♡ البارت الاول من رواية ( فريدة من نوعها)
النهاردة اول يوم ليها في الجامعة صاحية بنشاط وحماس علشان تجهز نفسها وتستعد لطريق الجامعة الطويل دلوقتي الساعه ٦ حضرت فطارها وفطرت واخدت شاور ولبست الادناء البنفسجي وعليه الخمار البيج وجهزت شنطتها ومستعده علشان تبدأ مشوارها لجامعتها اللي بعيدة عن بيتها ساعتين تقريبا أخدت شنطتها وموبايلها والمفاتيح ووو في حاجه ناقصة آآه الايربودز ازاي تنسي حاجه مهمة زي دي
● نعرفكوا ب (لمي) دي بنت عندها ١٩ سنة طويلة طولها ١٧٣سم بشرتها بيضة وعيونها بني غامق من بعيد يبان اسود داخلة اولي كلية جامعة القاهرة بنت انطوائيه جدا معندهاش صحاب خالص ودايما من وهي في المدرسة بتقعد في جنب لوحدها ومالهاش علاقة بحد الايربودز حاجه مهمة جدا ليها علشان متسمعش حد بيتكلم حواليها او لو حد مشغل اغاني او بنات بيتكلموا مع بعض علي صاحبتهم التالتة وهكذا مش عايزة تشيل ذنوب فبتاخدها من قاصرها وتلبس الايربودز ...
نزلت من الباص اللي كانت فيه ودخلت الجامعة مبصتش حواليها ولا بصت لحد هي باصة قدامها بس في نفس الوقت مش بتبص لحد (يارب تكونوا فهمتوني) ماشية بثقة شنطتها علي ظهرها موبايلها في ايديها والايربودز في ودانها تحت الخمار معاها جدول المحاضرات شافت مواعيد المحاضرات لقت ان اول محاضرة بعد ساعه فراحت الكافتيريا وقعدت علي ابعد ترابيزة واكتر واحدة منعزلة وطلعت موبايلها تقرأ رواية من الروايات اللي هي بتحبها ومشغلة انشودة من اللي هي بتحبهم بردو واندمجت في القراءة ....وفجأة لقت واحدة مختمرة زيها وتقريبا لبسها زيها واقفة قدامها ومادة ليها ايديها وبتقولها .....
ريم : اهلا ..انا( ريم ) النهاردة اول يوم ليا في الجامعة وانا معنديش صحاب ومعرفش حد هنا وشوفتك انتي قاعدة لوحدك وعايزة نبقي صحاب علشان تقريبا احنا شبه بعض ممكن نبقي صحاب .....
لمي قفلت الايربودز وبصت لايديها اللي مداها قدامها شوية بتفكير وبعدين سلمت عليها وابتسمت بهدوء : اه طبعا انا كمان النهارده اول يوم ليا في الجامعة ومعرفش حد اتشرفت بمعرفتك انا( لمي ) ..
ريم براحة : الحمد لله انك وافقتي انا لما شوفتك قاعدة لوحدك كده قولت اكيد مش هتقبل اننا نبقي صحاب ...
لمي بابتسامة : لا متخافيش بس نبقي انا وانتي بس مش هيبقي في حد تالت ....
ريم بموافقة : ياريت والله ....
لمي : انتي اسمك ايه الكامل ...● نعرفكوا بريم عبد الرحمن الجارحي
عندها ١٩ سنة بنت طويلة طولها ١٧٢سم (سوري بس شغل ان لازم البطلة وصاحبتها قصيرين ده مبياكلش معايا عيش هو كله طويل في الرواية دي احم نكمل ) بشرتها بيضة عيونها أخضر وطيوبة واجتماعية جدا بس معندهاش صحاب علشان باباها وأخواتها خايفين عليها علشان هي البنت الوحيد فمش بيخلوها تخرج لوحدها ودايما نفسها يبقي عندها صحاب بس أخواتها خايفين عليها ......لمي : يلا علشان منتأخرش علي اول محاضرة
ريم بحماس : يلافي المحاضرة
أنت تقرأ
فريدة من نوعها
Humorاول رواية اكتبها في حياتي لو في أخطاء او الفصول قصيرة ده عادي علشان انا لسة مبتدئة ، اتمني الرواية تعجبكم وتشجعوني اكمل 🌸