Timpul a trecut, iar vara s-a transformat în toamnă, apoi în iarnă, iar apoi în ani de zile. Lucas și Emily, fiecare în lumea lor, au continuat să trăiască viețile pe care le-au ales. Lucas a reușit să-și termine studiile și să-și construiască o carieră modestă de scriitor, lucrând ca editor și scriind articole pentru reviste. A renunțat la visul de a deveni romancier, în mare parte din cauza presiunilor financiare și a realității dure a vieții. În schimb, și-a găsit un echilibru în viața profesională și personală.
Emily, pe de altă parte, a intrat într-o relație cu un bărbat de bună familie, așa cum fusese planificat de familia ei. Logodna a fost o ceremonie elegantă, iar căsătoria a fost un eveniment de marcă în societatea locală. Deși părea că totul era perfect în fața lumii, Emily simțea un gol în sufletul ei, o dorință neîmplinită de a explora lumea și de a trăi viața așa cum visa cândva.
Acum, după câțiva ani, Lucas trăia într-un oraș mare, dar de fiecare dată când își aducea aminte de River's End, un sentiment de melancolie și regret îl cuprindea. Încerca să-și adune gândurile în fața biroului său din apartamentul mic, dar un gând constant îl bântuia: „Ce ar fi fost dacă...?"
Într-o zi, în timp ce răsfoia vechile reviste și arhive, Lucas găsi un plic îmbătrânit cu sigiliul de cerneală al unei scrisori, pe care nu o mai citise niciodată. Era o scrisoare pe care o trimisese Emily cu mulți ani în urmă, dar pe care o găsise abia acum, ascunsă în hârtiile vechi. Inima i se strânse când începu să citească cuvintele ei, pline de dorință și regrete. În scrisoare, Emily vorbea despre sentimentele ei de neîmplinire și despre dorința de a trăi o viață adevărată, nu una dictată de așteptările altora.
Cu gândurile zbuciumate, Lucas decisese să revină în River's End, unde să-și cerceteze rădăcinile și să găsească un oarecare răspuns la întrebările care-l bântuiau. Întoarcerea în orașul vechi i-a adus o emoție amestecată – era bucuros că revenea la locul unde începu totul, dar era și temător de ceea ce ar putea descoperi.
Ajuns în oraș, Lucas se îndreptă spre vechea pensiune unde lucrase. Totul era așa cum își amintea, dar cu un aer de tristete care părea să se fi așezat peste tot. La recepție, găsi un tânăr care nu știa mare lucru despre trecutul pensiunii, dar care îi oferise o hartă veche a orașului, cu toate clădirile importante marcate.
„Aici ar trebui să fie biroul de poștă," îi spusese tânărul, arătându-i pe hartă o clădire veche. „Poate că veți găsi ce căutați acolo."
Lucas îi mulțumi și porni spre biroul de poștă. Drumul îi aduse aminte de locurile din copilărie, dar, pe măsură ce se apropia, o tristețe profundă se așeză asupra lui. Întâlni o doamnă în vârstă, care părea să fie cea care se ocupa cu gestionarea corespondenței.
„Bună ziua, aș vrea să aflu dacă aveți vreo informație despre cineva care a locuit aici în trecut," îi spuse Lucas, arătându-i scrisoarea lui Emily.
Doamna îi examină scrisoarea cu atenție. „Oh, bineînțeles. Emily... Emily Davis. A fost o tânără foarte specială. Din păcate, nu am prea multe informații recente despre ea, dar pot să vă spun că familia ei a plecat din oraș acum câțiva ani."
„Știți unde a mers?" întrebă Lucas, simțind că inima îi bate cu putere.
„Într-o mare măsură, se pare că s-a mutat într-un alt oraș mare, unde a continuat să trăiască o viață de confort. Îmi pare rău, nu am mai multe detalii," spuse doamna, cu o notă de regret în voce.
Lucas simți cum un val de dezamăgire îl cuprinde. Tot ce i-a mai rămas de făcut era să încerce să-și reamintească momentele petrecute în acest oraș. Se plimba pe străzile care îi erau familiare, observând cum totul s-a schimbat. Magazinele erau acum mai moderne, străzile mai înguste și oamenii mai grăbiți.
Într-o seară, după ce a umblat fără țintă, Lucas s-a oprit la vechea librărie, unde își petrecuse multe ore în tinerețe. Întâlni proprietarul, un bărbat bătrân cu părul alb, care își amintea de el.
„Lucas! Ești tu?" spuse bărbatul, zâmbind. „A trecut mult timp!"
„Da, sunt eu. Am venit înapoi să văd cum e orașul și să îmi amintesc de vremurile bune," spuse Lucas, oferindu-i o strângere de mână călduroasă.
„Oh, cât de bine să te văd! Emily? Da, îmi amintesc de ea. Era o fată minunată, dar nu am mai auzit nimic despre ea în ultima vreme," spuse proprietarul. „Ai venit să o cauți?"
„Da, am găsit o scrisoare veche și am vrut să știu mai multe despre ea," răspunse Lucas.
„Îmi pare rău că nu am informații recente. Emily a fost întotdeauna o fire visătoare și adesea vorbea despre dorința de a explora lumea," spuse bărbatul cu melancolie.
Lucas simțea că timpul îl împinge din ce în ce mai departe de ceea ce căuta. A petrecut câteva zile explorând orașul, dar totul părea să fie învăluit într-o ceță de amintiri și dorințe neîmplinite. Într-o dimineață, pe când se plimba printr-un parc vechi, avu o revelație. Poate că răspunsurile pe care le căuta nu erau în trecutul orașului, ci în viitorul său.
Deodată, îl întâlni pe domnul Henderson, care era acum pensionar. Îi povesti despre întoarcerea sa și despre căutarea după Emily. Domnul Henderson îi spuse:
„Lucas, cred că trebuie să înțelegi că fiecare dintre noi are propria cale. Emily a ales să trăiască așa cum a considerat potrivit. Nu putem schimba trecutul, dar putem învăța din el."
Cuvintele domnului Henderson îi reamintiră lui Lucas că trebuie să își urmeze visurile și să nu se lase copleșit de regrete. Poate că Emily nu era în River's End, dar amintirile lor și lecțiile învățate erau parte din călătoria sa personală.
Într-o seară de vară, cu soarele coborând spre orizont, Lucas stătea pe o bancă în parc, simțind cum căldura zilei se estompează treptat. A scos din nou jurnalul său și a început să scrie. Acest timp petrecut în River's End, chiar dacă nu i-a adus întâlnirea cu Emily, i-a oferit perspectiva de care avea nevoie pentru a-și continua viața.
„Viața este despre alegerea căilor pe care le urmezi," scria el. „Despre curajul de a merge înainte și de a trăi fiecare moment cu toată intensitatea. Emily a ales să trăiască într-un mod diferit, dar amintirile și lecțiile pe care mi le-a lăsat vor rămâne mereu cu mine."
În acea noapte, Lucas plecă din River's End cu un sentiment de împlinire și acceptare. Nu găsise toate răspunsurile, dar găsise liniștea în propria călătorie. Îi dăduse seama că viața nu era despre a regreta alegerile făcute, ci despre a aprecia și a învăța din ele, și să nu se oprească niciodată din căutarea propriului vis.
YOU ARE READING
Șoapte de Ieri
Romance„Șoapte de ieri" este o poveste de dragoste emoționantă care se întinde pe zeci de ani, surprinzând esența romantismului de durată, a memoriei și a trecerii timpului. Narațiunea îi urmărește pe Lucas și Emily, doi tineri din medii sociale diferite c...