5. bölüm

89 16 21
                                    

Medya: Biriciğin giydiği elbise

İstemeyle nişan aynı gün gibi düşünün. İyi okumalarrr.

••••••••••••••

Sabahın ilk saatlerinde uyandım. Bu vakitleri çok severim çünkü kahvaltıya kadar kimse kalkmaz bende istediğimi yaparım.

Kendime bir kaç kıyafet çıkardım ve havlularımın üstüne koydum. Aşağı banyoya indim..

Duşum bittikten sonra saçlarımı kurutmaya başladım. Yeşil kazak ve gri bol bir pantalon giydim. Beli büyük oluyordu ama en sevdiğim pantalonum buydu.

Bahçeye çıkıp havlularımı astım. İçeri girince kahvaltı telaşı olmasın diye bir şeyler hazırlamaya başladım.

Yemek yapmayı çok severim çünkü bir şeyler düşünmediğim tek zaman. Ama bugün olacakları düşünmeden edemiyorum. Hiç tanımadığım birinin müstakbel eşi olacaktım. Ne giyecektim? Düzgün giyin dedi. Bende böyle bir gün için güzel bir şeyler yoktu? Ya Gülcan nene benimle tekrar aynı şeyleri konuşursa? Korkmamam için diyorlar ama daha çok geriliyorum. Birde gebe kalma işi var. Anne olmak istiyorum ama karnımda büyüyeceğini bilmek biraz korkunç..?

Düşüncelerimden acıyan parmağımla sıyrıldım. Bıçağı bırakıp su tutmaya başladım sonra biraz peçete kopartıp bastırdım. Kanın durduğuna emin olduktan sonra peçeteyi çöpe attım. Bir süre sonra kahvaltıyı hazırlamayı bitirdiğimde annem geldi. Bir şey demeden kahvaltılıkları içeri götürmeye başladık.

Masayı hazladıktan sonra divan'a oturdum. Annem yanıma oturdu. Bir süre düşündü. Sonra sessizliği bozdu.

+Abin kız kaçırmasaydı da evlenecektin.. Ya amcanın oğlu Muratla yada teyzenin oğlu Leventle. Bak.. ben evlendirildiğimde 14 yaşına yeni girmiştim. Abin doğduğunda 15 yaşındaydım. Sen doğduğunda da 22'yi bitiriyordum. Babaannen bana çok çektirdi ama ben hiç bir şey bilmiyordum o zaman, anamı istiyorum diye ağladığım geceler vardı hatırlıyorum. Gittiğin yere alışana kadar sende öyle ağlayacaksın. Ama ana olduğunda yavruna bakmaktan acını unutacaksın.

-Biricik.. seni dışarı çıkarmadım, adet olunca sana vurdum, evde iş yaptırmaya alıştırdım ama affet beni.. tamam okula göndermedim o affedilmeyecek bir şey ama seni korumak için yaptım. Çok güzelsin aynı benim vefat eden erkek kardeşime benziyorsun oda sen yaşlarda.. tecavüze uğradı ama bedeni kaldıramadı.. sana kızdığımda ona kızıyorum gibi hissediyorum kendime daha çok kızıyorum. Demem o ki gittiğin yerde istediklerini yap burda sabah erken kalkıp ne yapıyorsan orda da yap, kocan ne isterse tamam de.

Gözlerim dolmaya başladığı için dudaklarımı birbirine bastırdım. Babam içeri girdi bizde hemen ayaklandık. Sessizce kahvaltıyı yapıp annemle beraber toparladık. Sonra benim odama çıkıp elbise bakmaya başladık.

+Anne, Sadi abi dün daha kapalı bir şeyler giy dedi ama bende düzgün giyecek bir şey yok.

+Ayşegül doğduğunda sürekli çiçekli bir elbise giyiyordum o olur sana zayıfsın zaten ama şimdİ giyme alt katı temizleyelim. Akşama doğru giyersin.

Evet kardeşim doğduğunda annem bebek görmeye gelenleri hep o elbiseyle karşıladı. Hep giymek isterdim o elbiseyi. Aşağı inip hemen temizliğe giriştik.

Temizlikten sonra:

Annem elbiseyi getiriyordu. Adetim 2. günde rahatlardı. Bu yüzden renkli elbise giyecektim. Annem elbiseyi verip çıktı.. Zayıf olduğum için biraz bol olmuştu. Annem içeriye bir sandalye ile girdi ve beni oraya oturttu sonra saçlarımı taramaya başladı. İşi bitince Ayşegül'ü giydirmeye gitti bende aşağı inip divana oturdum.

Korkuyorum, yanlış bir şey yaparsam diye. O sırada kapı çaldı. Annemin arkadaşları yardıma gelmişti. Hepsi bir ağızdan maşallah demişti bana.

•••••••••••
Kapının önünde gelmelerini bekliyorduk. Babam açıp karşılayacak içeri davet edecekti derken kapının çalması bir oldu.

Biraz bekledi? daha sonra kapıyı açtı ve gelenleri salonları yönlendirdi. En son Sadi abi girdi ve kapıyı kapattıktan sonra elime buket çiçek verdi.

-Çiçekler senin kadar güzel değil ama idare et.. elbisen.. çok güzel ama yinede oturup kalkarken dikkat et.

Anladım şeklinde kafamı salladım. O salona giderken bende çiçekleri kenara koydum. Daha sonra salona gidip aile büyüklerine ve kendi aileme nasıl kahve içeceklerini sordum. Gamzeye benimle gelmesi için göz kırptım. Bana yardım edeceğini söyleyip kalktı.

+Biricik, OHA İNANMIYORUM BU NE GÜZELLİK ERKEK OLSAM KAÇIRIRIM SENİ

+Ya sessiz konuş biri duyacak şimdi, şurdan kahveyi çıkar...

Kahveleri pişirdik ama tepsiyi tutarken ellerim titriyordu. Korkarak içeri doğru yürüdüm. Sırayla bütün büyüklere dağıttım en son Sadi abiye tuzsuz kahvesini verdim ve tepsiyi elimde tutarak ayakta bekledim.
Gülcan nene ve babam söze girdi.

+Sebebi ziyaret malum. Biriciği torunum Sadi'ye istiyoruz.

-Bende verdim gitti, hayırlı uğurlu olsun. Biricik hadi..

Yüzüklerimiz takılacaktı. Şevket abi de ayaklandı. Parmaklarınızı uzatın dedi. İkimize de ucunda kırmızı kurdele olan yüzükler takıldı. Ama bana kötü bir şekilde bakıyordu. Korktuğum için sağ tarafımdaki müstakbel kocama yaklaştım. Yüzük mersiminden sonra tatlı dağıtıldı ama erkekler başka bir yere gittiler. Gülcan nene yine benimle konuşacaktı galiba demeye kalmadan söze girdi.

+Biricik, artık çocuk değilsin. Nişanlın var. Sadinin müstakbel eşisin. Konağa gelince sana diktirdiğimiz elbiseleri giyeceksin çünkü bedenin daha yeni şekilleniyor ve evde evli erkekler var. Diğer gelinlerimde giydi elbise giydiler. Ayrıca gebe kalabiliyormuşsun bu iyi bir şey soyumuz sizden de devam edecek. Yarın annenlerle ve kayınvalidenle alışverişe çıkacaksınız Sadi gelip alıcak sizi. Bu kadar şimdi fincanları topla.

Dediğini ikiletmeden hemen mutfağa tepsiyi almaya gittim. Sadi abi dolaplara göz ucuyla bakıyordu.

-Biricik, bir bardak su alabilir miyim?

Tepsiyi elimden bırakıp misafirlere verdiğimiz bardaklara uzandım, suyu doldurduktan sonra afiyet olsun diyerek tepsiyi tekrar elime alıp salona adımladım.

Hızlıca fincanları toparlayıp mutfağa gittim Sadi abi hala oradaydı. Hepsini tezgaha dizdim. Tepsiyi yerine koymak için eğildiğimde yüzüğüm yere düştü.

-En küçüğünü almıştık parmağına olsun diye ama..

Bir şey demeden yüzüğü takıp tepsiyi yerine koydum. Yüzük bile kabul etmiyordu parmağımda durmayı..

•••••••••••••••••

Sey ya biraz beklettim galiba ☺

Biricik | BxbHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin