البارت 5

63 23 6
                                    

صلو عي النبي ويلا بسم الله

ياسين بصوت مثل فحيح الأفاعي: هقتللك يا عمر الكلب انت وهيا...باك فاق علي تخبيط الباب طق طق.

ياسين : ادخل.

مراد : وايه اخرتها يا ياسين مش هتنسا؟

ياسين: بقولك ايه يا مراد متكلمنيش في الموضوع ده هي ماما فين لحد دلوقتي؟

مراد : عند بنت خالتك فتحية.

ياسين : مالها مش كانت قطعت صلتها بامك.

مراد : اسكت ده طلع جوزها مات واخو جوزها معيش ايام سوده هي وبنات أخو لا ومش كدخ بس ده ضرب بنت اخو الصغيره عندها 12 سنه ولبس الجريمه لعشق اختها .

ياسين : يا ده مريم دي آخر مره شوفتها كان عندها سنه وعشق شوفتها لما أمك قالتلي اروح اطمن عليهم كانت عشق عندها عشر سنين وجايه من المدرسه بضفاير.

مراد بضحك : ههههه ضفاير لا دي دلوقتي لبست الحجاب وبقت ايه حاجه جمده.

ياسين :كلهم صنف واحد محجبه ومش محجبه.

مراد: لا يعم  متسويش دي بدي دي محترمه اوي.

ياسين : يعم وانا مالي أروح اخطبهالك احسن؟

مراد بضحك : ههه لا اخطبلي اختها.

ياسين: يخربتك دي طفله عندها عشر سنين .

مراد : عشر سنين مش مهمه بس ايه لوزه....

حنان بستغراب : هيه مين إلي لوزه دي؟

مراد : برئ يا بيه.

ياسين حضن حنان : وحشتيني يا ست الكل.

حنان طب تعالي بقا عشان تحكيلي عملت ايه في إيطاليا وعايزة اكلمك في موضوع.

نزلو تحت كانت عشق قاعدة علي الكنبه بخجل

ياسين بستغراب: مين دي يا ماما.

حنان : دي عشق بنت خالتك فتحيه .

ياسين بتذكر : يا دي آخر مره شوفتها كان عندها 12 سنه.

حنان : كان بقا لكن دلوقتي كبرت وبقت عروسه.

ياسين : طيب فهمت يا امي انتي عايزها تقعد هنا؟

حنان : ايواه يا بني بس يعني أصل.

ياسين : أصل ايه؟

حنان : عايزاك تكتب عليها عشان الحرمانيه.

ياسين : نعم معليشي يعني يا امي مع احترامي لكن انا مش هتجوز وانني عارفه كويس كده.

عشق : ايواه يا خالتي انا عارفه اني مش من حقي أتكلم بس ايه الفرق بقا طالما في الحالتين هتجوز علي الاقل ابن حمدان عماد مهووس بيا مش هيقدر يزعلني.

حنان بغضب : ياسين ده الي عندي وانتي يا عشق أمك حطاكي في امنتي وياسين هو إلي هيعرف يحميكي منهم.

عشق بيأس: ماشي بس الجواز هيكون سوري عشان الحرمانيه.

ياسين : جواز ايه انا مش هتجوز عشان الحرمانيه عندك أهو مراد ولا هو حرام ليا وحلال ليه؟

حنان : لا مراد لسه صغير وبعدين انت عارف انه بيحب واحده وهيخطبها قريب عايزني اكسر قلبه ؟

ياسين بلامبلاه: ماشي يا امي تمام اتصلي بالشيخ انا هكتب عليها دلوقتي.

حنان : ماشي انا كنت عارفه انك هتقول كده وهو وصل بره علي البوابه.

ياسين باستهزاء : ماشي يلا يا عروسة .

وفعلا تم كتب الكتاب وخلص بجمله الشيخ المعروفه (بارك الله عليكما وجمع بينكما في خير)

حنان بفرحه : لولولوولولو مبروك يا حبيبي.

عشق بألم: الله يبارك فيكي يا خالتي.

ياسين مسك التليفون وبعت رساله لمجهول وابتسم ابتسامه ماكره.

عشق لنفسها:ماله ده بيضحك كده ليه ،ومسكت التليفون وكان في رساله من مجهول وفتحتها كان محتوها:( أهلا في جحيم الوحش)......

يا رب يكون عجبكو وإلي جاي احسن اوعو تكون فاكرين كده خلاص احب اقولكم إن دي البدايه وياريت تتفاعلو علي الروايه وتصوتو ليها وانا وعد هخلصها قبل ما المدارس تبداء ومش هكروتكم كل يوم هنزل كذا بارت بس هيكونو متأخر شويه يلا باي ومش هحط صور للابطال خيالكو احسن

عشق العشقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن