0

30 7 2
                                    

Ήταν φθινοπωρινό απόγευμα όταν ο Μάξιμος Δραγάνας πήρε την οικογένεια του έφυγαν από την Ελλάδα με το πρώτο κιόλας αεροπλάνο. Στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο υπήρχε δικτατορία.Ο Μάξιμος ήταν Αντιστασιακός πράγμα που σήμαινε ότι κινδύνευε με φυλάκιση  και βασανιστήρια αν τον έπιαναν και ακόμα χειρότερα με εξορία.Για να αποφύγει όλα αυτά βρήκε καταφύγιο στην επαρχιακή πόλη  Σάλεμ.

Στο Σάλεμ είχε πάει με την έγκυος τότε γυναίκα του Αλκμήνη  , καθώς οι γονείς του είχαν φύγει νωρίς από την ζωή και ήταν η μόνη οικογένεια που είχε ,μέχρι να γεννηθεί ο καρπός του έρωτα τους.

Ο Μάξιμος άνοιξε μια επιχείρηση με παιχνίδια. Του άρεσε να δημιουργεί από ξύλινα παζλ μέχρι  πορσελάνινες κούκλες.Τα χέρια του έπιαναν. Τα παιδιά καθόταν ώρες έξω από την βιτρίνα του και χάζευαν τα χειροποίητα παιχνίδια του. Κάθε φορά υπήρχε κάτι εντυπωσιακό και νέο ,να στέκεται στην γυάλινη τζαμαρία του παιχνιδομάγαζου ,πότε μα πότε δεν αφαιρούσε το πρώτο παιχνίδι που είχε δημιουργήσει ,το είχε τοποθετήσει ψηλά , ήταν μια πάνινη μικροσκοπική μπάλα , την είχε φτιάξει για την κόρη του την Καλλίστη.
Η Αλκμήνη έμενε  στο σπίτι για να φροντίσει την μικρή Καλλίστη. Η Αλκμήνη ήταν δασκάλα αλλά με την χούντα σταμάτησε να διδάσκει και αφοσιώθηκε στο νοικοκυριό. 

-Μαμά ;
-Τι είναι Κάλι ;
-Μπορούμε  να πάμε στο μαγαζί του μπαμπά ; Σε παρακαλώ!
Την είχε ρωτήσει με το πιο γλυκό και τρυφερό της βλέμμα. Εκείνη σταύρωσε τα χέρια της στο στήθος της ,αφού τοποθέτησε πρώτα κάτω την σημερινή εφημερίδα. Την κοίταξε από πάνω μέχρι κάτω, η μικρή της Καλλίστη είχε μεγαλώσει.
- Διάβασες νεαρή μου; Για φέρε το βιβλίο να σε εξετάσω.
-Ω έλα τώρα μαμά, είναι Κυριακή ,γιατί δεν πάμε πρώτα στην εκκλησία να ανάψουμε ένα κεράκι και μετά στο μαγαζί του μπαμπά ,θέλω να δω τι θα φτιάξει σήμερα!

-Άντε καλά μόνο για σήμερα αύριο όμως δεν το γλιτώνεις με τίποτα.

Της ανακοίνωσε αφού την αγκάλιασε δυνατά και την φίλησε τρυφερά στο μέτωπο. Η Καλλίστη έκανε πως την πείραξε και γύρισε να κρύψει το γέλιο της ,η Αλκμήνη όμως το κατάλαβε και γέλασε και εκείνη.

Σε λίγα λεπτά η Καλλίστη κατέβηκε τις ξύλινες σκάλες του επάνω ορόφου φορώντας ένα κεραμίδι κόκκινο δαντελωτό φόρεμα , τα άσπρα αθλητικά της που είχε μόνο για καλές περιστάσεις.Οι μπούκλες της έπεφταν χαλαρά στους ώμους της.

ΟΙ ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣWhere stories live. Discover now