Uit eten

61 6 3
                                    

Tijdskip vrijdag middag
Ik fiets onderweg naar huis. Eindelijk weekend. Weer heb ik de hele dag niks gegeten, omdat we vanavond met ze alle gaan uit eten dus dan ga ik al veel eten. Ik kan er dan niet onderuit komen om niet te eten. Dus waarschijnlijk ga ik morgen ook de hele dag niet eten. Ik raak eraan gewend, alleen op school heb ik geen puf meer waardoor m'n cijfers omlaag gaan. Ik ben bang dat ik straks blijf zitten en dat wil ik absoluut niet. "Heyy Loen!" Zegt Koen vrolijk wanneer ik binnen kom. "Hey!" Zeg ik iets vrolijker nu het weekend is. "Zin in vanavond?" Vraagt hij. "Zeker!" Antwoord ik. "Mooizo!" "We gaan 17:30!" Zegt Raoul die ook aan komt lopen. "Top!" Zeg ik. Ik leg m'n schooltas in de gang neer en ga naar boven. M'n maag knort en wat heb ik een honger alleen ik ga zo al eten. Ik zoek m'n vape die ik goed verstopt heb tussen m'n ondergoed. Hebbes. Het is 15:30 dus we gaan pas over 2 uur. Ik besluit een film te kijken en m'n vape op te maken.

Na een tijd gaat de deur open en heb ik mijn vape nog in m'n mond. Raoul staat in de deur opening. Ik leg snel m'n vape onder m'n dekbed. "Kon je niet ff kloppen?!" Zeg ik geïrriteerd. "Was je nou aan het vapen?" Zegt hij. Ik kijk hem aan. Liegen heeft geen zin, hij heeft t gezien en hij ruikt het waarschijnlijk. "Luna?" Zegt hij. "Ja." Zeg ik zacht. Hij komt naast me op mn bed zitten. "Waarom doe je dat?" Zegt hij rustig. Ik haal m'n schouders op. "Ik had er nog 1." Zeg ik terwijl ik oog contact probeer te vermijden. "Hoezo heb je er dan 1 gekocht?" Vraagt hij. "Ja gewoon het is lekker." Zeg ik. "En super slecht voor je." Plakt hij er meteen achter aan. Ik zucht. "Sorry Luna maar dit moeten je ouders wel weten." Zegt hij en hij staat op van het bed. "Raoul." Zeg ik nog. "Ja?" "Plsss zeg t niet." "Sorry loentje." En hij loopt m'n kamer uit. Wanneer je denkt dat het niet erger kan wordt alles erger.

En jahoor ik krijg een boos appje. "Luna nu naar beneden komen." Appt m'n vader. Ik zucht en loop naar beneden. "Dus jij vaped?" Zegt hij. "Klopt, maar 1 had ik en niet meer." Zeg ik. "Lieverd weet je hoe slecht dat voor je is." Zegt m'n moeder. "Ja maar ik had er maar 1 en jullie hebben toch ook ooit gerookt ofzo." Zeg ik. "Dat is waar maar jij bent 14." Zegt m'n vader. "Ja jij was misschien 2 jaar ouder dus wat is jullie probleem?" Zeg ik brutaal. "Luna, ik vind dit niet normaal niet zo'n grote mond hebben. Ik wil dat je je vape aan ons geeft en als we er nog eens achter komen heb je echt en groot probleem!" Zegt m'n vader streng. "Prima!" Zeg ik boos en ik loop naar boven.

Pov Robbie
Luna vaped dus blijkbaar. Ze heeft m'n aan ons geven en wij hebben hem nu. Ik heb ook wel is gerookt maar dan op feestjes. Alleen op je kamer vapen op je 14e vind ik toch wel een ander verhaal. "Ik vind dat ze niet mee uit eten mag, anders leert ze er niet van." Zeg ik. Jamie zucht. "Ik wil er niet mee bemoeien, maar als je d'r hier thuis laat gaat ze sowieso niks eten." Zegt Raoul. "Ja hij heeft gelijk." Zegt Jamie. "Oké." Zeg ik. "17:15 gaan we hier weg." App ik in onze groepsapp van ons 3e. "Ik ga niet meer mee." Zegt Luna. Ik laat het berichtje aan Jamie zien. "Luna we zijn niet boos en je gaat gewoon mee geen gezeur." App ik terug. "Best." Appt ze terug.

Pov Luna
Ik kleed me om. Even een andere broek en een leuk blousje heb ik aan. M'n vape hebben m'n ouders dus weggegooid. Balen wel. Maar ja. Ik loop naar beneden. "Je ziet er leuk uit!" Zegt Lieke. "Dankje!" Zeg ik. "Oké is iedereen klaar?" Zegt Matthy. Iedereen knikt en we gaan. Iedereen rijd gewoon zelf. Milo, Lars en char. Lieke, Raoul en Sjuul. Ik en m'n vader en moeder. En Mat, Koen en Roxy rijden samen. Het is niet zolang rijden gelukkig dus we zijn er binnen 15 minuten. We hadden gereserveerd dus we worden naar onze tafel gestuurd. Het is een lange grote tafel waar we met ze alle aanzitten.

Inmiddels hebben we allemaal ons eten. Als voorgerecht hadden we gewoon brood. Ik heb m'n gedachte uit gezet en ook gewoon brood gegeten. Als hoofdgerecht heb ik carpaccio. Niet zoveel. Ik eet het wel helemaal op. Als toetje kan je naar een soort lopend buffet gaan. Van de ouders moeten Lars, Sjuul en ik als eerst. Ik doe een paar aardbeien in een bakje en dat is het dan ook. Lars en Sjuul gaan daarin tegen helemaal los met de chocolade fontein. Na een tijdje lopen we weer terug. "Alleen aardbeien?" Zegt Milo die naast mij zit. Ik knik. Ik zie dat hij m'n vader aankijkt maar ik negeer het. Dan gaan de ouders een toetje halen.

Tijdskip thuis
We zijn thuis aangekomen. Sjuul is al slapen. Lars en ik zijn boven en de rest zit nog beneden. Ik voel me zo schuldig. Ik heb niet mega veel gegeten, maar wel teveel in ieder geval. Ik heb de neiging om mezelf pijn te doen. Ik heb het nog nooit eerder gedaan, omdat ik het niet durfde. Ik kleed me uit en ga onder m'n douche staan. Ik pak het scheermesje van het randje en twijfel even. Maar dan.

Hey meisjes! Hopelijk vinden jullie het leuk! Het is wel heftig en ik weet niet of het te heftig word. En jongens echt vooral niet naar dit verhaal luisteren. In de zin van, iedereen is perfect zoals ie is. En je hoeft voor niemand jezelf te veranderen. En eet wat je lekker vind.

𝗆𝗒 𝖿𝖺𝗍𝗁𝖾𝗋 𝖺𝗇𝖽 𝗁𝗂𝗌 𝗌𝗍𝗎𝗉𝗂𝖽 𝖻𝖾𝗌𝗍𝖿𝗋𝗂𝖾𝗇𝖽𝗌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu