Cerita pasal aku dan mak Nah ni simple je. Aku baik dengan dia dan tolong jaga stall burger dia. Aku tahu dia memang famous ramai skandal dulu untuk mereka yang tahu. Bini jiran aku sendiri pernah serang mak Nah sebab skandal dengan lakinya. Tapi aku tak kisahlah pasal tu sebab aku sendiri pun memang admire kat mak Nah ni sejak aku sekolah menengah lagi.
Jadi aku pun selalu tolong dia kat gerai burgernya. Dia anggap aku ni macam anak angkat dia. Walaupun aku tahu, dari mulut kawan-kawan aku yang mak dia orang kawan kepada mak Nah ni, yang mak Nah ni dulu dah ramai anak angkat dah angkat dia.
Aku nak mulakan mengayat memang malulah sebab mak Nah tu sendiri dah hampir sebaya dengan mak aku. Lebih-lebih lagi bila mak Nah ni bukan senang-senang boleh terima semua lelaki. Dia memilih juga. Tak kaya pun takpe, janji ada duit sikit bila dia perlu. Tak hensem sangat pun takpe, janji ayat manis padu memuja dan ada bila-bila masa mak Nah nak mengadu apa-apa pasal suami atau anak-anak dia.
Kalau dapat yang nampak beriman lagi bagus. Walau rajin ke masjid tapi diam-diam belakang masyarakat tak malu hulur batang kat bini orang. Masyarakat memang tak akan jangka punya. Jadi kat situ line clear. Kantoi atau tidak belakang cerita. Janji seronok berskandal dalam iman. Yang cerita ni ramai dari kawan-kawan aku sendiri dan semua ceritanya sama sebab berlaku kepada orang yang terhampir dengan mereka sendiri.
Peluang yang aku dapat untuk bersama dengan mak Nah dengan lebih intim membuatkan aku mengakui apa yang kawan-kawan aku pernah cerita pasal mak Nah tu dulu bukanlah teori semata.
Walau pun aku tahu, kalau dah baik dengan mak Nah, tak payah bayar satu sen pun tetap akan dapat main dengan dia, asalkan berani nak try dan layan dia dengan baik macam ratu. Tapi bab duit, aku memang tak pernah kedekut dahulukan duit aku andainya mak Nah tiada duit kecik untuk dipulangkan kepada pelanggan. Aku juga selalu berbual dalam SMS tanya khabar dia. Selalu aku layan dia berbual dan jadi tempat dia luahkan masalah dia, terutamanya pasal laki dan anak-anak dia. Dari anak dia yang sulung sampai anak dia yang bongsu, ada je yang buat mak Nah sakit hati. Kalau laki dia memang tak usah cakaplah. Kerjanya memaki je.
Jadi dari situ aku semakin baik dengan mak Nah. Aku pun rajin datang tolong dia kat stall burger dia yang kat area rumah kedai kampung aku. Walau pun aku bukan nak tolong dia sangat pun. Lebih kepada nak tengok body gebu dia yang aku geram sejak dulu tu je.
Selalu juga aku ambil peluang gesel kat bontot mak Nah masa tolong dia kat stall burger dia tu. Walau pun mak Nah dah berusia 49 tahun masa tu, tapi masih empuk bontotnya yang besar tu.
Walau pun mak Nah dah berusia 49 tahun dan fesyen pakaian dia lebih muslimah berbanding dulu, dah tak suka pakai skirt ketat dan seluar ketat tayang body dia. Bentuk tubuh dia yang masih solid gebu dan bontotnya yang besar tetap menjadi pujaan aku.
Kalau dulu, memang selalu juga aku melancap bayangkan mak Nah tu. Lebih-lebih lagi kalau dia pakai kain batik ke kedai. Masa dia tunggang motor tu, memang geramlah nampak bontot besar dia yang selambak tu bertenggek atas motor. Masa aku masih sekolah tingkatan 2, pernah nampak mak Nah pakai baju licin warna gold dan kain skirt licin ketat warna brown kat majlis kawin. Peha dia yang montok dalam kain ketat dia tu dan bontot besar mak Nah yang membulat tu buatkan sampai 3 kali aku melancap pada hari tu sebab stim sangat bayangkan mak Nah.
Tapi oleh sebab masa aku tolong mak Nah jaga gerai burger tu aku dah bekerja kilang, jadi aku ada advantage untuk rapat dengan mak Nah. Sedangkan pada masa tu aku ni tunang orang.
Aku selalu layankan permintaan mak Nah yang selalu mengadu tak cukup duit rolling modal niaga burger dia. Aku bagilah dia RM50. Kadang-kadang aku minta balik. Kadang-kadang aku tak minta. Aku tak kisah pun sebab aku admire kat dia walaupun aku tahu dia diam-diam skandal dengan pak Ya. Sedangkan bini pak Ya tu member baik mak Nah. Aku pernah berdiri belakang pak Ya nampak dia SMS mak Nah berbual mengutuk laki mak Nah dan anak-anaknya. Termasuklah mengutuk bini dia sendiri yang jadi kawan baik mak Nah tu.