في ساحة سباق مهجورة بأمريكا
، وسط مكان مليء بالطرق المهجورة والجبال على الأطراف، كانت أربع سيارات مصطفة وجاهزة لبدء السباق. كانت الأجواء مليئة بالحماس والضجيج، ورائحة البنزين تملأ المكان.استير في السيارة الأولى، عيونها على الطريق أمامها، تركيزها كامل، شعرها الأشقر الطويل يتطاير مع الرياح، وهي تحكم قبضتها على عجلة القيادة. بجانبها كانت باقي السيارات تتحرك بحذر، الكل يعرف أن استير ليست بالسائقة العادية، ورغم محاولات الجميع لهزيمتها، دائمًا ما يفشلون.
مايا وهي تضرب المقود بخفة: "أنا مش فاهمة هي إزاي دايمًا بتسبقنا؟ مش طبيعي!"
مارك، التوأم الوسيم لاستير، شعره بني داكن، وعيناه الزرقاوتان تتطابقان مع أخته في الجاذبية، لكنه كان هادئًا: "استير دايمًا بتسبق لأنها مركزة أكتر مننا كلنا."
جاك وهو يرفع حاجبه بسخرية: "مايا، لو ركزتي زيها بدل ما تلعبي بشعرك طول الوقت، كان ممكن تكون عندك فرصة."
مايا ببرود: "أووو، كبير جاك بيتكلم! كان لازم تبقى حكيم."
استير وهي تستمع للحديث بينهما، تبتسم بسخرية خفيفة من المرآة الخلفية: "إذا خلصتوا الجدل، ممكن نبدأ السباق؟"
جاك بضحكة ساخرة: "يا استير، انت عارفة إننا هنا بس عشان نعمل شوية فوضى، مش عشان السباق فعليًا."
مارك بملل: "هاه، فوضى مع استير؟ ده زي تحاول تفوز في لعبة وانت عارف إنها غشت."
استير وهي تنظر لمارك بابتسامة نصفية: "إنت عارفني يا مارك، أنا لا بغش ولا بحب الهزيمة."
الجو كان مليئًا بالتوتر الطريف، الجميع مستعد، لكنهم يعرفون أن هزيمة استير ليست بالشيء السهل.
مايا بمرح: "طيب، اللي يخسر هو اللي يدفع حساب العشاء الليلة!"
استير بابتسامة واثقة: "جهزوا محفظتكم... أنا مش بخسر."
بدأ السباق، استير انطلقت كالصاروخ على الطريق المتعرج، والعجلات تدور بسرعة فائقة. السيارات الأخرى تلاحقها، لكن الجميع كان يعرف أن اللحاق بها مهمة شبه مستحيلة.
مايا وهي تضغط بقوة على دواسة البنزين: "يا لهوي! دي إيه؟ طيارة؟"
جاك يضحك وهو يناور بسيارته: "قلت لك من الأول، السباق ده محسوم من البداية."
مارك بابتسامة هادئة: "مش مهم نكسب، المهم نشوف إذا كان في حد في الدنيا يقدر يوقفها."
الطريق كان ضيقًا ووعرًا، لكن استير تعرف كل زاوية وحفرة فيه. تحكمها في السيارة كان مثاليًا. لم يكن هناك مجال للخطأ. الرياح تضرب وجهها، وهي تشعر بالحرية المطلقة.
مايا وهي تحاول اللحاق بها: "استير! إنتي مش إنسانة يا بنتي، إنتي روبوت!"
استير تضحك عبر اللاسلكي: "مايا، روحي تعلمي تسوق الأول بعدين تعالى اتكلمي."
أنت تقرأ
❄️ انفصام امرأة 🔥
Mystery / Thriller1. حياة مزدوجة خلف الأقنعة: ----- •تبدو للجميع امرأة ناجحة وراقية، لكن خلف الستار، °تقود شبكة إجرامية بذكاء وحذر. في الظاهر، هي •الطبيبة المرموقة، التي تجسّد الكمال والاحترافية، لكنها °تحارب داخليًا صراعات نفسية لا تهدأ، تقلب عالمها بين •العمل والم...