Hakim Sahiba was checking Nadhya. "Sultan kisine Begum Sahiba ko kuch arak diya hai khaane me mila kar" Hakim Sahiba told.
"Uss arak k karan yeh behosh ho gyi hai". Rehaan clenched his jaw because he knew who can do this.
" Je arak tabb diya jata hai jis se Baccha jaldi ho" Hakim Sahiba told. Rehaan got confused when he heard Hakim's last sentence. Now he wondered that it maybe someone else.
"Par fir yeh behosh kyu hai?" Rehaan questioned. "Kyuki Jyada matra me diya yeh arak aksar nuksaan pahuchta hai" Hakim sahiba told.
"Begum sahiba kuch ghanto me hosh me aa jayagi. Filhaal k liye ohne araam karne de" Hakim sahiba bowed and left.
Rehaan barged outside. Saahir and Asim were standing there because they knew what gonna happened.
"Hume kisi se milna hai aur koi bhi hamare picche nahi ayega" Rehaan ordered with his stern voice.
Saahir was going to interrupt but Rehaan looked at him and said "Saahir Aaj nahi". Rehaan barged into his Mother's chamber.
"Aur kitna gir sakti hai aap" Rehaan shouted. His mother got up from his bed. "Kya huya Rehaan?" His mother asked.
"Sultan, Sultan hai hum" Rehaan spoke sternly. "Hum apko akhri baar maaf kar rehe hai. Aage se agar hum aur hamari begum ki zindagi me apne dhakal di toh khuda bhi apko hamare kehar se nahi bacha sakega" Rehaan angrily going to leave when his steps got paused in between.
"Humne yeh aapke liye kiya Rehaan taaki aap khush rehe" His mother spoke. Rehaan scoffed. "Apne fayde k liye kiya gya kaam aap hum par kese thop sakti hai" Rehaan said bitterly.
"Aapko hi iss Khaandaan ka varis chahiye tha. Aap hamesha se kehte aye hai ki aap nikah sirf varis k liye karege toh agar humne aapki madad ki toh kya galat kiya" His mother asked angrily.
"Aap hoti kon hai yeh faisla leni wali. Yeh ek miya aur biwi ka khud ka faisla hai. Aap kon hai dhakal dene wali. Aur apne Hamari Nadhya ko chot pahuchayi hai hum aapko maaf nahi karege. Aaj se aur abhi se aap Nadhya aur unki parchayi se bhi dur rehe gi" Rehaan ordered strictly.
Rehaan left. Saahir and Asim were following him. "Ek dasi ko Ammijaan par dhyaan rakhne k liye bhej dijiye hume unki sab khabar chahiye abh se" Rehaan told to Asim. Asim bowed and left.
Saahir stopped Rehaan. "Aap theek hai?" Saahir asked. "Hum bilkul theek hai Saahir" Rehaan lied.
Saahir sighed and said "Hume pta hai apki kashmokash par Hume lagta aap ko Bhabhijaan ko yeh sab bata dena chahiye".
Rehaan nodded and said "par Hume lagta hai ki abhi sahi waqat nahi hai. Hum dheere dheere unhe sab bata denge".
Saahir nodded. "Abh Aap Bhabijaan k paas jaye hum baki sab sambhaal lenge". Rehaan nodded and left to his chamber.
He went inside, he saw Nadhya was sitting and drinking some water with Mira's help. Mira saw him and bowed. Mira left the chamber.
Rehaan took his steps near her. He sat besides her. "Abh aap kesi hai, Begum" Rehaan's voice wasn't like full teasing tone like usual but composed and full of concern. But still Nadhya felt butterflies in stomach by hearing 'begum'.
Rehaan pecked her forehead. Nadhya's heart skip a beat. "Hum fikaramand ho gye the jab aap behosh ho gyi thi" Rehaan said caressing her cheek and looking into her eyes.
He made Nadhya sit on his lap and pulled her so closer that there wasn't even a space for air to pass. Rehaan snuggled his face into her neck.
He was holding Nadhya like he was so afraid to leave her. Nadhya understood that Rehaan was so worried for her. Nadhya caressed his head. "Hum bilkul theek hai, Sultan".
Still Rehaan didn't budge even a little bit. Nadhya decided to joke around to loosen the tension. "Hume nahi pta tha Sultan Rashid Khaan hamare liye itna vyatit honge" Nadhya chuckled.
Rehaan looked into his eyes. "Sirf aap hi hai jo Hume fikaramand kar sakti hai" He said seriously. But it was looking like insult.
"Aap Hume vipta samaj rehe hai kya" Nadhya asked being pouty and sulky. Rehaan smirked and said "kuch aesa hi samaj lijiye".
Nadhya scoffed silently. "Aap bahut hi bure hai, hum ja rehe hai" Rehaan chuckled silently..
Nadhya got up from his lap. "Theek hai, jayiye" Rehaan said. "Aap Hume rokege bhi nahi?" Nadhya asked.
Rehaan smirked. "Toh aap chahti hai hum apko roke". Nadhya got more frustrated. "Aap sach me bure hai, hum abh sach me ja rehe hai" Nadhya barged out of room. She saw corridors that were looking like zig zag. She decided to walk anywhere.
Rehaan was following her. "Yeh kya bhul bhooliyan me fas gye hai hum" Nadhya mumbled to herself. "Hamari madad chahiye begum?" Rehaan asked out of nowhere.
Nadhya flinched little by hearing his voice. "Nahi, hum aapne aap kahi bhi jaa sakte hai" Nadhya rolled her eyes.
That's it, Rehaan picked her up in his arms. Nadhya gasped. "Aap kya kar rehe hai, nicche uttare Hume" Nadhya whisper scolded him.
Rehaan started walking towards their chamber. Nadhya was being sulky. "Hume nahi pta tha ki Aapke pitaji ne Hume ek choti bacchi se nikaah kara diya hai" Rehaan smirked. Nadhya felt offended but comeback "han Hume bhi gyaat nahi tha ki hamare shadhi k bujurg se ho rehi hai".
Rehaan smirked more. " Bujurg? Aur hum? Hume moka toh dijiye Begum, apki yeh galatfemi v dur ho jayagi" Rehaan winked at her.
Nadhya face started turning into red. She looked away. Rehaan chuckled. "Abhi aap itna sharma rehi hai toh baad me" Rehaan's words got cut down by Nadhya "aap aur kuch jyada soch kar prasann mat hoyiye".
Rehaan chuckled. They went to their chamber and he layed her on bed and in a blink of eye, he hovered over her. " Yeh aap kya kar rehe hai?" Nadhya asked. "Hum Apni Begum se mohabbat karne ka soch rehe hai" He teased her. He roamed his finger on her face. "Humne aapse kaha tha ki hum nahi karenge aesa vesa" Nadhya reminded him. "Aesa vesa kya Begum, Hume saaf saaf bataye" Rehaan teased her more.
Nadhya face turned more red. Rehaan chuckled and decided to let go his teasing. He stood up. "Hum mazak kar rehe the, Hume yaad hai, hum aapko nahi chuhe ge jabb tak aap humse khud na kehe" Rehaan winked.
To be continue...
YOU ARE READING
Love Over Customs: IBADAATI ISHQ
Historical Fictionthis is Royal fictional series.... This is story of Rehaan and Nadhya,who belongs to two different religions which shows enemies fall in love. And prove that love is over any customs. indian characters... all the characters are fictional and didn'...