الفصل الثالث و العشرون (23) :--
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
- صمت لدقائق ليستعيد وقته وقال لها :-ايوه بحبك .. حبيت برائتك اللى بقت نادره جدا في الزمن ده .. بحب ثقتك في نفسك .. بحب حبك ليا ..
حبيت حور المهندسه رغم انها طالبه في الجامعه قبل حور الطفله حبيت قوتك .. الماضي كان عاميني خايف احبك واتعلق بيكى تسبيني زي كارما ..
وافقت علي الجواز عشان كان جوايا حاجه كبيره اوي بتقولي دي فرصه كبيره وجاتلك .. يوم الفرح دخلت عليكي عشان بحبك بس كبريائى بيمنعني ..
بتسألي ليه بمنعك تكلمي حد بمنعك عشان بغير عليكي من الهوا الماشي هتصدقيني لو قولتلك بغير عليكي من حضن باباكى حتي كلامك مع فارس رغم انه صاحبي واخويا ومتربين سوا بس غصب عني .. عشان بحبك يا حور ..
حبيتك من اول يوم شفتك فيه في الشارع سحرتيني فضلت افكر فيكي .. كل مره كنت بقرب منك بحس احساس ل اول مره احسه لما وقعتي ونزفتي كنت هموت من القلق عليكي ولما فوقتي كنت خايف جدا تطلبي الطلاق رغم ان عمري ما تمسكت بحد ابدا لما كارما عملت اللي عملته مبقاش بيفرق معايا حد اللي يدخل حياتي من اللي يخرج منها مبقتش فارقه ..
حبيت عيونك اللى بتحاول تخبي حبها ليا .. حبيت تفهمك لموقفي وانى لايمك هحب حد غيرك ..
- صمت رهيب يحيط بالمكان لا يوجد الا صوت شهقاتها وعبراتها تهطل بغزاره علي وجنتيها .. لم تصدق انه هو من يقول هذا الحديث لها .. نظر لها جاسر واخذ انفاسه المسلوبه منها لم يشعر بنفسه الا وهو خارج الغرفه بل الڤله باكملها تركها لتهدأ وهو ايضا يحتاج لهدوء .. كل منهما يحتاج للجلوس مع حاله ..
~ ~ ~ ~
_ تمشي بتوتر وحنق تفكر بطلبه لها وكيف لم تقدر علي الحديث وتخبره انها مُتزوجه .. انها اتت لهدف ما لا وقت لزواج وعلاقات تافهه كما اطلقت عليها دخل عليها ناظرا لها مُستغربا تصرفاتها الغريبه وقال بحيره :-
- شوفت جاسر خارج دلوقتي مش غريبه دي المفروض انه بطل سهر ..
- لم يجد جواب منها نظر لها قائلا بصوت عال نسبيا :-
- كارما .. كاارما- انتبهت له قائله بتساؤل :-
نعم يا كين ..كين بسخريه :-
ده انتي مش هنا خالص ..
ايه واخد عقلك كده وشاغل تفكيرك ..كارما :-
فاكر الدكتور رامي اللي حكيتلك عنه ..؟كين بتزكر :-
اه مش ده اللي ضرب البلطجيه اللي طلعوا عليگِ..اومأت له كارما بتأكيد وقالت له :-
اه طلبني للجواز امبارح ..كين بدهشه :-
يا نهار اسود وقولتيله ايه ..
أنت تقرأ
صغيرة على الحب
عاطفيةمنقولة للكاتبة ❤️سلمي عيسوي❤️ * المقدمه * فتاه في بدايه حياتها.. ولكنها نشأت علي التربيه السليمه من اب وام..!! معتمده علي نفسها في جميع أمورها ....!! متواضعه للناس جميعا " فمن تواضع لله رفعه " قابلتها شخصيه غريبه عنها فهي صغيره العمر ...!!!؟ لم تتع...