Bab 5🍌

238 22 7
                                    

Author pov

Afnan ambil masa untuk sesuaikan diri dengan persekitaran baru, walaupun dia adalah lulusan Cambridge University tapi business law tak termasuk dalam bidangnya.

"Huwaaa Aina kepala aku rasa nak pecah dah ni" Afnan mencebik sedih. Aina dengan riak muka yang ketat geleng kepala dengan gelagat Afnan "Macam mana awak nak jadi bos?" perli dia.

"Aku tak nak pun" jawab Afnan.

"Ish awak ni" rungut Aina.

Tok

Tok

"Haaa siapa?" sahut Afnan sambil urut dahi.

"You should said 'come in' instead of that" satu suara membuatkan bulu roma Afnan tegak berdiri sampai dingin ketulang "H-haifa"

"Aku nak cakap sikit" lirikan mata Haifa buatkan Aina angguk faham lalu tinggalkan mereka berdua "so far okay?" tanya Haifa.

Afnan geleng kepala sambil cebik "susah nak mati"

"Kau cuma handle benda basic Afnan bukannya aku bagi kerja berat pun" celah Haifa "Just pretend this company as game of chess" Haifa menyeringai nipis sementara Afnan kerut dahi "chess?"

"Yes, As a king you got the power to move all the employees as your pawns"

"Gerakan bidak milik kau dan jatuhkan semua milik raja pihak lawan aku rasa kau tahu cara nak main catur memandangkan Hilman cerita dia asyik kalah dengan kau"

"Siotlah Hilman" batin Afnan "aku tak pro" kata dia.

Haifa ketawa kecil "janganlah nak merendah diri sangat kau sekarang dah jadi ceo never let anyone doubt you or you will be in a big trouble" kata-kata Haifa sentiasa menusuk kalbu Afnan dia tak tahu sama ada Haifa memang sesinis itu ataupun dia yang terlalu sensitif.

"Anyway aku datang ada sebab" celah Haifa.

"Apa tu?"

"Besok ada wakil dari syarikat R Legacy nak bincang tentang diorang punya pelaburan dekat syarikat ni"

"Jadi aku kena buat apa?" Afnan tahu dialah yang paling bodoh dalam syarikat Thariq mungkin betul syarikat Thariq akan lingkup sebelum dia dapat serahkan pada anaknya kelak.

Haifa terkekeh " it's okay nanti akan ada aku sekali tapi aku cuma penasihat apa-apa keputusan terpulang pada kau"

"Kau biar betik habistu aku nak cakap macam mana? Welcome to my company? Anda dialu alukan untuk melabur dekat syarikat ini sebelum saya muflis?"

"Just follow the flows"

"Eh hanat! Mana aku nak-" Afnan berhenti.

"Sorry... Aduh mulut aku ni" Afnan cepat² tepuk mulutnya yang merah merekah itu. Tak pasal-pasal carutan dia keluar.

"Aku ada jangan risaulah" Haifa ketawa kecil.

"Oh by the way anak aku minta nak tengok baby kau... Is it okay?" Haifa minta kebenaran, Afnan angguk "yeah sure"

Malam itu

"Zian..." Afnan elus pipi anaknya lembut.

"Kalau Zian tak dapat harta daddy Zian jangan marah papa tau, papa dah 3 minggu dekat situ pun satu haram papa tak faham" luah Afnan.

"Zian jangan hantar papa dekat rumah kebajikan orang-orang tua ya papa tengah usaha ni" mata bundar Zian hanya menatap Afnan sambil menghisap jarinya.

Keesokan paginya....

"Aduh dah lambat" Afnan membebel dalam kereta sambil pam susu nasib baik kereta arwah Thariq tinted kalau tak habislah dia.

"Pundek punya Haifa kau kata kau ada sekali" rasa nak menangis Afnan bila Haifa kata yang dia terpaksa tarik diri hari ini kerana menghadiri upacara anaknya.

Afnan tengok jam tangan dan dia sudah lewat 15 minit "mampus ah aku pam dekat atas nanti" Afnan lap dadanya pakai tisu dan segera masukkan susu dalam beg.

Akibat kecuaiannya susu tumpah dekat seluar slack "Arghh time² macam nilah kau ni pun" bebel Afnan dia terus buka pintu dan keluar.

Afnan lap pakai tisu basah "orang dah lambat tau kau buat aku jadi lagi lambat haih shibal" lepas dia bersihkan sisa-sisa susu tadi dia teringat sesuatu.

"Mana pam aku?" Afnan cari dalam kereta tapi tak jumpa, matanya melilau dekat parking lot dan ternyata pam susunya terjatuh waktu dia bangun dari seat.

Baru saja Afnan nak ambil seseorang terlebih dulu mendahuluinya "i didn't know people nowdays have this weird fetish" ujar lelaki asing tersebut.

Tubuh Afnan kaku "give me back" mintanya tanpa angkat muka dia tak tahu kenapa dia rasa malu "oh this is yours?" soal lelaki tersebut.

"How cute"

Bersambung......

Persoalan... Mana satu author kena sambung dulu? Sugar daddy ataupun Revenge 2? Biol kepala kalau update dedua sekaligus.

Happy reading hehe

REVENGE 2Where stories live. Discover now