BAB 9

156 9 0
                                    

"Kita duduk dulu"

"Kau duduk dekat sini dulu aku pergi belikan air untuk kau"

Freen mengangguk.

"Jangan pergi kemana² tau"

Freen mengangguk.

Disaat sedang asyik menikmati desiran ombak ada seorang lelaki menyapa freen sehingga freen tersentak terkejut.

"Akhirnya aku jumpa kau freen, sekarang ikut aku"

Lelaki itu menarik paksa tangan freen membuatkan freen memberontak minta dilepaskan namun tidak dihiraukan oleh lelaki itu.

"Lepas... Becky..." Jerit freen dalam isakan.

"BECKY...." Panggil freen sambil meronta²

Becky yang melihat kejadian itu lantas berlari dan menolak tubuh lelaki itu sehingga terjatuh.

"Freen kau okay?" Tanya Becky dengan riak wajah yang kerisauan.

Freen menggeleng.

Lelaki itu berdiri

"KAU SERAHKAN FREEN PADA AKU KALAU KAU TAK NAK TERJADI APA² PADA KAU" tegas lelaki itu cuba menarik tangan freen.

"KALAU KAU BERANI SENTUH DIA AKU AKAN CALL POLIS" ancam Becky, lelaki itu terdiam lalu dia pun pergi dengan amarah.

"Freen kau okay?" Tanya Becky, freen menggeleng masih dalam isakan.

"Aku minta maaf kalau aku tak tinggalkam kau tadi pasti aku boleh lindungi kau"

Freen memegang lengan Becky yang memegang bahunya lalu dia menatap mata Becky.

"Aku takut bec hiks"

Becky mengelap air mata freen lalu menatap mata freen dalam².

"Jom kita balik"

Freen mengangguk.

Saat mereka berada di dalam perjalanan pulang ke banglo, freen tertidur sambil memegang tangan Becky.

Di banglo becky

Becky mengangkat tubuh freen yang masih tertidur kerana tidak ingin menyedarkan freen Becky mengangkat tubuh freen masuk ke dalam biliknya.

"Boss"

Setelah meletakkan freen keatas katil becky mengusap lembut kepala freen dan mengucup dahi freen.

"Kalau lelaki tu datang lagi aku takkan segan² sumbat dia ke dalam penjara" kata Becky tak lepaskan tatapannya kearah lain.

Jack hanya diam di kaki katil sambil melihat kearah Becky.

Drttt Drttt

"Hello"

.......

"Baiklah"

Becky meletakkan panggilan itu lalu dia melihat kearah Jack.

"Aku nak keluar sekejap, kau tolong jaga freen"

Jack mengangguk.

"Kalau ada apa² call aku"

"Baik boss"

"Aku pergi dulu"

Diwaktu dalam perjalanan becky sudah menghubungi Jack untuk pulang ke banglonya.

Jam sudah menunjukkan pukul 8 malam

Becky masih belum pulang ke rumah.

Freen tadi sempat menangis apabila Jack memberitahu Becky telah keluar namun setelah puas menangis freen kembali tertidur.

Jack yang berada di ruang tamu sedikit gelisah dari tadi dia risaukan becky yang masih belum pulang² sampai sekarang.

Di BPA FACTORY

Terdapat seorang perempuan yang sedang sibuk dengan kerja.

Seharusnya hari ni dia merehatkan diri namun disebabkan kerja yang mendadak dia terpaksa untuk datang.

Saat sedang menyiapkan kerja yang sudah hampir habis tiba²

Pap

Pasu yang berada di atas meja tiba² jatuh.

Becky mengutip pasu yang pecah itu setelah dia habis mengutip serpihan kaca² itu dengan tiba² hatinya terasa tidak sedap seperti sesuatu sedang terjadi.

Becky terus mengambil beg dan telefonnya dan berlari.

'Ya tuhan semoga tak ada apa² yang terjadi pada freen' Guman becky panik.

Dia risau dengan freen di dalam fikirannya sekarang ini penuh dengan freen.

Dia terus berdoa pada tuhan agar tidak ada apa² yang terjadi pada freen.

Di Banglo becky

"Akhhh" ringis Jack di atas rumput dengan wajahnya di penuhi darah kerana di pukul oleh 3 lelaki.

"LEPAS!!!!"

"DIAM!!!!"

"Freen uhuk uhuk" panggil Jack dalam keadaan lemah.

Lelaki itu membawa freen masuk ke dalam kereta saat dia ingin menutup pintu tiba²...

Bersambung...
TQ 😊

AKU ISTERI PLAYGIRL Where stories live. Discover now