De 4 jongens waren alles klaar aan het zetten voor een vrijmibo. Het is de video dat ze gaan uitleggen over Matthy. Matthy lag nog in bed, maar als ze gingen beginnen zouden ze hem halen. Robbie staat een beetje toe te kijken. 'Hey maatje, wil jij hem halen' vraagt Raoul. Robbie glimlacht en knikt. Hij loopt richting de kamer en opent hem zacht. Matthy ligt nog rustig te slapen. Robbie neemt plaats op het bed en wrijft over de arm van Matthy. Hij voelt aan als schuurpapier. 'Word je wakker lieverd' zegt Robbie. De afgelopen dagen gaven ze Matthy meer liefde en dus ook de bijnamen. Matthy vind het fijn en voelde zich daardoor veilig.
'Hm? Lieverdje' zegt Robbie. Matthy zn ogen openen rustig. 'Ga je mee naar de woonkamer, we gaan een video opnemen' zegt Robbie. Verbaasd kijkt Matthy hem aan. 'Voor youtube maatje, we zijn de bankzitters' zegt Robbie. Matthy knikt en stapt uit bed. Praten deed hij nauwelijks tot niet. Hij deed het met knikken en hoofd schudden, maar ze vinden het allemaal prima. Ook uit blikken konden ze veel halen, maar ook dat is prima voor ze. Matthy trekt een broek en hoodie aan en loopt in de armen van Rob. 'Zal ik jou haartjes even fiksen of is het prima voor jou zo' vraagt Robbie. Matthy reageert niet en loopt naar de deur. Robbie glimlacht en loopt mee. 'Wil je straks naast mij zitten?' Matthy knikt meteen.
Raoul stopt met het uitleggen van het verhaal van Matthy. Matthy zelf vind het namelijk erg interessant. Hij is inslaap gevallen op de schouder van Rob en is aan het knarsen. 'Wat een verschrikkelijk geluid is dat, man' moppert Koen. 'Koen hij kan er niks aandoen' zegt Rob. Koen zucht, maar knikt en ze beginnen weer met uitleggen.
'Mat, lieverd word je wakker' vraagt Raoul zacht. Arme Rob zat hier al ruim 3 uur met een slapende Matthy, maar om hem wakker te maken vonden ze allemaal zielig. Matthy opent zn ogen en wrijft erin. Hij voelt zich zwak. 'Hey, ga je lekker op bed leggen' zegt Raoul. Matthy knikt klein, maar krijgt zn hoofd niet van de schouder van Rob. 'Voel je je zwak lieverd' vraagt Milo. Matthy knikt klein en laat zn ogen weer dichtvallen. 'Zal ik jou dan jou morfinespuitje geven' vraagt Raoul. Het knikje is zo klein dat hij eigenlijk een vergrootglas nodig heeft, maar Raoul zag hem.
Koen zit bij hem net als Milo, die de trui een beetje omhoog doet. Raoul heeft het spuitje vast en Rob wrijft over de rug van Matthy. 'Hij gaat er nu in' zegt Raoul zacht en zet het spuitje iets boven de navel van Matthy. Hij wrijft hem erin en daarna staan Raoul, Koen en Milo op. 'We leggen hem hier op de bank, dan kunnen we hem in de gaten houden' zegt Raoul.