Restoranın aşağı katında cam kenarında ki masada kızlarla oturmuş yemek yiyerek sohbet ediyorduk.
Gerçi benim pekte edebildiğim söylenemezdi.Çünkü koskoca restaurantta sarı kıvırcık saçlar aramakla meşguldüm.Yani istemsizce gözlerim arıyordu.
Üst katta olma ihtimali oldukça yüksekti.Dış görünüşünün kendisinin fark edilmesini oldukça sağlamasına rağmen daha görememiştim çünkü.
Burada olsaydı fark etmeme ihtimalim yoktu bence.
Gözlerimi restaurantta gezdirmeyi sonlandırıp masaya döndüğümde tüm kızların ciddiyetle bana baktığını gördüm.
Kafamı 'ne var ?' der gibi salladım.
Sonunda Simge abla konuştu.
"Sana sesleniyoruz,ne arıyorsun sen sabahtan beri?"
Hızlıca gözlerimi kaçırıp tabağıma geri döndüm.Omuzlarımı silkip konuştum.
"Bir şey aramıyorum,ne arayacağım.Dalmışım öyle."
Hande kıkırdadı.
Simge abla tek kaşını kaldırıp inanmaz gözlerle beni süzüp önüne döndü.
"Öyle olsun bakalım."
Herkes çok irdelemeden önüne dönüp yemeklerini yemeye devam etmişlerdi.
Hande hala sırıtmaya devam ediyordu tabi.
Allahtan yemek yiyorduk da Elif bana çok odaklanmamıştı.
Yarım saat geçtikten sonra herkes yemeklerini bitirmiş tatlı faslına geçiş yapılırken kızlarla yemek yiyip sohbet etmenin ne kadar iyi bir fikir olduğuna karar vermiştim.
Birkaç saat önce evde oturmuş ağlarken şimdi kahkahalarla gülüyordum.Bir kez daha böyle arkadaşlara sahip olduğum için dua ettim.
Tatlıları söyledikten sonra lavaboya gitmek için etrafa bakınmaya başlamıştım.Çalışanlardan birine lavabonun yerini sormuş aldığım 'üst katta.' cevabıyla hafif gerilmiştim.
Tek gitmek gözümü korkuttuğu için Elif'i de çekiştire çekiştire benimle gelmeye ikna ettim.Beraber merdivenlerden çıkarken Elif yanıma yaklaşıp sağ omuzuyla beni ittiğinde dengemi zor toparlayıp Elif'e baktım.
"Ne yapıyorsun ya?"
Elif gözlerini kısarak bana bakıyordu."Noluyor İlkin?"
Anlamaz gözlerle bakıp merdivenlerden çıkmaya devam ettim."Geldiğimizden beri sende bir haller var,hayırdır?"
"Ne hali ya,yok bir şeyim."
Merdivenleri bitirip katın sonunda ki lavaboya yürümeye başlamışken Elif "İyi bakalım,yakında çıkar kokusu." demişti.
Lavaboya gitmemiz için masaların önünden geçmemiz gerekiyordu.İstemsizce gerilip etrafıma bakmadan Elif'in arkasına geçip hızlı hızlı yürümeye başladım.
Elif yaptığıma anlam veremediği için tam ağzını açmış konuşacaktı ki bir anda durmuş gözlerini ileriye dikmişti.
"N'oldu?" Gözlerimi Elif'in baktığı yere çevirdiğimde arkadaşlarıyla oturmuş gülerek konuşan sarı saçlı birisiyle karşılaşacağımı bilmeliydim.
Elif bir anda bana dönüp kocaman açtığı gözleriyle bana bakarken bir şey söylemesine izin vermeden Elif'i kolundan tutup lavaboya doğru hızlı hızlı çekiştirdim.
Lavabonun kapısına geldiğimizde kolunu elimden kurtarıp bu sefer o benim kolumdan tutup lavabonun içine soktu.
"İlkin umarım bu garip hallerinin bu çocukla bir ilgisi vardır." Açılan gözlerini bana dikerek konuştu.