Oiwa-san

18 3 0
                                    

Az „Oiwa-San” története Yotsuya Kaidantól származik, és Japán „három nagy szellemtörténetének” egyike.  Az igazi Oiwa 1636-ban halt meg. A szellemének szentelt szentélyekkel és templomokkal ő Japán talán leghíresebb szelleme.  Még a sírja is meglátogatható a nishisugamói Myokoji templomban. 

Meséje boldogtalan házassággal kezdődik egy Lemon nevű tolvaj szamurájjal.  Apja megpróbált segíteni neki megszökni a házasságból, de Lemon megölte, így Oiwa a férjével kellett maradnia.  Végül Oiwa-nak fia születik a pénzügyileg nehéz időkben, és Lemon neheztel a feleségére.  Ezután találkozik Oume-val, egy szomszédos orvos unokájával, akibe Lemon azonnal beleszeret.  Oume üldözésének elősegítése érdekében az orvos olyan kenőcsöt ír fel Oiwának, amely borzalmasan eltorzítja az arcát.  Lemon, aki undorodik Oiwától, beleegyezik, hogy feleségül veszi a fiatalabb és szebb Oume-ot.  

Lemon ezután felbérel egy férfit, hogy erőszakolja meg Oiwát, hogy hűtlenségre hivatkozva válhasson el feleségétől.  Amikor azonban a férfi meglátja Oiwa arcát, annyira megijed, hogy elmondja neki Lemon tervét, és tükröt mutat neki.  Tönkretett arcát látva Oiwa fojtott kiáltást hallat, és egy közeli karddal kilyukasztja a torkát.  Bosszúálló szelleme azonban gyorsan működik, Lemon és Oume nászéjszakáján a cselszövő szamuráj arra ébred, hogy Oiwa hátborzongató arcát maga mellett látja.  Kibontja a kardját, és levágja volt felesége fejét, de rájön, hogy éppen most ölte meg Oume-ot.  Annak ellenére, hogy megpróbál elmenekülni a helyszínről, Oiwa szelleme üldözi őt, bárhová is megy.  Ez végül az őrületbe kergette.

  Ez végül az őrületbe kergette

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Japán legendák Where stories live. Discover now