0:34 ━━❍─────── 1:43:37
↻ ◁ ▐▐ ▷ ↺
__________________________________
Di tempat pasukan Tengkotak dengan Papa Zola, Adudu, dan Probe. Disitu terjadi perbincangan dan sedikit kegaduhan sehingga muncullah kuasa teleportasi dan memperlihatkan Boboiboy yang setia memegang tangan (Name), dan ada Fang, Gopal, Yaya, dan juga Ying.
"Hahaha! Bagus-bagus. Sampai pun kau, Boboiboy." Ucap Borara sembari menepuk tangannya.
"Anak.. anak murid ku datang.." ucap Papa Zola terharu
"Lepaskan diorang ni semua!" Seru Boboiboy dan Edlyn yang mendengarnya menyeringai keji.
"Heh, kitorang akan lepaskan kawan-kawan kau kalau kau serahkan (Name), dan Ochobot tu!" Seru Edlyn. Tanpa Geng Tengkotak sadari, Fang diam-diam menggunakan kuasa bayang nya.
"Apa jaminan kau tak apa-apa kan (Name), ngan Ochobot hah!?" Ucap Boboiboy
"Muehehe jangan risau, kami hanya mahukan kuasa teleportasi tu je~ hehehe~" Ucap Yoyo Oo
"Janganlah buat benda tak senonoh Boboiboy! Selamatkan cikgu nih- eh?" Perkataan Papa Zola terhenti karna ia melihat kuasa bayangnya sudah berada di tubuh mereka.
"Heh? Ape nih?" Beo Adudu
"HISH!! SERAHKAN (NAME), NGAN OCHOBOT TU! KALAU TAK, KAWAN-KAWAN KAU AKAN TERIMA PADAHNYA!" Bentak Borara mengancam mereka.
Perlahan (Name) melepaskan genggaman tangannya dengan Boboiboy. Ochobot pun mulai berada di samping kanan (Name).
"Takpe Boboiboy, ikut je ngan rancangan kite.." Gumam Ochobot dan menarik tangan (Name).
"Hahaha!! Bagus-bagus~ keputusan yang bijak." Ucap Borara tanpa disadari oleh nya bahwa ada kuasa bayang Fang yang berada di belakang (Name), dan Ochobot.
"Sekarang lepaskan kawan-kawan aku!" Seru Boboiboy. Borara pun melihat Yoyo Oo, Yoyo Oo pun mulai membuka pengikat mereka.
"Sekarang lepaskan Klamkabot!" Lanjut Boboiboy
"Huh? Heh, sejak bila Klamkabot ni kawan kau?" Ucap Edlyn dengan senyuman ejeknya.
"Betul tu, hahaha! Klamkabot ni kawan (Name), ngan Ochobot je~" setuju Yoyo Oo
"Kawan (Name), ngan Ochobot. Kawan aku juga lah!!" Seru Boboiboy
Ochobot pun reflek membalikkan tubuh besi nya membuat kuasa bayang Fang terlihat.
"Semua dah bersambung!!" Seru Fang membuat Geng Tengkotak seketika terkejut.
"Ape.. ape kau buat nih!!?" Seru Borara
"Boboiboy Gempa! Golem kristal!!" Boboiboy pun berubah menjadi Boboiboy Gempa dan membuat Golem untuk menahan Borara.
"KUASA TELEPORTASI!!" Ochobot pun mulai menggunakan kuasa teleportasinya, kuasa teleportasinya pun terhubung dengan kuasa bayang Fang.
KAMU SEDANG MEMBACA
Enter Your Dimension || Boboiboy The Movie × Reader [2]
Fanfiction[END] (Name) yang dulu kehidupannya tersiksa kini bahagia setelah memasuki dunia Boboiboy, tapi apakah nyawa nya dijamin tetap selamat selama berada di dunia Boboiboy?? Apakah (Name) mendapatkan kuasa baru atau tahap baru?? ataukah (Name) 𝗮𝗸𝗮𝗻 �...