Bab 7

153 5 0
                                    

Selepas mereka semua memperkenalkan diri, Farish membawa Clara pergi ke office nya sambil memegang erat tangan Clara.

'Maybe dia cemburu kot?' Ujar Clara dalam hati. Mereka berdua masuk ke dalam bilik Farish. Farish menyuruhnya untuk duduk di sofa itu. Clara mengambil telefon nya dari pocket seluarnya. Clara melihat calender di telefon nya. Beberapa hari lagi dia akan ber hari jadi.

Clara melihat Farish yang sedang membuat kerjanya. "Ughhhhh, bosannye" ujar Clara. Farish melihat Clara seketika, dia memegang dagunya seperti memikirkan sesuatu. "Baby, you pergilah sama dorang, maybe awak tak bosan sikit. Sorry lah saya tak dapat layan awak, menumpuk kerja saya sebab cuti." Ujar Farish kepada Clara.

"Betul ke ni awak?" Tanya Clara untuk memastikan apakah betul yang di katakan oleh Farish.

"Yeeee, betul." Kata Farish sambil senyum kepada istrinya. "Yeayyyy, Thankk youuu awak!" Kata Clara sambil berlalu pergi. Farish tersenyum melihat isterinya yang gembira itu.

*toktok

Clara mengetuk pintu bilik mereka. Zaf membuka pintu itu dan melihat Clara di depan pintu tersebut.

"Hai Zaf!" Sapa Clara kepada Zaf. "HAI CLARA!" kata Zaf dengan teruja melihatku. "GUYS, OUR PRINCESS FINALLY COME!" teriak Zaf. "Taknak bagi saye masuk dulu ke?" Kata Clara sambil menggeleng-geleng kepalanya dengan ketawa kecil. "Hehe, sorry princess." Kata Zaf.

"Come in, princess" kata Zaf dengan membuka laluan untuk Clara masuk ke dalam. "Thanks Zaf." Kata Clara kepada Zaf.

Skip-

"Tak payah lah panggil princess, geli lah" kata Clara sambil membuat muka geli. "Lah dah tu, nak panggil apa?" Tanya Zaf. "Ish awak ni, ada nama kan, panggil je lah Clara." Kata Clara.

"Okey! But, kau pun jangan lah nak formal sangat. Guna je kau aku". Kata Zaf. Clara mengangguk. Clara melihat orang yang sedang tidur di sofa, dia pergi ke situ untuk melihat siapa kah yang tidur itu. Ternyata, dia Aiden. 'Dia marah tak eh kalau aku kacau rambut die'. Tanya Clara dengan diri sendiri  "Cuba je lah, nampak soft lah rambut die" Clara bergumam kecil.

Dia pergi mendekati sofa itu lalu duduk di bawah. Dia bermain-main dengan rambut Aiden yang berwarna black and red. "Weh Zaf, kau rasa Aiden marah tak kalau Clara main dengan rambut dia time tidur?" Tanya Fazrin sambil menyiku tangan Zaf. "Aku pun tak tahu Faz, kita tunggu jak lah apa yang jadi." Kata Zaf sambil mengeluh risau.

Aiden terbangun dari tidurnya apabila dia berasa bahawa ada yang bermain dengan rambutnya time dia tidur. Clara terkejut apabila Aiden terbangun dari tidurnya. "Habis lah kita Zaf." Kata Fazrin kepada Zaf.

"H-hai Aiden" Ucap Clara kepada Aiden. "Hai, kau buat apa tadi?" Tanya Aiden. "A-aku main rambut kau tadi, best sebab soft, hehe" Tanya Clara sambil tersengih. "Owh, okay. Mainlah balik, aku nak sambung tidur." Kata Aiden. Clara tersenyum. Aiden kembali tidur. "Aik dia tak marah?" Tanya Zaf kepada Faz. "Haah eh, dia tak marah pun dengan Clara." Jawab Fazrin.

Skip-

Clara mendekati Zaf. "Zaf, nak tanya sikit ni." Kata Clara kepada Zaf. "Hah, apa kau nak tanya?" Tanya Zaf. "Farish ada secret ke or something that he don't want to tell me?" Tanya Clara kepada Zaf. "Hmmm, kenapa kau tanya dengan aku?" Tanya Zaf kepada Clara.

"Ish kau ni, orang tanya die, die pula tanya orang balik. Kamu semua kan orang lama plus orang yang dipercayai oleh Farish. And kau je yang aku boleh tanya sekarang ni, yang lain semua sibuk with their missions." Terang Clara dengan panjang lebar. "Okey so, Farish memang ada secret that he don't want you to know about it. Maybe because he know you will figure out by yourself? Aku pun tak pasti sebab dia kurang cerita fasal diri dia dengan kami." Jawab Farish. Clara mengangguk. "Bole tak aku minta nombor kau, jadi senang aku nak tanya dengan kau." Tanya Clara. "Boleh jak, sebab aku ni pemurah dan famous orang nye." Jawab Zaf dengan bangga.

"Ellehhh, tak payah nak perasan." Jawab Clara sambil membuat muka yang selamba.

Farish memasuki bilik itu dan memanggil Clara. "Clara, jom balik." Kata Farish. "Okeyy awak" Jawab Clara. Clara pergi mendekati Farish sambil melambai-lambai tangannya kepada Zaf.

Mereka berdua balik ke rumah mereka.

Clara pergi ke bilik nya terlebih dahulu. Dia membuka WhatsApp dan memasukkan nombor Zaf.

Chatting with Zaf

Zaf Noob
online

P

Hah siapa ni

Ni aku lah, Clara

Owhhh, ok ok

Nanti aku chat kalau ada apa-apa
benda yang aku mau tanya okey!

Okey princess

End chatting with Zaf

'Kan senang kalau mau tanya tentang Farish, nasih baik ada Zaf' kata Clara dalam hati.






Haiii korangg, lama sudah kan Ain tak update
Sorry lah yee, Ain tak ada idea sangat. So kali ni Ain buat banyak² tapi tak banyak sangat lah. Thank siapa yang tunggu update tuewww💋
I hope u all enjoy!!!

Lopp u korangg💋💋💋💋

Mafia or Suami? [HIATUS]Where stories live. Discover now