Bab 5

233 10 8
                                    

Mereka berdua turun ke bawah lalu pergi ke meja makan yang telah disediakan oleh Clara. Mereka duduk.

Clara menyenduk nasi untuk suaminya. Sehabis itu, mereka makan bersama.

"Clara" Farish bersuara. "Ye?" Jawab Clara. "Esok kan aku nak pergi kerja di syarikat, kau nak ikut sekali kah dengan aku?" Tanya Farish.

"Boleh je" jawab Clara dengan ringkas. Farish mengangguk sambil tersenyum padanya. "Tapi saya nak buat ape kalau ikut awak pergi sana?" Tanya Clara kepada Farish. "Nanti aku kenalkan kau dengan orang-orang yang aku percaya, lepastu kau cerita-cerita lah sama diorang (orang yg setia pada Farish lah maksudnya kalau yang tak faham tu)" jawab Farish. Clara mengangguk tanda faham.

"Esok jam 8 begitu kita gerak ye" kata Farish. "Okey" kata Clara.

Sehabis mereka makan, Clara mengambil piring Farish lalu segera mencuci piring yang mereka gunakan tadi.

Farish yang ternampak Clara sedang memegang handphone segera memanggil nya, "Clara" ujar Farish. "Ye kenape?" Jawab Clara. "Kau pigi ler bersiap, kita nak jalan kejap nanti." Kata Farish sambil tersenyum terhadap Clara. "Okey kejap saye pergi bersiap dulu." Jawab Clara sambil berlalu pergi ke bilik nya.

Farish menunggunya di sofa. Clara keluar dengan baju yang biasa tetapi cantik. Berhoodie hitam dan shawl hitam. "Lama ke awak tunggu?" Tanya Clara. "Cantiknye isteri saye ni" Kata Farish sambil memandang lama Clara. Clara sudah tersipu malu lalu menutup muka dengan shawl nya. Farish terketawa dengan kelakuan isterinya. "Suka betul nak ketawakan orang" kata Clara sambil membuat acah-acah merajuk.

"Alolololo, isteri saye merajuk lah" kata Farish sambil mendekatinya. Melihat Farish yang mendekatinya, dia terus berkata "Ermmm, saya tunggu awakk kat keretaaaa" kata Clara sambil berlari masuk ke kereta nya. Farish terketawa lagi dengan kerenah isterinya itu. 'Cute betul lah isteri aku ni' ujar Farish dalam hati sambil menggeleng-geleng kan kepala nya. Dia menuju masuk ke dalam kereta nya.

Mereka meneruskan perjalanan mereka ke suatu tempat. "Awak, kita pergi mane ni?" Tanya Clara sambil tertanya-tanya. "Kita nak pergi Mall" jawab Farish. "Buat ape?" Tanya Clara. "Nak beli ikan" jawab Farish dengan selamba. "Ish awak ni, orang betul-betul dia pula yang main-main" Clara mendengus apabila mendengar jawapan Farish. "Nak beli baju untuk awaklah sayang oiii" jawab Farish sambil ketawa kecil. "Owhhh, tapi kenape? Saya banyak lagi lah baju.. membazir je." Ujar Clara. "Takpe lah, aku nak beli juga" ujar Farish dengan selamba.

"Huhh, mane-mane awak jak lah" kata Clara sambil mengeluh. Farish tersenyum.

Sesampainya mereka di Mall itu, Clara terkejut akan Mall itu..Memang dia pernah pergi ke Mall tapi dia tak pernah nampak Mall sebesar ini! "Jangan cakap ini Mall awak punya juga Farish" kata Clara. Farish hanya mengangguk dan ketawa.

"Dah jom masuk, kita nak pergi cari baju awak" ujar Farish. Clara hanya mengangguk.

Mereka sampai ke suatu kedai dan terserempak dengan pekerja perempuan Farish. Farish berbual dengan pekerja itu, lalu dia melihat isterinya yang seperti cemburu dengan pekerja itu. "Sayang, ini Elaine, pekerja saye" ujar Farish kepada isterinya yang cemburu itu.

Elaine tersenyum sinis kepada Clara.

"Elaine, dia-" kata Farish dipotong oleh Clara. "Hi, saye Clara, ISTERI Farish." Kata Clara sambil menekan kan kata 'isteri' itu. Elaine hanya tersenyum paksa seperti menahan marah. Farish hanya tersenyum sambil menggeleng-geleng kepalanya melihat kerenah isterinya itu. Elaine langsung pergi dari situ.

"Hmmm, sayang. Awak ada tercium sesuatu tak?" Tanya Farish sambil tersenyum senget. "Tak payah nak mengada, saya nak balik sekarang juga." Kata Clara sambil berlangsung pergi ke kereta mereka. 'Sampai hati tinggalkan suami sendiri" ujar Farish dalam hati.

Farish pergi ke dalam kereta. Dia memandu dengan laju membuatkan Clara terjerit kecil. "AWAK BAWA LAH PELAN SIKIT!" Kata Clara sambil menarik baju Farish. "Aik? Bukan tadi merajuk ke?" Kata Farish. Dia sengaja buat begitu kerana dari tadi Clara hanya mendiamkan diri nya selepas sahaja mereka dari Mall. "Ish, awak ni!" Kata Clara dengan suara 'sedikit' tinggi. "Hah nak masuk neraka ke? Tinggi kan lah suara tu lagi" Kata Farish sambil tersenyum sinis.

"S-sorry" kata Clara sambil menunduk. 'Hah tahu takut kan.' Ujar Farish dalam hati. "It's okay sayang, jangan buat lagi ye." Ujar Farish sambil mengusap kepala Clara.

"Okey" ujar Clara sambil memandang di luar tingkap. Sejujurnya, dia malu akan hal itu. "Blushing ke tu?" Ujar Farish yang mengetahui bahawa isterinya malu. "M-mana a-ade" kata Clara sambil tergagap-gagap. Farish ketawa kecil.



Hi korangg, sorry lambat updatee. Ain banyak homework lahh...Bab kalii ni panjang lagi dari bab sebelum-sebelumnya.
I hope u all enjoy💋
Lop u korangg💋💋💋

Mafia or Suami? [HIATUS]Where stories live. Discover now