אפיפוביה

15 3 4
                                    

פחד מדבורים
עקיצות דבורה יכולות להיות כואבות ולא נעימות, ואף אחד לא אוהב לקבל אותן. עם זאת, כמה אנשים לפתח פחד לא רציונלי לחרקים אלו, אשר גורם להם אי נוחות וחרדה עצומים בנוכחותם.

הצליל הפשוט של זמזום יכול לגרום למצב של בהלה ופחד כה אינטנסיבי, עד שהאדם רוצה לעזוב את המקום מיד כתוצאה של מחשבות לא רציונליות. זה פחד קיצוני ולא מציאותי

אפיפוביה היא הפרעה פובית, ולכן, הפרעת חרדה. הסימפטום העיקרי שלה הוא פחד קיצוני, אי נוחות וחרדה, אשר גורמים לאדם לנסות למנוע דבורים בכל מחיר. פוביה זו קשורה לעיתים קרובות לפחד מחרקים מעופפים אחרים כגון צרעות וכדומה.

אנשים רבים כבר נעקצו על ידי הדבורים או שיש להם בני משפחה או חברים שסבלו מעקיצה . אבל העקיצה של הדבורים, אשר יכולה להיות כואבת, לא מהווה סיכון לבריאות, אלא אם כי אדם הנעקץ הוא אלרגי או מקבל נעקץ מלא פעמים בו זמנית.

אפיפוביה אינה מהווה בהכרח בעיה רצינית לאדם, במיוחד במקרים שבהם אין כמעט מגע עם דבורים או צרעות. עם זאת,, כן יש צורך ללכת מומחה במקרים בהם הסימפטומים האלה לאחרונה להשפיע על חיי האדם בעל הפוביה. לדוגמה, זאת יכולה להיות בעיה רצינית עבור אלה שגרים ליד יער או שהשכן שלהם בעל כוורת דבורים. בנסיבות כאלה, האפיפוביה שלך זקוקה לטיפול.

כמו שאר הפוביות, מצב זה קשור בדרך כלל ישירות עם אירוע טראומטי שקרה עם דבורים. . הסיבה הנפוצה ביותר היא עקיצה על ידי דבורים, אשר יכול לעורר את הלמידה של פחד לא הגיוני על ידי מיזוג קלאסי, סוג של למידה אסוציאטיבית

פוביה זו מתפתחת בדרך כלל בילדות, למרות שהיא יכולה להתרחש בכל גיל.

עכשיו, יש סיבות אפשריות אחרות, כי אין שום קשר עם האנשים בכלי הפוביה נעקצו על ידי דבורה או צרעה. לדוגמה, כאשר מישהו מן הסביבה שלנו כבר נעקץ. כאשר זה קורה, אפיפוביה ניתן לרכוש על ידי מיזוג משתנים. כמו כן, מכיוון שאנו קטנים, אנו לומדים לפחד ולהתרחק לדבורים, התנהגות קיצונית זו יכולה להוביל אנשים מסוימים לפתח אמונות לא רציונליות על הדברות . הטלוויזיה והסרטים משפיעים גם על התפתחות האמונות הללו.

פינה אישית:
סוף סוף מצאתי אני מקווה שזה מובן כי תיקנתי פה מלא דברים 8Stories8  בשבילך אם זאת את שביקשת אני כבר לא בטוחה

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 27 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ספר הפוביות הגדול!Where stories live. Discover now