𝑾𝑯𝒀 𝑰𝑺 𝑰𝑻 𝑨𝑳𝑾𝑨𝒀𝑺 𝑴𝑬 𝑾𝑹𝑶𝑵𝑮

105 12 0
                                    


Di saat khao sedang fokus belajar tiba tiba dia ga sengaja mendengar suara orang berkelahi . Dengan pantas dia berlari ke arah suara itu . Dia melihat sosok yang sangat dia kenali iaitu ayahnya yang sedang berkelahi bersama gurunya iaitu Bapak Force wali kelas Khao. Mereka berkelahi karna wali kelasnya itu ga ngizin ayah khao untuk masuk ke kelas mereka karna takut mengganggu mahasiswa ataupun mahasiwi yang sedang belajar. Khao yang melihat itu dengan pantas coba untuk mendekati mereka.

"Ayah udahh berhenti..ga usah berkelahi disini.." Ujar khao dengan perasaan yang takut.

Setelah mendengar itu Tuan Mike iaitu ayah khao terus menarik khao untuk pulang ke rumah mereka.

"A-apa yang ayah lakukan..l-lepaskan aku..i-ini belum jam pulang ayah.." Khao sangat takut. Dia takut ayahnya akan memukulnya lagi.

"Diamlah !! Ga usah banyak bicara !!". Bentak Tuan Mike.

Khao hanya diam dia udah tau apa yang akan terjadi kepadanya setelah ini.

Di saat Tuan Mike menarik khao untuk pulang, First yang baru sahaja keluar dari kelas yang dia ajarkan. Dia terus berlari ke arah Khao dan Tuan Mike.

"Tuan berhenti. Ini masi jam pembelajaran. Kemana Tuan mahu membawa khao pergi ??". Tanya First.

"Kau siapa?? Kau ga ada hak untuk melarangku !! minggir sana !!". Ujar Tuan Mike dengan amarah kerna First menghalangi jalannya.

"Aku gurunya. Aku berhak tahu tentang muridku. Sekarang beritahuku kemana kau ingin membawanya.". Balas First dengan nada yang dingin kerna dia sudah kehilangan sabar.

"Kau hanya gurunya !! Aku ayahnya !! Aku berhak ke atasnya !! Kau bukan siapa siapa jadi minggir lahh !!" . Dengan nada yang penuh kemarahan Tuan Mike pun pergi meninggalkan First.

First tidak mampu berbuat apa apa. Benar apa yang dikatakan oleh Tuan Mike. Dia bukan siapa siapa dia ga ada hak untuk menghalangnya. First hanya menatap pemergian Tuan Mike dan Khao.

Namun Book dan Mark menghentikan lamunannya. Mereka berdua berlari ke arah First dan meminta First untuk mengejar Tuan Mike dan Khao.

"Pak First !! Tolong kami..pak..selamatkan khao..tolong kami pak..". Mohon Mark agar First menolong mereka menyelamatkan Khao.

First hanya menatap mereka dengan tanda tanya dia ga paham apa yang dimaksudkan oleh mereka berdua.

"Ayah khao itu akan menyakiti khao pak..dia akan memukul khao..kumohon pakk tolong kami..". Sambung Book.

First terkejut mendengar penyataan itu. Ga mungkin seorang ayah sanggup menyakiti anaknya kan? Tapi dengan pantas dia berlari menaiki mobilnya dan mengejar Tuan Mike.

"Aku ga paham apa sebenarnya yang terjadi kepada keluargamu khaoo..tpi aku harap kamu gapapa..". Ujar hati First.

Tuan Mike dan Khao telah sampai di rumah mereka. Tuan Mike terus menarik khao masuk ke dalam rumah dan menolak khao. Khao hanya mampu menunduk ketakutan.

"Berani kau ya !!! Kau emang anak yang ga guna !!! Kau emang pantas mati !!!" Tuan Mike terus menerus menampar khao dan menendang khao.

"C-cukup ayah..s-sakit..k-khao ga buat apa apa ayah..s-sakit.." Khao merintih dan menangis karna kesakitan.

"Diam!!! Kau emang pantas dapatkan semua ini!! Dasar anak ga tau diri!! Kau tau ga karnamu ibumu mati!! Karnamu aku bangkrut!! Semuanya karnamu!! Kau ga pantas untuk hidup!!". Tuan Mike semakin gila. Dia mengambil satu botol kaca dan menghentam kepala khao sehingga berdarah.

"ARGGHHHHHH !! S-sakit ayah..b-berhenti..k-khao udah ga kuat..s-sebenci itukah ayah ke khao..". Khao menangis sambil menahan kesakitan. Dia udah ga tahan lagi. Terlampau menyakitkan untuknya pemandangannya mula buram dan dia kehilangan sedar.

"HAHAHAHAHA..Mati kau !!". Tuan Mike hanya tertawa dan meninggalkan khao yang sudah tidak sedarkan diri. Dia keluar dari rumah itu.

Beberapa minit setelah Tuan Mike keluar, First pun tiba. Dia terus berlari masuk ke dalam rumah itu. Dia menghentikan langkahnya setelah melihat permandangan yang terlampau menyayat hati.

"K-khao..".





                              TBC
HALO SENG" KUHHH GIMANA NIHH ?? MASI MAU LANJUT?? JANGAN LUPA VOMENTS YAHH SENG"KUHHH

𝒀𝑶𝑼 𝑨𝑹𝑬 𝑬𝑽𝑬𝑹𝒀𝑻𝑯𝑰𝑵𝑮  (𝐅𝐢𝐫𝐬𝐭𝐤𝐡𝐚𝐨)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang