Pov: Remus
afterlife
Al na een paar minuten word ik opgehaald. "Jij! Kom met ons mee, we brengen je naar de grote V!" Schreeuwt iemand tegen me. Ik gehoorzaam maar, ik heb toch niets beters te doen. Na een tijdje besluit ik toch mijn toverstok maar hier te laten, want misschien gaan ze me wel fouilleren en ik kan nu echt niet hebben dat ze mijn toverstok vinden. We lopen de gang met de cellen uit, en de man (ik denk dat het een man is) die me heeft meegenomen duwt met de nodige moeite een deur open. Ik word verblind door fel kaarslicht dat uit de grote zaal komt waar we nu binnen lopen. Aan het eind van de zaal is een verhoging, met daarop die tronen. De middelste is net wat groter dan de twee die ernaast staan. Op alle drie de tronen zit iemand. Op de twee buitenste, zitten twee wachters, die zo te zien wel een grote rang hebben. En op de middelste stoel, zit een klein kereltje: hij heeft grijs lang haar, maar is op het midden van zijn hoofd kaal. Rimpels zorgen ervoor dat hij er al bejaard uit ziet, en als je goed kijkt, zie je ook een kleine wrat op zijn kin. Als ik eerlijk moet zijn, zou ik zeggen dat hij er echt slecht uit ziet.
Ik loop verder de zaal in, maar mijn wachters blijven bij de deur staan. Als ik nu toch maar mijn toverstok bij me had, dan had ik iedereen hier kunnen verslaan en zelf verder kunnen gaan... maar nee, dat ga ik niet doen, zo ben ik nou eenmaal niet. Halt! word er naar me geroepen, dus ik blijf staan. En nu ben ik wel blij dat ik mijn toverstok niet mee heb genomen, want er komt een of andere gast naar me toe, met een harnas aan, alsof hij een ridder is, en die gaat me fouilleren. Het enige wat hij vind is een kluitje aarde en een steentje in mijn zak. Dan richt de man die op de middelste troon zit zich op mij: " Ik ben de grote heer V! Aanbid me, luister naar me, en we zullen je misschien sparen. Je bent net gefouilleerd door Heer Silvanus, de beste ridder die Iërland ooit gekend heeft!" Iërland? Wat heeft dat hier nou weer mee te maken? En waarom een ridder? Ik dacht dat ridders al lang dood waren?
En dan besef ik me dat ik ook dood ben. Dat iedereen hier dood is, dat ik op de plek ben waar je heen gaat als je dood bent. En dan besef ik me ook, dat deze mensen waarschijnlijk uit de middeleeuwen komen. " Hier naast mij," zegt Heer V terwijl hij naar links gebaart, " zit Heer Domnios, na mij de slimste man die ik ken. Voor hem zou ik uitkijken als ik jou was, want hij heeft alles door." Die woorden geven me de rillingen, want als hij echt alles doorheeft, ziet hij straks ook in dat ik een tovenaar ben, en ik wil niet weten wat er dan met mij zal gebeuren... Heer V gaat weer verder, " En aan deze kant," zegt hij terwijl hij naar rechts wijst, " Zit Heer Kiaran en hij..." Heer V zwijgt even alsof hij moet nadenken, " Hij is er gewoon, maar hem zou ik ook vrezen, jonge man!" Met die laatste woorden kijkt hij me recht in de ogen. Dan vallen ook de prachtige donkergroene ogen. Grappig, denk ik in mijzelf, van dit soort types zou je toch wel wat anders verwachten dan deze vrolijke pretoogjes, eerder iets van pikzwarte ogen waardoor het lijkt alsof hij geen pupil meer heeft of zo.
" En nu, jonge man, nu ga ik je even wat vragen stellen." Onderbreekt Heer V mijn gedachtes. Ik knik als antwoord en hij gaat verder: " Nou, mijn eerste vraag is: hoe heet je? En in welke tijd ben je gestorven?" Ik zucht, ik heb helemaal geen zin in een heel interview! Ik geef maar gewoon antwoord, want dan ben ik er sneller vanaf, denk ik. " Je stelde twee vragen, dus het antwoord op vraag een is: Albus" Het lijkt mij niet slim om mijn echte naam te gebruiken, en deze naam kwam het eerste in mij op dus die gebruik ik dan maar, " En het antwoord op je tweede vraag is: ik ben gestorven in ongeveer het jaar 2000 of zo." Ik kon me net inhouden, want anders had ik gezegd: "ik ben gestorven in de tijd dat ik niet meer leefde", maar ik denk niet dat het goed afgelopen zou zijn met mij.
Nadat Heer V nog een paar van die irritante vragen had gesteld als: hoe oud ben je? Waar woonde je? Was je machtig? En zo voort. Ik had bij alle vragen die hij stelde gelogen, want ik wilde natuurlijk niet dat hij van alles over mij te weten zou komen.
Hij is eindelijk klaar met zijn ondervraging. De twee wachters die de hele tijd bij de deur hebben gestaan, halen mij nu op en brengen me naar mijn cel. Ik word ruw vastgegrepen aan beide armen en ze sleuren me op die manier mee naar mijn cel. Ik vraag me af of er ook andere mensen hier gevangen zitten, of dat ik de enige ben. De twee wachters duwen me hard mijn cel in en slaan dan keihard de celdeur achter zich dicht. Ik probeer maar wat te slapen, ookal heb ik geen idee hoe laat het is. Ik kan namelijk helemaal niets van buiten zien.
Na een tijdje proberen kom ik tot de conclusie dat slapen er voorlopig niet in zit, ik kan namelijk maar geen fijne positie vinden hier op deze celvloer. Ik ga maar in een hoekje zitten en kijken naar de wachter die af en toe voorbij loopt. Want ookal zit ik hier diep onder de grond, ze bewaken de gang waar mijn cel in zit heel goed en ze zorgen er ook voor dat er dag en nacht een wachter heen en weer loopt om te zorgen dat ik niet kan ontsnappen.
Maar wat ze niet weten is dat ik een tovenaar ben, en dat ik een toverstok heb, en dat ik ze daar allemaal makkelijk mee kan verslaan.
Hai allemaal,
Ja een saai hoofdstuk weer, i know, maar ga alstjeblieft niet zeuren, want ik heb een idee voor een plottwist en nieuwe karakters, want ja dat is leuk. ;-) verder is dit het eerste hoofdstuk waar ik zelf mensen bij heb verzonnen! Ik heb eigenlijk alle heren uit dit hoofdstuk erbij bedacht. En hoe vinden jullie het dat al deze heren uit de middeleeuwen komen? Nou ik vind het heel cool! Want ik ben helemaal into grijze jager, en dat speelt zich af in de middeleeuwen.
Ik ben nu trouwens eerst heel veel hoofdstukken aan het vooruit proberen te schrijven zodat ik daarna iets van elke twee dagen een hoofdstuk kan uploaden, want dat lijkt met leuker lezen. Maar vertrouw niet te veel van me, want ik zit nu in de derde schoolweek, en heb deze week al vijf toetsen, en ook nog gewoon huiswerk en zo, dus ik heb het maar druk...
Als je ergens spelfouten ziet, of je hebt inspiratie voor me, laat het weten natuurlijk!
- Agness
JE LEEST
(Harry Potter)De afterlife, Moony in gevaar
FantasyNa de battle of Hogwarts zijn de maraurders dood. Het is hun taak om in de afterlife Harry, Ginny, Teddy, Ron en Hermelien te beschermen. Dat is alleen wel een stuk moeilijker als ze erachter komen dat Remus ontvoerd is. Sirius, James en Lily beslui...