Spoed

32 2 1
                                    

Het is zo'n twee jaar geleden dat Isabella is gaan werken op de SEH. Na haar stage heeft ze een contract aangeboden gekregen en sinds dien werkt ze hier met veel plezier.

Het is 3 uur in de nacht. Isabella haar dienst is tot nu toe vrij rustig. Maar op de SEH kan dat natuurlijk binnen een seconde veranderen. Ze werkt deze nacht samen met Anne. Anne is ongeveer tegelijkertijd met Isabella op de SEH komen werken. Ze zijn daardoor erg gehecht aan elkaar geraakt. Anne is een goede vriendin van Isabella geworden. Het is altijd leuk om samen een dienst te draaien.
Helaas heeft ook dokter Daniels dienst. Hij is één van de meeste arrogantere mannen uit het ziekenhuis. Hij is niet alleen enorm arrogant, maar hij kan ook behoorlijk bot en seksistisch zijn. Isabella probeert hem zo veel mogelijk te ontwijken en zo weinig mogelijk alleen met hem te zijn. Tot nu toe is dat altijd aardig gelukt.

Isabella zit samen met Anne in de 'zusterpost'. De plek waar het personeel samen komt om casussen te bespreken, te eten en even te relaxen als dat mogelijk is. De nacht die zo rustig was wordt plots verstoort door de pieper. Isabella en Anne rennen de zusterpost uit. Ze maken zich paraat voor een nieuw spoedgeval.

Er komt een patiënt binnen gereden op een brancard. Gevolgd door een andere man die hoogst waarschijnlijk bij hem hoort. Het zijn twee nette mannen in pak. Ze zien er beide erg verzorgd uit en de man die naast de brancard loopt heeft een behoorlijk dominante mannelijke uitstraling.
De man op de brancard blijkt neergeschoten te zijn. Twee kogelgaten net boven zijn borst.
De man die bij hem hoort lijkt erg kalm en kijkt indringend naar haar en haar collega's. Isabella krijgt lichtelijk de rillingen van hem.

Dokter Daniels, Anne en Isabella nemen de neergeschoten man onder hun hoede. Hij heeft geluk gehad dat de kogels boven zijn borst terecht zijn gekomen. Iets verder naar onderen en hij had het niet na kunnen vertellen. Wel is er een spoedoperatie nodig. Deze wordt aangevraagd door dokter Daniels.

Wanneer de man naar de operatie kamer wordt gebracht merkt dokter Daniels op dat de indringend kijkende man die bij de patiënt hoort ook een bebloede hand heeft.

- "Isabella, jij neemt de meneer apart en gaat zijn hand onderzoeken. Ik heb er geen zin in. Zijn hoofd staat me niet aan."

- "Ja maar, dokter Daniels...".

- "NU ISABELLA! Anders mag je je op mijn kantoor melden straks, en ik denk dat ik dat leuker ga vinden dan jij..."

Smeerlap. Denkt Isabella en met tegenzin loopt ze op de indringende man af. De man kijkt haar strak aan en wanneer ze voor hem staat knijpt hij zijn ogen iets dicht waardoor zijn blik hoe is het mogelijk nog indringender wordt. De man ziet er verdomd goed uit, maar Isabella wil niets liever dan ver uit zijn buurt blijven.

- "Ik zie dat u ook gewond bent. U mag wel even met mij meelopen dan kan ik uw hand onderzoeken."

- "Niet nodig."

De man reageert kort en draait zijn blik weg van Isabella.

- "Het lijkt me echt beter dat u met mij mee komt zodat ik uw..."

- "Het gaat prima. Niet nodig."

De man wend zijn blik weer tot Isabella. Ze krijgt echt de kriebels van hem, maar ze laat zich niet zo snel uit het veld slaan.

- "Meneer, ik zou echt graag willen kijken. Straks krijgt u een infectie of een lelijk litteken en dan bent u verder van huis."

De man knijpt zijn ogen weer geïrriteerd samen slaakt een zucht en staat op.

- "Dit is de eerste keer dat ik naar iemand luister en ook de laatste keer. Normaal doet iedereen wat ik zeg. Dus ik zal een beetje genieten van dit moment als ik jou was. Dit is eenmalig".

Isabella negeert zijn opmerking en neemt de man mee naar een kamer. Hij legt zijn hand op tafel en Isabella onderzoekt de wond. Er is een lelijke diepe snee te zien in de palm van zijn hand. Isabella pakt alle benodigde materialen.

- "Ik ga het verdoven, het kan wat gevoelig zijn." Zegt Isabella vlak voor ze de wond verdoofd. Ze verwacht een reactie op het injecteren maar hij verrekt geen spier. Ook zijn gezichtsuitdrukking verandert niets. Ongelofelijk.

De man heeft al die tijd tijdens het hechten en verdoven niks meer gezegd. Maar zijn indringende blik kon Isabella ondanks haar uiterste concentratie op het hechten voelen branden.

Wanneer Isabella het verband om zijn grote hand gewikkeld heeft komt dokter Daniels binnen.

- "Goh ik zie dat u goed verzorgd bent".

De man geeft een korte subtiele goedkeurende knik. Isabella begeleid de man de kamer uit. Wanneer de langs dokter Daniels loopt voelt ze een hand op haar bil.
- "Lekker gewerkt".
Isabella draait zich van hem weg. "Hé! Niet doen".

De man die voor Isabella de deur uit liep draait zicht om naar dokter Daniels en gaat recht voor hem staan. Hij is een stuk groter en daar maakt hij goed gebruik van.  "Handen thuis!". Roept hij dreigend uit naar dokter Daniels.
Dokter Daniels lijkt nu voor het eerst onder de indruk te zijn van iemand anders. Hij loopt snel zonder iets te zeggen weg.

- "Dank je wel." Fluistert Isabella de man toe. Hij geeft haar een kort knikje en gaat weer in de wachtkamer zitten. Wachtend op de man die met schotwonden naar de operatie kamer is gebracht.

The Mafia Boss's Possession (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu