Nama Aku Devi Ranita Ningtara , Aku Berasal Dari Keluarga Yg Serdehana Dan Bersekolah Di Sekolah Tinggi Yg Terkenal Akan Pelajar Yg Bertaraf Sultan .
Dan Bermula lah Aku Di Sebuah Sekolah Tinggi Tersebut . Aku Hanya Sendiri Di Sekolah Itu .
" Hi " Jawab Seorang Pelajar Perempuan Menyapa Devi Dari Belakang . Devi Pun Memandang Ke Arah Pelajar Perempuan .
" Hi " Balas Devi Ringkas .
" Boleh Kita Berkawan ? " Jawab Pelajar Perempuan Itu Ingin Berkenalan Dengan Devi .
" Nama Saya Aireen , Awak Siapa ? " Jawab Aireen . Devi Pun Menyapa Dan Dia Mulai Mengenal Nama Nya .
" Saya Devi . " Jawab Devi Ringkas .
" Awak Baru Lagi ke Kat sini ? " Jawab Devi Kepada Aireen .
" Haah , Kebetulan Saya Baru Kat Sini . Saya Xde kawan . Sebab Saya Xde kawan Lah Saya Cari kawan . Eh Alih ii Saya Jumpa awak . " Jawab Aireen . Devi Hanya Mengangguk faham Dengan Ucapan Aireen
" Awak buat Kerja sekolah sendiri . " Jawab Aireen Melihat Devi yg Sedang Membuat kerja Sekolah .
" Saya masuk sini sebab percapaian saya je . dan saya pun perlu banyak perhatian Lagi Tntang Ni . " Jawab Devi . Lalu Devi Tunjuk Ke Arah 3 Org Pelajar Perempuan Yg Sedang bersuka ii .
" Awak Tgk 3 Org Budak Perempun Itu . " Aireen Melihat Ke Arah 3 Pelajar Perempuan Itu .
" Mereka Suka Berbual Tentang Beg Mahal Diorang Yg baru di Beli . Atau Negara Mana Yang Msreka Akan Pergi Pada Musim Panas "
" Untuk sekolah Tinggin Ni Hanya Untuk Anak Anak Bertaraf Sultan Je Lah Yg Ada Kat Sini . Dan Jarang Jumpa Org Yg Serdehana Kat Sini . "
" Saya Tak Kisah Pun Kalau Awak Nk Pergi Mana Pun Dan Berbual Dengan Orang Lain . " Ucap Devi . Devi Pun Sambung Membuat Kerja Sekolah Nya Itu . Aireen Bangun Dan Pergi dari Tempat Devi
" Awak Nk Sedikit . Ini Saya Buat Sendiri . " Rupa Rupa nya Aireen Membawa Kek Coklat Nya Itu dan Beri Kepada Devi .
" saya Nk Jdi kawan Awak Devi . "
" Terima kasih "
" Gadis ii Itu Mmg terlihat Kejam . " Bisik Aireen . Lalu Mereka Ketawa
" Awak Nk tahu sesuatu tak Tntang Sekolah Ni ? " Soal Devi .
" Apa Dia ? " Jawab Aireen
" Dekat Sekolah Ni Ada Satu Kumpulan Lelaki Kaya Yg Kejam . Dan Di Kenali Sebagai F4 . " Jawab Devi . Aireen Seakan Pelik Dan Bingung Dengan Nama Itu .
" sape diorang tu ? " Jawab Devi .
" Diorang Adalah Golongan Teratas Kat Sekolah ni . Pembuli Terkejam Dan Tanpa Ampun . " Jawab Aireen . Saat Mereka Sedang Berborak . Loceng Di Sekolah Itu Berbunyi .
Bukan Setakat Itu Sahaja . Semua Pelajar , Baik Di Kelas Nya Dan Seluruh Pelajar Semua Berlari Keluar Kelas . Cikgu Yg Melihat Itu Pun Membiarkan Pelajar Itu Keluar Dari Kelas .
Di Tempat lain...
Seorang Pelajar Lelaki Mendapat Kad Merah Yg Bertulis F4 . Lelaki Itu Pun Begitu Terkejut Dan Berlari Sekuat Hati nya . Semua Pelajar Lelaki Di Sekolah Itu Mengejar Pelajar Itu dan Memulai Permainan Nya .
Kaki Pelajar Lelaki Itu Di Pangkah Dan Jatuh Ke Hadapan . Kebetulan Telefon Milik nya Jatuh Ke Hadapan . Pelajar lain Mengambil Telefon Dari Pelajar Lelaki Itu Dan Berlari .
Tidak Sehingga Diri nya Telah Di Umpan Ke sebuah Bangunan Kosong Di Belakang Sekolah . Di Pintu masuk Itu Dia Menjumpai Semula Telefon Nya . Dia Mengangkat Dan Ternyata Itu Bukan Telefon . Tapi Itu Casing Phone Milik nya .
YOU ARE READING
F4 Malay : Meteor Garden
RomanceNak Tahu Kisah Selanjut nya . Mari Kita mulakan . Yg Rasa Tak Kuat Jangan Baca