𝟖

94 7 1
                                    

Ik zit in geschiedenis, de vakantie is alweer voorbij:(
2 weken geleden zat ik nog lekker in Griekenland met papa en de jongens, het was echt gezellig. We zijn daar naar een waterpark geweest, en ze hebben daar nog wat video's opgenomen zoals verstoppertje door het hele waterpark en nog veel meer, donderdag gaan ze ook weer op trip dus dan slaap ik bij oma. En nu zijn we weer in Nederland. Heb eigenlijk geen idee waar we het over hebben want zit een beetje te dag dromen.

'Nova opletten!' Schreeuwt Meneer Waterbeek naar mij. En ik ga uit mijn gedachten, 'ja!' Antwoord ik .

'Dus huiswerk voor volgende week staat in Magister, en dan mogen jullie gaan!' En iedereen staat op, de laatste les is voorbij dus loop ik naar mijn kluisje en trek ik mijn jas uit en loop naar mijn fiets, en fiets naar huis.

'Ik ben thuis!' Schreeuw ik als ik mijn schoen/jas uittrek, en ik loop naar de woonkamer. 'Heyy Nova!' Zegt Milo als hij mij zit lopen. 'Hey kale!' Antwoord ik. En Milo steek zijn middelvinger op, en ik begin te lachen, 'dus Nova, hoe was het op school?' Vraagt Raoul. 'Jaa' zeg ik zuchtend 'wat moet ik er van zeggen?' Voeg ik erbij. En ze beginnen te lachen. 'Waar is papa dan?' Vraag ik. 'Oh ja die is even weg!' Antwoord Koen, 'ohh oke! Ik ben boven!' En ik loop naar boven om mijn huiswerk te doen.

'Eten!' Schreeuwt Raoul van beneden, en ik loop naar beneden, 'dus huiswerk af?' Vraagt Raoul als we aan het eten zijn. 'Ja!' Antwoord ik, 'goed bezig!' 'Weet ik!' Zeg ik lacherig. 'Maar waar blijft Papa?' Vraag ik. 'Die was wat later, maar hij komt zo!' Antwoord Robbie.

'Ik ben thuis!' Schreeuwt Matthy van beneden, en hij komt de keuken in lopen met een andere vrouw naast zich. 'Wie is dat?' Vraag ik. 'Mijn vriendin' en hij kan zijn zin niet afmaken. 'Wat?!' Vraag ik boos/ geschrokken. 'Nova laat het me uitleggen!' En ik loop boos naar mijn kamer.

Niet veel later hoor ik geklop op mijn deur. Ik veeg mijn tranen weg en zeg 'kom maar!' snikkend En ik zie Raoul door de deur heen komen en hij gaat naast mij op bed zitten, 'wat is er?' Vraagt Raoul en hij geeft mij een knuffel. 'Was dit wat hij voor mij geheim hield?' Vraag ik. 'Het spijt me Nova, maar je vader voelt zich ook eenzaam!' Zegt Raoul. 'Kijk ik vind het niet perse erg, maar waarom hield hij het geheim?' Vraag ik. 'Had je anders gereageerd als je het eerder wist?' Vraagt Raoul. '....' 'Nee kijk! Kun je het niet gewoon accepteren, voor je vader?' 'Maar wat als zei net zoals mama ons verlaat!' Zeg ik snikkend. 'Ja dat kan Nova, maar je hebt altijd ons hè!' antwoord Raoul 'maar kom we gaan naar beneden dan kun je haar ontmoeten!' Voegt Raoul erbij. En we lopen naar beneden.

'Sorry pap!' Zeg ik als ik beneden ben. 'Kom hier!' En hij doet zijn armen open, en ik geef hem een knuffel. 'Nova dit is Carolijn! Carolijn dit is mijn dochter Nova!' 'Hoi' en ik geef haar een knuffel. 'Hoi!' 'Sorry voor net had het gewoon niet aan zien komen...' zeg ik tegen Carolijn 'maakt niet uit! Ik had het zelfde gereageerd!' Zegt Carolijn. 'Dus zullen we even wat met zijn drieën doen zodat jullie elkaar beter leren kennen?' Vraagt Matthy aan ons. 'Ja isg!' Antwoord ik. 'Lijkt me een goed idee!' Antwoord Carolijn.

Tijdje later, we hebben gekozen om ergens dichtbij op een terras te gaan zitten. Het voelt wel apart hoor zo met zen drieën. 'Hallo, willen jullie wat te drinken?' Vraagt de ober. 'Doe mij maar een colaatje!' Zegt Carolijn, 'voor mij ook!' Zeg ik en zo bestelt papa ook wat.

Het is best gezellig, we zijn nu Carolijn naar haar huis aan het brengen het is ondertussen ook alweer 11 uur en moet morgen gewoon weer naar school, maar ik heb geluk ik hoef pas het 3de te beginnen dus kan een beetje uitslapen. 'Doei!' Zeg Carolijn terwijl ze de auto uitstapt. 'Doei!' Antwoorden ik en Matthy, en ik klim naar voren om naast Papa te gaan zitten.

'En hoe was het?' Vraagt Raoul als we de kamer in komen lopen. 'Gezellig, maar Nova je gaat naar bed.' Antwoord Matthy. 'Klopt! Welterusten iedereen!' Zeg ik en ik loop met Papa naar boven, boven aangekomen trek in mijn pyjama aan, poets ik mijn tanden en ga ik nog snel naar de wc. 'Klaar?' Vraagt Matthy als ik mijn kamer in kom lopen. 'Ja!' En ik ga in bed liggen. 'Welterusten!' 'Welterusten!' En matthy loopt de deur uit. En val ook naar een tijdje in slaap.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Toch wel een deel ;)

De dochter van Het LamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu