2 Bulan Kemudian
'Knp waktu terlalu cepat berlalu?' Kata Clara dalam hati. Kini dia berada di masjid bersama 'calon suami' nya itu. Untuk apa? Untuk akad nikah :D
'Kenapa pula aku nervous lain macam ni' kata Clara dalam hati. Dia melihat 'calon suami' nya itu, dia terlihat handsome dengan baju yang dia pakai itu. Dia berasa bahawa ada yang memandang nya dengan waktu yang lama dan secara automatic dia melihat ku!
Dia memandang ku dengan tatapan beku nya itu! Clara seperti terpegun dengan nya! 'Kenapa mamat ni handsome betul' Kata Clara dalam hati. 'Apa yang kau fikirkan ni Ara! Kita kahwin pun bukan atas dasar cinta but entahlah.' Kata Clara dalam hati sambil menepuk perlahan pipi nya itu.
Sehabis sahaja akad nikah itu berlangsung, mereka terus bergerak ke Hotel untuk meneruskan majlis perkahwinan itu di sana.
Habis sahaja majlis itu, mereka pergi balik ke rumah masing-masing kecuali Clara, Tengku dan kedua ibu bapa nya itu. Mereka juga akan balik ke rumah ibu bapa nya Clara kerana esok pagi Clara dan suami nya akan pergi ke rumah mereka sendiri.
Sorry geng..Ain tak banyak idea untuk nikah-nikah bagai ni..jadi Ain skip jak ya!
Ibu dan bapa nya berada di kereta mereka manakala Clara berada di dalam kereta suami nya.
'Penatnye' kata Clara dalam hati sambil melihat ke luar tingkap kereta. Farish melihat isteri nya lalu dia keep his eyes on the road.
Sesampainya mereka di rumah ibu bapa nya Clara, Clara menuju masuk ke dalam bilik nya...dia ingin segera menanggalkan white dress itu dan memakai baju yang lebih selesa. Manakala Farish pula menunggu isteri nya keluar dari bilik...
"Tuan Farish, pergi lah tukar baju dahulu" kata Clara sambil menundukkan mukanya. Farish mengangguk.
Beberapa minit kemudian, ibu menyuruh Clara untuk memanggil Farish yang masih di dalam bilik. Clara pergi ke bilik Farish lalu mengetuk pintu bilik itu.
*toktok!
"Tuan Farish, ibu panggil untuk turun makan." Kata Clara sambil membuka pintu bilik itu. Dia terkejut Farish yang sedang shirtless. Farish menariknya masuk ke dalam bilik dan sambil mengatakan "Don't call me Tuan instead call me Farish". "O-okey Tuan Farish...eh F-farish" kata Clara sambil menunduk. Farish tersenyum senget.
Hii geng..thank u all yang sudi bace ni cerita...Sorry lah Ain tak ada idea sangat nak tulis.. lost idea 😔...
Don't forget to vote and comment!!
Support Ain slalu yeee!
Lopp uu korangg 💋💋💋💋
YOU ARE READING
Mafia or Suami? [HIATUS]
RomanceTengku Farish Danish Bin Faraz Mikael adalah seorang mafia yang dikatakan sangat kejam. Malangnya, Clara Aldara Alana Binti Khairul telah di kahwin kan secara paksa atas sebab-sebab tertentu. Dapatkah Clara Aldara Alana Binti Khairul menerima perka...