PARS KILIÇ SEÇKİNBu yılanlı kolyeyi bırakmak yıllar önceki azılı katilin huyuydu. Ucundaki küçük yılan sembolünün üzerinde iki küçük harf. Yakından bakılınca bile zar zor gözüken Y ve K harfleri.
Yılanın Kolyesi.
Aylar önce Ilgaz ile olan kavgamızın başkarakteri.
Kadın mı yoksa erkek mi olduğunu hala bilmediğimiz azılı katil aylar önce yine tek bir vakayla gündem olmuş ve ortadan kaybolmuştu. Şimdi tekrar çıkmasının sebebi neydi? Eğer bir an önce katili bulmazsak yine aynı şeyi yapacaktı. Tek bir vakayla gündem olup ortadan yok olacaktı.
Kolyeyi Ilgaz'a gösterdiğimde benimle aynı tepkiyi vereceğini biliyordum. Çünkü aylar önce çok yakın arkadaşken bu vakayı almış ve bu katil yüzünden aramıza sırlarla dolu duvarlar örülmüştü.
Arabadan inip karakola geldiğimde hızlıca Ilgaz'ın yanına çıktım. Kapıyı çalmadan odaya girdiğimde dosya incelemeye daldığı için irkildi. "Mal mısın oğlum, böyle girilir mi?!"
"Onu bunu bırak, aylar önceki yılan kolyeli katili hatırlıyorsun değil mi?" kaşlarını çattı. Ardından hatırlamış gibi tekrar gevşetti. Ve kafasını salladı. "Aylar önce birini öldürüp gündem olduktan sonra ortadan kayboldu ve bir daha da bulamadık. Şimdi tekrardan ortaya çıktı."
"Ortaya mı çıktı? Yeni vaka onun öldürdüğü biri mi?"
"Aynen, öyle." Yanına yürüyüp kolyeyi masaya bıraktığımda kolyeye baktı. Ucundaki yılanı ve harfleri gördüğü an bakışları donuklaştı."Yılanın Kolyesi..." dedi.
"Acilen bu kişinin kim olduğunu bulmalıyız, adamın lakabı yılan."
"Adam derken? Cinsiyeti belli mi?"
"Hayır değil ama bir kadın olabileceğini kimse düşünmez, çünkü suratına asit döküldükten sonra iki yerinden bıçaklanmış. Tabii ki bir kadın da olabilir ama herkes bu caniliğin bir erkek tarafından yapıldığını düşünür." Kafasını iki yana salladı."O kadar emin olma. Emin ol kadınlar bazen daha cani olabiliyor." Dediğinde göz devirdim.
"Şuan derdimiz kadınların ne kadar cani olduğu değil.""Elimizdeki tek bilgi bu kolye değil mi?" diyerek konuya geri döndü.
"Aslında hayır. Eğer aylar önce katil için açılan dosyayı bulursak öldürdüğü kişileri karşılaştırıp ortak bir yön bulabiliriz."
"8 ay önce bir cinayet işlendi. Ve maktül yine bir erkekti. Şimdi 8 ay sonra tekrardan bir cinayet işleniyor ve öldürülen kişi yine erkek. Toplamda iki cinayet var ve elimizde de iki cinayetinde aynı kişi tarafından yaptığına dair bir kolye. Şuan elimizdekiler bunlar değil mi?" dediğinde kafamı salladım."Arşivden 8 ay önceki o katilin dosyasını bulmalıyız." Dedim. Kafasını sallayıp ayağa kalktı. "Hadi yürü."
"Bazen baş komiser olduğumu unutuyorsun Ilgaz."
"İki baş komiser oldun götün kalktı. Yürü haydi, uğraştırma beni." Dediğinde gözlerimi devirip elimi kapı koluna uzatmışken bana gerek kalmadan kapı dışarıdan açıldı.
Gelen kişi Umay'dı.
"Umay?" diye sorarcasına ismini söylediğimde ifadesizce beni izlemeye devam etti. Bazen bu kızın bir robot olduğunu düşünüyordum. "Bir türlü kapıyı çalmayı öğrenemedin. Ben kapının dibinde olmasam baskın yapar gibi içeri girecektin değil mi?"
"Yavaş yavaş öğrenmeye başlamışsınız baş komiserim. 8 aydır buradayım, biraz geç anladınız ama olsun." Dediğinde arkamda duran Ilgaz'ın kahkahasını duydum. "Sen adamı delirtirsin Umay." Dedi, gülerken zar zor konuşan Ilgaz. İkisine de ters ters baktıktan sonra tekrar Umay'a döndüm.
"Ne için gelmiştin?" diye sorduğuma kaşlarını çattı. "Böyle de sanki sevgilinizden beni kıskanıp eve almak istemiyor gibisiniz baş komiserim." Dediğinde Ilgaz durulmadan daha çok gülmeye başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖLÜM ÜÇGENİ
Mystery / ThrillerBen komiserdim. Zemheri ailesinin tek varisi. Cinayet bürodan Umay Zemheri.