Urocznia jest szkołą państwową i publiczną, finansowaną przez Ministerstwo i to ma wpływ na to co się w niej dzieje. W Polsce znajdują się jeszcze dwie szkoły magii ale są to o wiele mniejsze placówki.
Szkoła mieści się w sporym zamku o głównych murach na planie pięciokąta z dużym dziedzińcem wewnątrz. Zamek dzieli się na trzy skrzydła.
Skrzydło północne. Tutaj mieści się Kopuła Dzienna, w której odbywają sie wszelkie uroczystości szkolne oraz służy jako stołówka. Jest to wysokie i przestronne, ośmioboczne pomieszczenie zwieńczone dużą kopułą. W tym skrzydle znajdują się także kuchnia, sekretariaty, gabinety i pokoje mieszkalne nauczycieli i dyrektora oraz archiwum szkoły. Z tego skrzydła można przejść do Baszty Twardowskiego w której znajduje się Mała Brama, a na wyższych kondygnacjach mieści się dormitorium kowenu Marzanny.
Skrzydło zachodnie. Tutaj znajduje się duża część sal lekcyjnych. Stąd przechodzi się do Wieży Peruna w której znajdują się dormitorium kowenu Peruna oraz Klub Pojedynków.
Skrzydło wschodnie. Mieści się tutaj również spora część klas, biblioteka oraz Sala Pamięci, w której znajdują się wszelkiego rodzaju pamiątki z historii szkoły i Pierwszego Azylu.Cały zamek liczy sobie osiem wież:
Baszta Twardowskiego.
Wieża Peruna.
Wieża Północna ze szpitalem.
Wieża Zachodnia, w których mieszczą się wszelkie pomieszczenia gospodarcze, magazyny czy pomieszczenia dla woźnych. W niej znajduje się również główne zejście do piwnic i podziemnych komnat zamku.
Wieża Południowa, z salami do zielarstwa i opieki nad magicznymi stworzeniami, chociaż te rzadko są używane, ponieważ większość lekcji odbywa się w terenie.
Dwie Wieże Wschodnie, w których znajduje się dormitorium kowenu Mokosz.
Wieża Bramna, gdzie znajduje się Wielka Brama, czyli główne wejście na teren szkoły, przez którą wchodzi się bezpośrednio na dziedziniec szkolny. Na jej szczycie odbywają się zajęcia z astronomii. Z niej przechodzi się do dormitorium kowenu Welesa, które mieści się niedaleko we wschodnim skrzydle.Na terenie szkoły znajdują się również:
Szklarnie, gdzie najczęściej odbywają się zajęcia z zielarstwa. Hodowane są tutaj przeróżne magiczne rośliny, zioła a także owoce i warzywa.
Pastwisko Pegazów. Tutaj mieszka należące do szkoły stado polskiej odmiany uskrzydlonych koni, tarpianów. W okolicy znajdują się także budynki zamieszkane przez kilka innych czarodziejskich stworzeń. Tutaj zazwyczaj odbywają się zajęcia z opieki nad magicznymi stworzeniami.
Plaża z molo i hangarem na łodzie, gdzie uczniowie często spędzają ciepłe dni.
Pomnik Jagny na dziedzińcu. Rzeźba stojąca na podeście w fontannie przedstawiająca młodą czarownicę z księgą zaklęć w jednej ręce i bukietem ziół w drugiej.W obecnych czasach prąd i internet został już "opanowany" przez czarodziejów, jednak przez kontakt z magią korzystanie z nich jest utrudniony i dalej jest rzadkością. Zasięg można złapać właściwie tylko w dormitoriach i pokojach wspólnych.
CZYTASZ
~ Urocznia · RP ~ [ZAWIESZONE]
Fantasia[Zapisy otwarte] Polska Akademia Sztuk Magicznych Urocznia (w skrócie PASMU), to szkoła ponadpodstawowa dla wszystkich osób z mocą magiczną, mieszkających na terenie naszej pięknej ojczyzny. Placówka musiała zostać niestety zamknięta po ataku stada...