Rövid kis figyelmeztetést hoztam a NaNoWriMo pro-AI kijelentése kapcsán.
Egy cikk felhívta a figyelmemet arra, hogy a 2024-es szponzorok között szerepel a ProWritingAig és a Scrivener, ami a ProWritingAid termékeit használja.
A ProWritingAid egy generatív AI-t üzemeltető vállalkozás, ami az alapvető nyelvtani ellenőrzéseken túl a felhasználók kérésére szövegeket és kiegészítő leírásokat generál. Ahogy az az első bejegyzésemből nyilvánvaló, egy ilyen rendszer nem tudna üzemelni scraping nélkül, ergo, a ProWritingAid tisztázatlan forrásból irodalmi alkotásokat evett meg, hogy azokból a szöveges anyagokból generáljon valamit a felhasználók számára. Azaz, lop.
Habár a ProWritingAid a saját honlapján kijelentette, hogy a felhasználók szövegeit nem használják scrapingre, az elmúlt hónapok gyakorlatai azt mutatják, hogy azonban az AI engine-t IMPLEMENTÁLÓ oldalak hozzájárulnak az adatgyűjtéshez.
Jelenleg várok egy válaszra a Nanotól azzal kapcsolatban, hogy számíthatunk-e AI implementációra Novemberben, illetve valószínűleg át fogom nézni a Felhasználói Feltételeket. Mindenesetre egyelőre biztonságosabb nem feltölteni a draftodat a NaNo rendszerébe a szószám validálására.
Hacsak téged nem zavar a scraping, bár nem tudom, miért ne zavarna.
DU LIEST GERADE
napló, meg minden.
SachbücherGondolatok, rantek írásról, terápiáról, társadalmi akármicsudikról.