Ashrid masih tidak menyedarkan diri. Puan Haidah sering menemani anaknya dihospital. Adriana berjalan menuju ke kolam renang dia duduk dan membasahi kakinya. Bosan. Mama tiada kerana menemani Ashrid papa pula bermain golf yang hanya tinggal Adriana dan Ash sahaja. Adriana mengoyangkan kakinya didalam air dan termenung jauh.
Macam manalah aku nak jadi isteri baik sedangkan aku tak pernah tanggung suami aku sendiri. Haishhh. Kenapa mimpi itu datang lagi? Siapa lelaki itu? Adriana semakin keliru. Mimpi selalu berulang dalam hidupnya.
Ash berjalan ingin pergi ke pondok halaman rumah namun terbantut apabila melihat Adriana yang sedang duduk di tepi kolam. Dia mendekati Adriana dan duduk disebelahnya. Memandang Adriana yang sedang memikirkan sesuatu. Ash menggeleng kepala termenung jauh dia ni. Tangan Ash dimasukan kedalam air dan merenjis kepada Adriana. Terus Adriana berpaling kearah Ash dengan wajah sedikit marah. Ash pula ketawa kecil.
"Aku sebelah kau pun tak perasan. Fikir apa".
Ash membetulakan rambutnya. Kakinya memasukan kedalam kolam renang.
"Tak ada apa".
ringkas Adriana menjawab.
"Boyfriend eyh.."
Ash menundingkan jari telunjuk sambil ketawa halus.
"Aku mana ada Boyfriend. Bukan macam kau kaki perempuan".
Adriana senyum penuh sinis. Ash menjeling tajam. Ash bangun malas hendak melayan nanti mulalah bergegar rumah disebabkan mereka. Namum lagkah Ash terhenti. Satu idea jahat mula timbul dimindanya. Dia mendekati Adriana dan berdiri dibelakang Adriana. Adriana yang masih bermain air tidak perasan Ash berdiri dibelakangnya. Adriana merasa ada sesuatu yang medarat dibahunya belum sempat untuk melihat siapa dia telah dimasukan kedalan air.
Ash ketawa besar. Padan muka. Desis hatinya. Kini giliran Adriana pula untuk mengenakan Ash. Dia tahu Ash ingin mengenakan dia. Adriana sengaja bepura-pura lemas.
"To..tolong"
Jerit Adriana. Ash mengetap bibir. Betul ke dia lemas. Mesti nak kenakan aku. Desis Ash.
"Ash tolong aku.."
Jerit Adriana lagi kuat. Ash tiada pilihan. Terus dia terjun kedalam kolam renang.
Dia mencari kelibat Adriana namum tiada. Tiba-tiba terlihat seketur tubuh yang sudah terapung. Ash yakin itu Adriana.Dia berenang kearah Adriana ditarik Adriana naik keatas bahunya dan merebahkan Adriana detepi kolam."Adriana..bangun..bangun"
Berkali kali Ash menepuk pipi Adriana. Tapi langsung tiada riaksi.
"Ad..kau jangan takutkan aku. Bangun.."
Ash menepuk pipinya semula. Ash mengetap bibir dan menarik nafas sedalamnya. patut ke aku buat? soal Ash sendiri. Eyhh jatuh maruah kau kalau dia tahu. Tapi.. Ash memandang Adriana yang baring dengan basah kuyup rambut yang serapai dengan keadan basah. Ash memejam mata sekali lagi dia menarik nafas panjang. Baru saja hendak mendarat kebibir Adriana. Adriana lebih cepat bertindak. Menolak Ash dengan sekuat hatinya. Terus mata Ash membulat.
"Kau nak buat apa tadi?"
Soal Adriana yang masih gemuruh. Ish nasib aku cepat.
"Tak buat apa.."
Ash cuba menafikan.
"Kau nak buat CPRkan?"
Adriana lebih cepat menyoal. Ash mengetap bibir. Adeh kantoi.
"Tak sempat pun kan. Nasib kau tolak kalau tidak dapat free kiss dah"
Ash bangun dan ingin berlalu. Adriana mengeleng beberapa kali. Ish apa punya alasanlah.
___________"Hachoooo"
Tidak henti henti kami bersin. Macam pertandingan sudah.
"Bosanlah ceritani. Tukarlah"
Adriana merampas kawalan tv daripada tangan Ash dan menukar ke siaran mayaHD.
"Lagilah bosan. Inilah orang melayu. Drama aje"
Ash merampas semula. Dan memegang erat. Adriana memuncungkan bibirnya dipeluk tubuh sendiri. Ash meletakan kawalan tv untuk membetulkan baju Adriana senyum lebar dan mengambilnya. Dapat. Terus menukar kesiaran MayaHD.
"Eyhh tukarlah. Meh remod"
Ash memarahi Adriana. Adriana meletakan kawalan tv disebelahkan kanan bagi megelakan daripada Ash mengambilnya. Ash merapati Adriana
"Meh..lahh"
Pujuk Ash. Tangan Ash laju singgah kekanan Adriana. Adriana menolak lembut.
"Tepi lahhh"
Marah Adriana. Ash merapati lebih rapat. Tanganya sekali lagi pergi ke pinggang kiri Adriana dan merapatinya. Seperti memeluk. Adriana menolak Ash lagi merapati. Adriana mengambil kawalan tv dari kananya dan memagang erat. Dipanjangkan tanganya naik keatas. Baru sahaja Ash hendak mencapai.
bukkk
Mereka terjatuh. Ash menindih Adriana. Bulat mata Adriana. Tiba tiba..
"Aipp apa kamu berdua buat ni"
Serentak kami mengalihkan pandangan kearah suara itu. Adriana menolak Ash dan terus bengun. Ash Membetulkam bajunya. Senyum tawar kepada ibu bapanya.
"Tak buat apa".
Ringkas Ash menjawab. Adriana mengangguk. Hadehh malunya.
"Ermm nak buat aktiviti kat dalam bilik".
Merah padan muka Adriana. Encik kamal ketawa. Puan Haidah turut ketawa. Ash mengetap bibir melihat Adriana yang sudah merah terus tarik tangan Adriana dan naik ke bilik masing masing.
kalau ada typo. Sorry . Keep reading.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kerana Terpaksa.
Roman d'amourDan kerana terpaksa. Aku bahagia. Adriana Hanan gadis 25 tahun. Yatim piatu. Hidupnya bertukar setelah dipaksa kahwin dengan orang dia tidak pernah sangka bahawa dia akan menjadi suami dan pikul tanggungjanwab. Ashrad Redza jejaka 26 tahun. Hidup...