'Patut ke aku belajar jadi mafia? I mean belajar mempertahankan diri from enemies right?' Ucap Clara dalam hatinya. "Tapi kalau Farish tahu, mesti dia tak kan bagi punye. Hmmm" Clara memikirkan cara. "Kalau aku tanya dorang, bole kah ya?" Ucap Clara dengan diri sendiri di dalam biliknya.
Skipp-
*toktok
Farish mengetuk pintu bilik Clara. "Baby, kau dah siap kah? Kita nak gerak ni." Ucap Farish di depan pintu bilik Clara. Clara membuka pintu, "Yeee, saye dah siap ni" jawab Clara. "Okay good, lets go." Ajak Farish.
Sesampainya mereka di syarikat milik Farish.
Mereka berdua pergi ke office Farish yang berada di tingkat 5. Semasa menuju ke lift, Clara bertanya kepada Farish. "Farish, boleh tak saya nak pergi ke tempat Zaf?" Tanya Clara kepada Farish. "Boleh je" jawab Farish sambil mengukirkan senyuman manis. "Thank you awak!! Love u!" Ucap Clara kepada Farish. "Your welcome and love u too baby." Jawab Farish yang tersenyum manis.
Mereka tiba di tingkat 5, Clara langsung pergi ke bilik mereka manakala Farish menuju ke office nya. Clara mengetuk bilik mereka dan disambut oleh Alex. "Hi Alex!" Ucap Clara kepada Alex. "Hi Clara, masuk lah dulu." Jawab Alex. Clara mengangguk.
Clara masuk ke dalam bilik itu. Dia melihat ke enam-enam jejaka termasuk Alex di dalam bilik itu. "Okey good, all members here." Kata Clara. "So, apa benda yang kau mau bagitahu kami?" Tanya Zaf. Sebenarnya, tadi pagi Clara sempat ber message sama Zaf.
Flashback
Chatting with Zaf
Zaf Noob
onlineZaf
Hah kenapa?
Aku ada mau beritahu kamu semua but nanti aku bagitahu time aku di sana. Kumpul semua members juga ya
Hmmm, macam serious macam tak. Okeylah, kita jumpa nanti
Thanks Zaf
Welcome
End chatting with Zaf
End Flashback
"Okey so, sebelum aku cerita ni, kamu semua mesti janji dengan aku untuk tidak bagitahu dengan Farish" ucap Clara kepada mereka. "Okay kami janji selama benda tu tidak berbahaya bagimu." Kata Alex. "Okey good, so begini, aku mau minta tolong sama kamu semua untuk ajar aku skills mempertahankan diri. Don't worry, i know the basic skills because i joined Taekwando when I'm in high school. Aku juga mau belajar cara menembak. Thats why i need your help." Panjang lebar Clara menjelaskan kepada mereka.
"For what?" Tanya Aiden. "Aku tak mahu terlalu berharap kena selamatkan dengan Farish. Tak kan lah dia je yang mesti selamatkan aku kan? Aku kena belajar juga fasal ni, aku kena protect diri aku and my family. My husband is a mafia, ofcourse dia banyak enemy right? So boleh jadi aku akan jadi target mereka." Clara menjelaskan dengan panjang lebar sekali lagi. "Uuuuuuuu, family siape tuuuuu, future baby keee" usik Faz. Clara mengetuk kepala Faz membuat dia terjerit kecil. "Ouch! Sakit lah!" Ucap Faz. "Hah kan dah kena, usik lagi" ucap Clara. "So, do you all want to help me?" Ucap Clara kepada mereka semua.
"Hm, give us time to discuss about it" Ucap Aiden. Clara mengangguk.
"Macam mana? Boleh tak kamu semua tolong aku?" Tanya Clara kepada mereka semua. "Yeah, kami boleh bantu kau" jawab Aiden. "Yeayyy! Thank you guys. You all are the best friend!♡." Ucap Clara dengan happy. Mereka semua tersenyum :)
"Kau mau belajar sekarang ke tak?" Tanya Mike. "Boleh keeeee?" Tanya Clara dengan mata yang bersinar-sinar. "Ya bole, lagipun kami free harini." Jawab Mike. "Okey! Let's go!" Ucap Clara.
Mereka semua menuju ke tempat menembak. Mereka berenam mengajar pelbagai basic skills kepada Clara.
Skip-
Clara sekarang bersama Farish yang ingin kembali ke rumah mereka.
"Kau buat apa tadi sama dorang semua?" Tanya Farish kepada Clara sambil memandu. "Takdelahh, cuma cerita-cerita jee" jawab Clara. Dia tidak ingin rahsia nya terbongkar kepada Farish.
Haiiiiiii allll, Ain baru update hari ni kann, rinduu takkk? Oh ya! Ain ada update cerita baru tajuk dia "Mr. Kidnapper".
Korang bacaaa lerrr
Hope u all enjoyyy!
Lopp uuu korangg💋💋💋
YOU ARE READING
Mafia or Suami? [HIATUS]
RomanceTengku Farish Danish Bin Faraz Mikael adalah seorang mafia yang dikatakan sangat kejam. Malangnya, Clara Aldara Alana Binti Khairul telah di kahwin kan secara paksa atas sebab-sebab tertentu. Dapatkah Clara Aldara Alana Binti Khairul menerima perka...