بسم الله نبدأ
حنان بخوف مصطنعة القوه: مش هتقدر تعملي حاجه نعمان هينقزني... ولم تكمل كلامها لما فعله بها ربط فمها وعينها ويديها ورجلها وقال بغضب.
حمدان بغضب: نعمان ده هموته قريب اوي وهيجبه وهو بيطلع الروح يشوفك وأنتي معايا وبين إيدي.وخرج قفل الباب وطلع وكان مش باين إن في باب لانه كان ورا الحائط وقال لراجل متلمسهاش ومتقفش هنا لو جايه نعمان مش هيعرف يلاقي المكان بس خليها تعرف إن نعمان مش هيجلها وملهاش غيري.
الراجل: تمام يا فندم.
في الجهاز
دخل نعمان و ياسين و مراد كان شكلهم يخوف لانها اول مره يجتمعون معا في الجهاز وده يدل إن في حاجه مهمه حصلت والكل اده التحيه العسكريه ليهم دخلو اوضه اللوا
نعمان قعد علي الكرسي الاساسي وقعد ياسين ومراد علي الكراسي التانيه.
نعمان بالتزام: العلميه هتم النهارده باليل الشحنة دي مش هتدخل مصر.
مراد بخبث: إحنا بالفعل جهزنا ليها وهنروح قبل تسليم العمليه بساعه يا فندم.
ياسين بخبث أكبر: إحنا هنهجم من الشرق والجنوب يا فندم.
نعمان : إذن تعالو نرسم الخطه عشان نعرضها علي الفريق.
وفي لحظه ياسين مسك جهاز تصنت كان محطوط علي المكتب وحطوه في علبه عازله للصوت وقفل عليه.
نعمان : جاسر هيوصل المعلومات دي للبوص عشان كده راقبوه وهنوصل ليهم .
مراد: تمام يا فندم وصلنا معلومات من جواسيسنا عن مكان تسليم الشحنه .
ياسين: انا شاكك يا فندم إن البوص يكون حمدان لان دائما فيه حراس بيحموه من بعيد لبعيد ثانيا انه خطف حنان هانم في الوقت ده بالظبط عشان يخلينا ننسي الشحنه.
مراد بإكمال علي أخيه: ثالثا وجود معاه سلاح من الشحنات إلي بتدخل مصر من البوص وضرب بيه مريم رابعا إتقانه علي مسك السلاح لانه ضرب مريم في موضع قتل.
ياسين بإكمال علي أخيه: خامسا إن ارمله اخيه فتحية قالت لينا إنه أوقات يأتي متاخر ويكون مصاب برصاصه ويعالج نفسه لاكن هيه كانت تراقبه بأمر منا.
نعمان بجديه: جهزو نفسكم البوص هيتقبض عليه النهاره والسيده حنان هترجع لبيتها النهارده انصرفو اده كل من ياسين ومراد التحيه العسكريه وخرجو.
نعمان بتوعد : موتك علي إيدي يا حمدان ال****....
انتظرو البارت القادم قريبا عايزين نخلص بقا بس وعد في أجازه نصف السنه باذن الله نبدأ الجزء التاني وهطول البارت وهكتر الأبطال ونبدأ روايه (خطفني فخطفت قلبه) في أمان الله