴇɴᴅɪ́ᴀ ʟᴀ ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴢᴀ ᴇɴ ʟᴏs ᴄᴏʀᴀᴢᴏɴᴇs ᴅᴇ sᴜs ʜᴀʙɪᴛᴀɴᴛᴇs.
ᴀɴᴀsᴛᴀsɪᴇ, ᴄᴏɴᴏᴄɪᴅᴏ ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟ ᴀ́ɴɢᴇʟ ᴅᴇ ʟᴀ sᴀʙɪᴅᴜʀɪ́ᴀ ʏ ʟᴀ ɪʟᴜᴍɪɴᴀᴄɪᴏ́ɴ ᴇɴ ʟᴀ ᴍɪᴛᴏʟᴏɢɪ́ᴀ ʜᴇʙʀᴇᴀ, ʜᴀʙɪ́ᴀ sɪᴅᴏ ᴇɴᴠɪᴀᴅᴏ ᴀ ʟᴀ ᴛɪᴇʀʀᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴛʀᴀᴇʀ ᴍᴇɴsᴀᴊᴇs ᴅɪᴠɪɴᴏs ᴀ ʟᴏs ᴘʀᴏғᴇᴛᴀs. sᴜ ᴄᴏɴᴏᴄɪᴍɪᴇɴᴛᴏ ᴇʀᴀ ᴠᴀsᴛᴏ, ʏ sᴜ ᴄᴀᴘᴀᴄɪᴅᴀᴅ ᴘᴀʀᴀ ᴠᴇʀ ᴇʟ ғᴜᴛᴜʀᴏ ʟᴇ ᴘᴇʀᴍɪᴛɪ́ᴀ ᴀɴᴛɪᴄɪᴘᴀʀ ʟᴀs ɪɴᴛᴇɴᴄɪᴏɴᴇs ᴅᴇʟ ᴇɴᴇᴍɪɢᴏ. ᴇɴ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ, ᴜʀɪᴇʟ sᴇ ᴄᴏɴᴠɪʀᴛɪᴏ́ ᴇɴ ᴇʟ ᴄᴏɴsᴇᴊᴇʀᴏ ᴅᴇ ʟᴏs ʀᴇʏᴇs ʏ ᴇʟ ᴘʀᴏᴛᴇᴄᴛᴏʀ ᴅᴇʟ ᴄᴏɴᴏᴄɪᴍɪᴇɴᴛᴏ ᴀɴᴄᴇsᴛʀᴀʟ.
ʙᴀ́ʀʙᴀʀᴀ, ᴇʟ ᴀ́ɴɢᴇʟ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴜᴇʀᴛᴇ ᴇɴ ʟᴀ ᴍɪᴛᴏʟᴏɢɪ́ᴀ ɪsʟᴀ́ᴍɪᴄᴀ, ᴇʀᴀ ᴇʟ ᴇɴᴄᴀʀɢᴀᴅᴏ ᴅᴇ ɢᴜɪᴀʀ ʟᴀs ᴀʟᴍᴀs ᴅᴇ ʟᴏs ᴅɪғᴜɴᴛᴏs ʜᴀᴄɪᴀ sᴜ ᴅᴇsᴛɪɴᴏ ғɪɴᴀʟ. ᴀ ᴘᴇsᴀʀ ᴅᴇ sᴜ sᴏᴍʙʀɪ́ᴀ ᴛᴀʀᴇᴀ, sᴜ ᴄᴏʀᴀᴢᴏ́ɴ ᴇsᴛᴀʙᴀ ʟʟᴇɴᴏ ᴅᴇ ᴄᴏᴍᴘᴀsɪᴏ́ɴ ʏ ᴀᴍᴏʀ. ᴇɴ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ, ᴀᴢʀᴀᴇʟ sᴇ ᴄᴏɴᴠɪʀᴛɪᴏ́ ᴇɴ ᴇʟ ɢᴜᴀʀᴅɪᴀ́ɴ ᴅᴇ ʟᴏs sᴇᴄʀᴇᴛᴏs ᴅᴇʟ ᴍᴀ́s ᴀʟʟᴀ́, ᴍᴀɴᴛᴇɴɪᴇɴᴅᴏ ᴇʟ ᴇǫᴜɪʟɪʙʀɪᴏ ᴇɴᴛʀᴇ ʟᴀ ᴠɪᴅᴀ ʏ ʟᴀ ᴍᴜᴇʀᴛᴇ.
ᴠᴀɴᴛᴇ, ᴇʟ ᴀ́ɴɢᴇʟ ᴅᴇ ʟᴀ ᴄᴜʀᴀᴄɪᴏ́ɴ ʏ ʟᴀ ᴘʀᴏᴛᴇᴄᴄɪᴏ́ɴ ᴇɴ ʟᴀ ᴍɪᴛᴏʟᴏɢɪ́ᴀ ᴄʀɪsᴛɪᴀɴᴀ, ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴠɪᴀᴊᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴇʟ ᴍᴜɴᴅᴏ ᴄᴜʀᴀɴᴅᴏ ᴀ ʟᴏs ᴇɴғᴇʀᴍᴏs ʏ ᴘʀᴏᴛᴇɢɪᴇɴᴅᴏ ᴀ ʟᴏs ɪɴᴏᴄᴇɴᴛᴇs. sᴜs ᴍᴀɴᴏs ᴛᴇɴɪ́ᴀɴ ᴇʟ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴇ sᴀɴᴀʀ ᴄᴜᴀʟǫᴜɪᴇʀ ʜᴇʀɪᴅᴀ ʏ sᴜ ᴘʀᴇsᴇɴᴄɪᴀ ᴛʀᴀɪ́ᴀ ᴘᴀᴢ ʏ ᴛʀᴀɴǫᴜɪʟɪᴅᴀᴅ. ᴇɴ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ, ʀᴀғᴀᴇʟ sᴇ ᴄᴏɴᴠɪʀᴛɪᴏ́ ᴇɴ ᴇʟ sᴀɴᴀᴅᴏʀ ᴅᴇʟ ʀᴇɪɴᴏ ʏ ᴇʟ ᴘʀᴏᴛᴇᴄᴛᴏʀ ᴅᴇ ʟᴏs ᴠᴜʟɴᴇʀᴀʙʟᴇs.
ᴀ ᴍᴇᴅɪᴅᴀ ǫᴜᴇ ʟᴏs ᴄᴜᴀᴛʀᴏ ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs sᴇ ᴜɴɪᴇʀᴏɴ ᴘᴀʀᴀ ᴘʀᴏᴛᴇɢᴇʀ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ, ʟᴀ ʟᴜᴢ ᴅᴇʟ ʀᴇɪɴᴏ ᴄʀᴇᴄɪᴏ́ ᴇɴ ɪɴᴛᴇɴsɪᴅᴀᴅ ʏ ᴘᴜʀᴇᴢᴀ. sɪɴ ᴇᴍʙᴀʀɢᴏ, ᴇʟ ᴅᴇsᴛɪɴᴏ ᴛᴇɴɪ́ᴀ ᴘʟᴀɴᴇs ɪɴᴇsᴘᴇʀᴀᴅᴏs ᴘᴀʀᴀ ᴇʟʟᴏs. ᴇɴᴛʀᴇ ʟᴀs ʙᴀᴛᴀʟʟᴀs ʏ ʟᴀs ᴇsᴛʀᴀᴛᴇɢɪᴀs, ᴀᴅʀɪᴇɴ ʏ ᴠᴀɴᴛᴇ ᴄᴏᴍᴇɴᴢᴀʀᴏɴ ᴀ sᴇɴᴛɪʀ ᴜɴᴀ ᴄᴏɴᴇxɪᴏ́ɴ ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴀ. sᴜs ᴀʟᴍᴀs, ᴀᴜɴǫᴜᴇ ᴅᴇ ɴᴀᴛᴜʀᴀʟᴇᴢᴀs ᴅɪsᴛɪɴᴛᴀs, sᴇ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀʀᴏɴ ᴇɴ ᴜɴ ᴀᴍᴏʀ ᴘᴜʀᴏ ʏ ᴀʀᴅɪᴇɴᴛᴇ.
ᴇsᴛᴇ ᴀᴍᴏʀ, sɪɴ ᴇᴍʙᴀʀɢᴏ, ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴘʀᴏʜɪʙɪᴅᴏ ᴘᴏʀ ʟᴀs ʟᴇʏᴇs ᴄᴇʟᴇsᴛɪᴀʟᴇs. ʟᴏs ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs ɴᴏ ᴅᴇʙɪ́ᴀɴ ᴀᴍᴀʀ ᴅᴇ ᴇsᴀ ᴍᴀɴᴇʀᴀ, ᴘᴜᴇs sᴜ ᴍɪsɪᴏ́ɴ ᴇʀᴀ ᴘʀᴏᴛᴇɢᴇʀ ʏ sᴇʀᴠɪʀ sɪɴ ᴀᴛᴀᴅᴜʀᴀs ᴇᴍᴏᴄɪᴏɴᴀʟᴇs. ᴀ ᴘᴇsᴀʀ ᴅᴇ sᴀʙᴇʀ ᴇsᴛᴏ, ᴀᴅʀɪᴇɴ ʏ ᴠᴀɴᴛᴇ ɴᴏ ᴘᴜᴅɪᴇʀᴏɴ ʀᴇsɪsᴛɪʀ sᴜ ᴀᴍᴏʀ ʏ sᴇ ᴇɴᴛʀᴇɢᴀʀᴏɴ ᴀ ᴇ́ʟ, ᴅᴇᴊᴀɴᴅᴏ ǫᴜᴇ sᴜs ᴄᴏʀᴀᴢᴏɴᴇs ᴅɪᴄᴛᴀʀᴀɴ sᴜs ᴀᴄᴄɪᴏɴᴇs.
ᴄᴜᴀɴᴅᴏ sᴜ ʀᴇʟᴀᴄɪᴏ́ɴ ғᴜᴇ ᴅᴇsᴄᴜʙɪᴇʀᴛᴀ, ʟᴏs ᴀʟᴛᴏs ᴍᴀɴᴅᴏs ᴄᴇʟᴇsᴛɪᴀʟᴇs ɴᴏ ᴛᴜᴠɪᴇʀᴏɴ ᴘɪᴇᴅᴀᴅ. ᴀᴍʙᴏs ғᴜᴇʀᴏɴ ᴄᴀsᴛɪɢᴀᴅᴏs sᴇᴠᴇʀᴀᴍᴇɴᴛᴇ. ᴀᴅʀɪᴇɴ ғᴜᴇ ᴅᴇsᴘᴏᴊᴀᴅᴏ ᴅᴇ sᴜs ᴀʟᴀs ᴅᴇ ғᴜᴇɢᴏ, ʏ ʟᴀ ʟᴜᴢ ǫᴜᴇ ᴜɴᴀ ᴠᴇᴢ ᴇᴍᴀɴᴀʙᴀ ᴅᴇ ᴇ́ʟ sᴇ ᴅᴇsᴠᴀɴᴇᴄɪᴏ́, ᴅᴇᴊᴀ́ɴᴅᴏʟᴏ ᴇɴ ʟᴀ ᴏsᴄᴜʀɪᴅᴀᴅ. ᴠᴀɴᴛᴇ ғᴜᴇ sᴇᴘᴀʀᴀᴅᴏ ᴅᴇ sᴜ ᴄᴀᴘᴀᴄɪᴅᴀᴅ ᴅᴇ sᴀɴᴀʀ, sᴜs ᴍᴀɴᴏs ᴀʜᴏʀᴀ ɪɴᴄᴀᴘᴀᴄᴇs ᴅᴇ ᴛʀᴀᴇʀ ᴄᴏɴsᴜᴇʟᴏ ᴏ ᴄᴜʀᴀᴄɪᴏ́ɴ.
ʟᴀs ʜᴇʀɪᴅᴀs ǫᴜᴇ ᴅᴇᴊᴀʀᴏɴ ʟᴏs ᴄᴀsᴛɪɢᴏs ɴᴏ sᴏʟᴏ ᴀғᴇᴄᴛᴀʀᴏɴ ᴀ ʟᴏs ᴅᴏs ᴀᴍᴀɴᴛᴇs, sɪɴᴏ ǫᴜᴇ ᴛᴀᴍʙɪᴇ́ɴ ᴏsᴄᴜʀᴇᴄɪᴇʀᴏɴ ʟᴀ ʟᴜᴢ ᴅᴇ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ. ᴅᴏɴᴅᴇ ᴀɴᴛᴇs ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴄᴀʀɪᴄɪᴀs ʏ ᴀᴍᴏʀ, ᴀʜᴏʀᴀ sᴏʟᴏ ʜᴀʙɪ́ᴀ ᴄɪᴄᴀᴛʀɪᴄᴇs ʏ ᴅᴏʟᴏʀ. ᴘᴇʀᴏ ᴀ ᴘᴇsᴀʀ ᴅᴇ sᴜ sᴜғʀɪᴍɪᴇɴᴛᴏ, ᴀᴍʙᴏs ᴀᴍᴀɴᴛᴇs ɴᴜɴᴄᴀ ᴅᴇᴊᴀʀᴏɴ ᴅᴇ ᴀᴍᴀʀ ᴀ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ ʏ ᴄᴏɴᴛɪɴᴜᴀʀᴏɴ ʟᴜᴄʜᴀɴᴅᴏ, ᴄᴏɴ ʟᴀ ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴢᴀ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ᴀʟɢᴜ́ɴ ᴅɪ́ᴀ sᴜs sᴀᴄʀɪғɪᴄɪᴏs sᴇʀɪ́ᴀɴ ᴄᴏᴍᴘʀᴇɴᴅɪᴅᴏs ʏ sᴜ ᴀᴍᴏʀ sᴇʀɪ́ᴀ ʀᴇᴅɪᴍɪᴅᴏ.
ᴇɴ sᴜ ʟᴜᴄʜᴀ ᴄᴏɴᴛʀᴀ ʟᴀ ᴏsᴄᴜʀɪᴅᴀᴅ, ᴀɴᴀsᴛᴀsɪᴇ ʏ ʙᴀ́ʀʙᴀʀᴀ ᴛᴀᴍʙɪᴇ́ɴ sᴜғʀɪᴇʀᴏɴ, ᴠɪᴇɴᴅᴏ ᴀ sᴜs ᴄᴏᴍᴘᴀɴ̃ᴇʀᴏs ʜᴇʀɪᴅᴏs ʏ sɪɴᴛɪᴇɴᴅᴏ ʟᴀ ᴄᴀʀɢᴀ ᴅᴇ ᴘʀᴏᴛᴇɢᴇʀ ᴜɴ ʀᴇɪɴᴏ ᴄᴜʏᴏs ᴅᴇғᴇɴsᴏʀᴇs ᴍᴀ́s ғᴜᴇʀᴛᴇs ʜᴀʙɪ́ᴀɴ sɪᴅᴏ ᴅᴇʙɪʟɪᴛᴀᴅᴏs. sɪɴ ᴇᴍʙᴀʀɢᴏ, ʟᴀ ғᴜᴇʀᴢᴀ ᴅᴇ sᴜ ᴜɴɪᴏ́ɴ ʏ ʟᴀ ᴘʀᴏᴍᴇsᴀ ᴅᴇ ʟᴀ ᴘʀᴏғᴇᴄɪ́ᴀ ᴀɴᴛɪɢᴜᴀ ʟᴇs ᴅᴀʙᴀ ᴠᴀʟᴏʀ ᴘᴀʀᴀ sᴇɢᴜɪʀ ᴀᴅᴇʟᴀɴᴛᴇ.
ʟᴀ ʜɪsᴛᴏʀɪᴀ ᴅᴇ ʟᴏs ᴄᴜᴀᴛʀᴏ ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs ᴅᴇ ᴀsᴛᴏʀɪᴀ sᴇ ᴄᴏɴᴠɪʀᴛɪᴏ́ ᴇɴ ʟᴇʏᴇɴᴅᴀ, ᴜɴᴀ ɴᴀʀʀᴀᴄɪᴏ́ɴ ᴅᴇ sᴀᴄʀɪғɪᴄɪᴏ, ᴀᴍᴏʀ ʏ ʀᴇᴅᴇɴᴄɪᴏ́ɴ. ʟᴀ ʟᴜᴢ ᴅᴇʟ ʀᴇɪɴᴏ, ᴀᴜɴǫᴜᴇ ʜᴇʀɪᴅᴀ, ɴᴜɴᴄᴀ sᴇ ᴇxᴛɪɴɢᴜɪᴏ́ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ, ɢʀᴀᴄɪᴀs ᴀ ʟᴀ ᴠᴀʟᴇɴᴛɪ́ᴀ ʏ ᴇʟ ᴀᴍᴏʀ ɪɴǫᴜᴇʙʀᴀɴᴛᴀʙʟᴇ ᴅᴇ sᴜs ᴘʀᴏᴛᴇᴄᴛᴏʀᴇs ᴄᴇʟᴇsᴛɪᴀʟᴇs.
ᴘᴇʀᴏ ᴇsᴛᴀ ʜɪsᴛᴏʀɪᴀ ɴᴏ ᴀᴄᴀʙᴀʀɪ́ᴀ ᴀǫᴜɪ́, ʏᴀ ǫᴜᴇ ᴇ́sᴛᴇ ᴇʀᴀ ᴀ ᴘᴇɴᴀs ᴇʟ ᴄᴏᴍɪᴇɴᴢᴏ, ᴀʜᴏʀᴀ ᴇs ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ᴄᴏɴᴏᴢᴄᴀɴ ᴍᴀ́s ᴀ ᴅᴇᴛᴀʟʟᴇ sᴏʙʀᴇ ᴇʟ ᴀᴍᴏʀ ʏ ғᴜᴇʀᴢᴀ ǫᴜᴇ ʜᴀʙʀɪ́ᴀ ᴇɴᴛʀᴇ ᴇsᴛᴏs ᴄᴜᴀᴛʀᴏ ᴀ́ɴɢᴇʟᴇs ᴘᴏᴅᴇʀᴏsᴏs.
ESTÁS LEYENDO
♧𝗧𝗛𝗘 𝗦𝗘𝗖𝗥𝗘𝗧 𝗢𝗙 𝗘𝗢𝗦♧
Fiksi Penggemar𝐂𝐮𝐚𝐭𝐫𝐨 𝐯𝐨𝐜𝐞𝐬 𝐮𝐧𝐢𝐝𝐚𝐬 𝐩𝐚𝐫𝐚 𝐫𝐞𝐟𝐥𝐞𝐣𝐚𝐫 𝐬𝐮𝐬 𝐬𝐞𝐧𝐭𝐢𝐦𝐢𝐞𝐧𝐭𝐨𝐬 𝐲 𝐩𝐫𝐨𝐲𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫 𝐬𝐮 𝐡𝐢𝐬𝐭𝐨𝐫𝐢𝐚, 𝐩𝐞𝐫𝐨 𝐥𝐨𝐬 𝐬𝐞𝐜𝐫𝐞𝐭𝐨𝐬 𝐧𝐨 𝐬𝐞𝐫𝐚́𝐧 𝐫𝐞𝐯𝐞𝐥𝐚𝐝𝐨𝐬 𝐭𝐚𝐧 𝐟𝐚́𝐜𝐢𝐥𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞. ¿𝐓𝐞 𝐚𝐭...