Capitolul 1: Vara în care ne-am întâlnit

4 0 0
                                    

Era vara anului 1952, într-un mic oraș de coastă numit River's End, unde timpul părea să se scurgă mai lent, iar sunetul valurilor lovind malul era singura constantă. Lucas ajunsese în acest oraș liniștit pentru un loc de muncă sezonier, sperând să strângă bani pentru a-și continua studiile. Provenea dintr-o familie modestă, obișnuit cu munca grea și cu visele mari. River's End, cu străzile sale înguste și casele vechi acoperite cu iederă, părea locul perfect pentru a-și pune ordine în gânduri și a-și construi viitorul.

De cum a coborât din autobuz, Lucas a simțit aerul sărat al mării și a fost copleșit de o senzație de libertate. „Aici o să fie bine," și-a spus în sinea lui, ridicând privirea spre cerul de un albastru imaculat. Bagajele lui erau puține—a venit doar cu o valiză plină de haine și o geantă în care ținea câteva cărți. Locul de muncă îi fusese aranjat de un vechi prieten de familie, domnul Henderson, care avea o mică pensiune la marginea orașului.

După ce s-a instalat în camera lui simplă, dar curată, Lucas a plecat să exploreze orașul. Pe străzile pietruite, aliniate cu copaci bătrâni, viața se desfășura într-un ritm leneș. Oamenii se opreau să-și vorbească pe trotuare, iar magazinele aveau ușile deschise, permițând brizei să se strecoare înăuntru. Lucas a zăbovit puțin în fața unei librării mici, unde privirea i-a fost atrasă de un exemplar al unei cărți de poezii. A ridicat-o și a răsfoit-o, pierzându-se în versuri.

„Ai ochi buni pentru literatură," a spus o voce feminină din spatele lui.

Lucas s-a întors și a văzut-o pentru prima dată pe Emily. Era înaltă și zveltă, cu părul blond care îi cădea în valuri peste umeri. Purta o rochie ușoară de vară, de un albastru pal, care îi scotea în evidență ochii strălucitori.

„Îmi place să citesc," a răspuns el, zâmbind ușor. „Poezia mă ajută să înțeleg mai bine lumea."

„Și ce ai înțeles până acum din lumea asta?" l-a întrebat ea, cu o urmă de provocare în glas.

„Că este complicată și frumoasă în același timp," a spus Lucas, încercând să-și stăpânească emoțiile. „La fel ca tine."

Emily a râs, un râs cristalin care a făcut inima lui Lucas să tresară. „Ești un visător, nu-i așa?"

„Poate că sunt," a recunoscut el. „Dar visele ne fac să înaintăm."

„Ai dreptate," a spus ea, apoi și-a întins mâna. „Eu sunt Emily."

„Lucas," a răspuns el, strângându-i mâna. „E o plăcere să te cunosc."

A fost un moment care părea să dureze mai mult decât ar fi trebuit, mâinile lor rămânând împreunate câteva clipe în plus. Apoi, Emily a rupt contactul și a zâmbit din nou, de data aceasta mai cald.

„Locuiești aici?" a întrebat Lucas, încercând să prelungească conversația.

„Da, toată viața mea," a spus Emily. „Familia mea deține mai multe proprietăți în zonă, dar eu... eu caut ceva mai mult decât confortul material."

„Și ce cauți?" a întrebat Lucas, curios.

„Adevărul, dragostea, poate chiar aventura," a răspuns Emily, privindu-l cu atenție. „Dar tu? Ce te aduce în River's End?"

„Lucrez la pensiunea domnului Henderson pentru vară. Încerc să strâng bani pentru facultate," a explicat Lucas. „Și poate să găsesc ceva inspirație pe parcurs."

„Inspirația poate veni în cele mai neașteptate moduri," a spus Emily, dând un pas înapoi. „Poate ne vom mai întâlni."

„Sper că da," a spus Lucas sincer, dar Emily deja se îndepărta, lăsându-l cu gândurile lui.

Șoapte de IeriWhere stories live. Discover now