1. Onderduiken

1.1K 48 4
                                    

Draco POV:

"Moeder, we zijn echt niet de enige die nu onder moeten duiken!" zeg ik geruststellend. Mama is een beetje... Ja hoe omschrijf je het? We verschijnselen in een rustige buurt. Een van de huizen staat leeg, daar trekken we in. Nummer 11 staat te koop. Papa zit in Azkaban en mama en ik schuilen onder in de dreuzelwereld. Waar zouden Potter,Wemel en Griffel zijn?

Harry POV:

Er is te veel gebeurs, Lucius Malfidus zit in Azkaban en niemand weet waar Draco Malfidus en Narcissa Malfidus zijn... Ik vraag me af?
Hermelien is terug naar haar oude huis, haar ouders zijn gehersenspoeld. Zou ze niet alleen zijn?

Hermelien POV:

Daar sta ik, in een lege kamer. De bank, de bijzet tafel. Alles staat nog op z'n plek. Alsof er niks is. Het staat er zo onschuldig bij. Ik hoor een doffe knal en schrik. De oorlog heeft me te veel laten schrikken, nu ben ik bang voor een stel jochies van tien die een zakje kapot trappen ofzo. Ik kijk uit het raam, ik zie geen jochies. Ik zie wit haar en een zwarte kapotte broek...
Het lijkt Malfidus, wat doet die hier? Ik verbeeldde het me vast... Te veel waanbeelden na de oorlog... Harry en Ron. Ik mis ze zo! Harry komt binnen kort langs met Ginny en Ron, we hebben wel een heel huis voor onszelf.

In de oorlog leek het erop dat Ron en ik een relatie zouden krijgen, maar dat gevoel is al lang over. We hebben besloten dat we gewoon niet bij elkaar pasten, en onze vriendschap noet wilde kapot laten gaan door een relatie met elkaar, want ja. Als je erge ruzie krijgt...

Harry POV:

Het huis is leeg zonder Hermelien.
"Je voelt wel wat voor haar he Ron?"
"Ja, Harry. Ze wilde geen relatie omdat we nogal vaak ruzie krijgen ofzo. En ze wilde onze vriendschap daar niet door laten verpesten." zegt Ron
"Ik begrijp haar." zegt Ginny.
"Ik ook, maar het is moeilijk om niet over haar na te denken." zegt Ron.
"Ik snap het helemaal!" zeg ik snel. Ze moeten lachen.
Daar eindigt ons gesprek over Hermelien.

Draco POV:

"Het is anders dan thuis." zegt mijn moeder.
"Ja, kleiner. Maar we kunnen er genoeg mee."
"Ik weet het Draco, ik zeur waarschijnlijk. Het is wel de dreuzelwereld dus wat had ik verwacht?" zegt mijn moeder.
Boven toveren we een bed. Morgen moeten we kleding gaan kopen...
Maar eerst geld wisselen...
"Dit wordt een lange en zware tijd." zeg ik zacht.

(MashanXx)

Hurt (Dramione)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu