Wypadki to codzienność. Nie ma dnia, w którym, by się o nich nie usłyszało.

1 0 0
                                    

Samochód zamiast zwalniać rozwijał coraz większą prędkość, a kobietę prowadzącą pojazd powoli ogarniało przerażenie. Mimo tego, iż za wszelką cenę nie chciała dopuścić tego do świadomości, musiała zrozumieć, że za chwilę nastąpi zderzenie z balustradą, która osłaniała krawędzie jezdni, by żaden pojazd nie spadł wzdłuż stromego zbocza góry.

***

O wypadkach - tego, bądź innego pokroju - słyszy się dosyć często. W rzeczywistości nie ma dnia, w którym w wiadomościach nie pojawi się wzmianka o tragedii.

Jednakże dla nas, ludzi nie biorących udziału w tym zdarzeniu, jest ono pospolite, a powinno wzbudzać współczucie - lecz te prawdziwe, wydobywające się z głębi serca, a nie okazywane na pokaz.

***

Auto z każdą milisekundą było o kilkanaście centymetrów bliżej barierki. Kobieta prowadząca maszynę przestała już skupiać swoją uwagę na mającym mieć zaraz miejsce dramacie. Swoje myśli ukierunkowała w stronę swoich dzieci i męża, których z wielką prawdopodobnością opuści.

Jej pociechy mają jedynie po dziesięć lat...

***

Wielka mi heca, wypadek. Wczoraj też jakiś był. Co mnie to obchodzi?

Po raz kolejny słowa nieświadomej istoty ludzkiej.

Dlaczego rasa człowiecza nigdy nie zagłębia się bardziej, nie tyle co emocjonalnie, a empatycznie w sytuacje mające miejsce?

Bo tak jest prościej żyć.

Bo po co mam interesować się istnieniem kogoś, kogo nigdy nie poznałem/łam.

Często takie lub podobne zdania wypływają z ludzkich ust. Dla nich te pewnego rodzaju schematy zabezpieczeń są wystarczające.

Jakże mylne myślenie.

***

Kierowczyni przymknęła powieki, by po chwili, przed oczami pojawił się obraz szczęśliwej rodziny.

To był widok, z którym była w stanie zapaść w wieczny sen...

***

Wielu nie przywiązuje wagi do usłyszanych w wiadomościach, reportażach opisujących wypadki.

A powinni...

Powinni uświadomić sobie, iż właśnie ktoś stracił ten cenny dar jakim jest istnienie.

Powinni uświadomić sobie, iż jest szansa, że jakieś dziecko zostało właśnie osierocone.

Powinni uświadomić sobie, iż na tym świecie mogła, bądź mógł, pojawić się kolejna wdowa, czy też wdowiec.

Powinni uświadomić sobie, iż jakieś dziecko straciło właśnie rodzica...

***

Za pięć...

Cztery...

Trzy...

Dwa...

Jeden...

Na cmentarzu pojawi się niedługo nowy nagrobek. Nagrobek, przy którym wielu będzie wylewać hektolitry łez...

***

Powinni uświadomić sobie, iż ktoś właśnie stracił osobę, która była dla niego całym światem.

Od drugiej stronyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz