Overgeven

55 6 0
                                    

Pov Lars
Ik loop naar boven naar de kamer van Luna. Om sorry te zeggen. Het was een stomme opmerking van mij. Als ik bij haar kamer kom hoor ik haar kokhalzen. Ik leg m'n oor tegen de deur en hoor nu echt dat ze aan het kosten is. "Luna?" Vraag ik lief. "Ga weg!" Schreeuwt ze. Ik loop weer naar beneden. "Zo jij bent snel." Zegt m'n moeder. "Uh ze was aan het kotsen, maar ze schreeuwde dat ik weg moest." Zeg ik. "Aan het kosten?" Zegt Rob. Jamie loopt snel van tafel en gaat snel naar boven.

Pov Luna
Lars was net hier, ik denk om sorry te zeggen. Maar ik was net aan het overgeven. Nou ja ik had gewoon m'n vinger in m'n keel gedaan om de lasagne eruit te kotsen. Dan hoor ik weer voetstappen. Ik trek de wc snel door en spoel m'n mond. "Hè gaat het wel lieverd." Hoor ik m'n moeder zeggen. Ik sta op en open de badkamer deur. "Ja ik was gewoon misselijk ofzo, maar nu is het over." Zeg ik. "Oh gelukkig." Zegt ze. "Ik ga even douchen." "Isgoed." M'n moeder loopt weer weg en ik pak ff schone kleren enzo.

Pov Jamie
Luna was idd aan het overgeven. Heel raar dat ze ineens misselijk was. Het kan natuurlijk, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze het eten van net er heeft uitgekots. Ik loop weer naar beneden, want ze ging nu douchen. "Gaat t goed met dr?" Vraagt Rob meteen. "Ja ze was aan het overgeven idd. Ze zei dat ze misselijk was maar ja." Zeg ik. "Opeens misselijk? Dat is ze nooit." Zegt hij. "Nee ik denk dat er meer aan de hand is maar ze gaat nu douchen." "Laten we het even in de gaten houden." Stel ik voor. "Ja goed idee." Zegt Raoul en de rest natuurlijk. Iedereen helpt even afruimen en dan zitten we met ze alle op de bank. Na een tijdje komt Luna naar beneden. Ze loopt naar de keuken en pakt een glas water en drinkt m op. "Voel je je al beter?" Vraagt Rob. "Ja!" Zegt ze en ze trekt opeens een big smile op. "Mooizo!" Zegt ie. Iedereen doet een beetje z'n eigen ding en na een tijd gaan er al mensen naar boven. Ik besluit maar even bij Luna te kijken. Ik klop op haar deur. "Ja?" Zegt ze. Ik doe de deur open en loop naar binnen. Ze ligt al in dr bed en ik ga op dr bed zitten. "Gaat t wel goed met je?" Vraag ik. "Ja gewoon prima hoezo?" Zegt ze. "Je bent zo stil enzo de laatste tijd." Zeg ik. "Ja ik hoef toch ook niet altijd iets te zeggen." "Nee dat is ook waar maar als het maar gewoon goed met je gaat!" "Jaha het gaat goed. Ik ga zo slapen." "Oké weltrusten lieverd." "Slaaplekker."

Pov Luna
Ik denk dat de rest het een beetje begint door te hebben. Ik vind het echt bloed irritant als iemand er over begint. Ze snappen het niet. Ik weet dat iedereen het aardig bedoelt enzo maar ik wil geen hulp. M'n moeder loopt net m'n kamer uit. Ik ga zelf ook nog even uit bed om mn tanden te poetsen en doe daarna mn licht uit en ga slapen. Een poging tot in ieder geval. Ik slaap slecht door gedachtes in m'n hoofd. Ook blijf ik langer op, omdat als ik wakker word ik weer naar school moet dus daarom slaap ik altijd heel laat. Ik app nog heel even met wat school vriendinnen en ga daarna maar echt slapen.

Tijdskip ochtend
Ik word wakker. 08:00. Fuck ik moet 09:00 op school zijn dus 08:40 hier weg. Ik ga snel m'n bed uit en trek iets makkelijks aan. Ik kijk naar buiten en het regent echt keihard. Ik ren snel naar beneden om te vragen of iemand me alsjeblieft kan brengen naar school. "Mam het regent zo hard moet ik gaan?" Vraag ik als eerst. Ze kijkt ook naar buiten en het is echt niet normaal. "Iemand kan je vast brengen alleen ik niet schat." Zegt ze. "Wie wel dan?" Zeg ik. "Ik kan je brengen!" Zegt Milo in de keuken. "Oké dankje ik moet 08:45 hier weg dan." "Isgoed!" "Top." Ik ren weer naar boven om m'n tas in te pakken. Weer een goeie smoes dat ik niet kan ontbijten, omdat ik moet haasten. Ik poets m'n tanden en ren weer naar beneden. "Moet je iets eten?" Vraagt Milo. "Nee we moeten nu gaan." "Je moet wel iets meenemen!" Zegt m'n moeder. "Ja." Zeg ik geïrriteerd. Ik trek de la open en pak een pakje koekjes eruit en pak een appel. "Doeg!" Zeg ik. "Doei!" Milo en ik lopen naar de hal en we trekken onze schoenen aan. "Hoelaat ben je uit?" "14:30." "Oké dan ben ik er dan weer." "Wat gaan jullie vandaag doen?" "Podcast opnemen." "Oh leuk!" Milo doet alvast zijn auto open en we rennen naar buiten door de regen. Ik ben al nat als ik 2 seconde door de regen ren. Het is ongeveer 10 minuutjes met de auto maar door de regen is het natuurlijk wel drukker op de weg dus doen we er waarschijnlijk langer over. "Shit ik ga te laat komen." Zeg ik als we er bijna zijn. Het is namelijk 08:55 en het is zeker nog 5 minuten rijden en ik moet nog naar m'n kluisje. "Geen stress kan je nu ff niks aan doen." Zegt hij. "Ja dan moet ik morgen nakomen." "Oh dat is kut dan moet je ff met je moeder overleggen." "Ja." Als we er eenmaal zijn is het al 09:02. "Doeiii!" Zeg ik. "Doeg!" Zegt hij. Ik stap de auto uit en ren naar binnen. Het is rustig bij de kluisjes, omdat iedereen al in z'n les zit. Ik doe m'n zeiknatte jas in de kluisjes en loop naar m'n lokaal wat ook nog is op de bovenste verdieping is. Het zit allemaal niet mee vandaag.

𝗆𝗒 𝖿𝖺𝗍𝗁𝖾𝗋 𝖺𝗇𝖽 𝗁𝗂𝗌 𝗌𝗍𝗎𝗉𝗂𝖽 𝖻𝖾𝗌𝗍𝖿𝗋𝗂𝖾𝗇𝖽𝗌Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu